  • Data: 2019-03-07 09:40:01
    Temat: Re: całkowita spłata kredytu hipotecznego
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-02 o 15:39, PiteR pisze:
    > Jak wy spłacaliście? Pastwiliście się nad kredytem czy bez emocji?
    > Klik klik i już?
    >
    > Ja się przyznam, że nie oparłem się tej przyjemności i podsuwałem co
    > datę spłaty barany wypchane siarką aż harmonogram pokazał rata
    > miesięczna 10zł, odsetki 1,75zł ;)
    >
    > Ale nie będę taki i nie będę teraz robił wpłat w okienku na 12zł ;)
    > Po za tym kredytobiorco nie wierz bankowi jak wściekłemu psu.
    >
    > Czy banki mają siły specjalne szybkiego reagowania wykrywające zamiar
    > spłaty kredytu? Red Alert!!! tracimy barana do strzyżenia alert alert
> [...]

    Wykalkulowałem sobie, że mając równowartość pozostałego kapitału na
    rachunku bilansującym płacę tylko ratę kapitałową, mam w każdej chwili
    na zawołanie dostępne pieniądze, a na wypadek zdarzenia objętego
    ubezpieczeniem moi spadkobiercy nie muszą dalej spłacać (bo spłaci
    ubezpieczyciel), czyli otrzymają spłacone mieszkanie plus jego
    równowartość w pieniądzach. Gdybym spłacił nagle całość, to mam spłacone
    mieszkanie, ale zostaję bez pieniędzy i gdym nagle zapragnął na coś
    pieniędzy "na już", to musiałbym brać kredyt, który by mnie drożej
    kosztował plus załatwianie. Spadkobiercy otrzymaliby tylko mieszkanie.
    Podsumowując - moim zdaniem bardziej opłaca się spłacać kredyt przez 30
    lat zgodnie z harmonogramem, a nadwyżki pieniężne lokować gdzie indziej,
    niż spłacić całość przed czasem.