  • 21. Data: 2004-06-16 11:44:22
    Temat: Re: blokada na rachunku(warunkowa)
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Marcin Kasperski wrote:

    [...]

    > Załóżcie obaj konta w inteligo/mbanku, zróbcie przelew u notariusza na
    > miejscu, druga strona sobie sprawdza przez WAP lub IVR ;-)
    I to chyba najlepsze rozwiazanie.....

    KJ

  • 22. Data: 2004-06-16 12:55:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On 15 Jun 2004 18:55:11 +0200, "Marco" <m...@v...pl> wrote:

> [...]
    >mieszkanie kredyt w innym banku. Zanim podpisze akt notarialny chcę żeby tamten
    >bank przesłał pieniądze na moje konto , jak je zobaczę podpisze akt
    >notarialny.Dla bezpieczeństwa nabywca chce aby mój bank zablokował kwotę
    >przekazu na moim koncie do czasu podpisania aktu notarialnego , ja nie mam nic
    >przeciwko , tylko pytanie czy moge zlecic bankowi załozenie takiej blokady, w
    >jaki sposób bank moze zablokowac konto do czasu podpisania ? Czy to musi być
    >jakaś specjalna umowa z bankiem ? A może jeszcze inaczej ?

    To się nazywa akredytywa. Bank wypłaci pieniądze klientowi, kiedy ten
    dostarczy odpowiednie dokumenty.
    --
    ___________ (R)

  • 23. Data: 2004-06-16 18:45:46
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 16 Jun 2004 10:11:14 +0200, w <caovhe$e8c$1@inews.gazeta.pl>, "Tomasz
    Waszczynski" <w...@w...org> napisał(-a):

    > Zonk. Jak podpisali, to notariusz nie może zatrzymać aktów, a poza tym, to

    Oj, żebyś ty wiedział co notariusz może :).

  • 24. Data: 2004-06-16 19:47:26
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...pulapka-org.pl> wrote in message
    > To się nazywa akredytywa. Bank wypłaci pieniądze klientowi, kiedy ten
    > dostarczy odpowiednie dokumenty.

    A ktory bank w praktyce oferuje taka usluge dla klientow indywidualnych?

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 25. Data: 2004-06-16 20:39:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marco" <m...@v...pl> writes:

> [...]
    > jaki sposób bank moze zablokowac konto do czasu podpisania ? Czy to musi być
    > jakaś specjalna umowa z bankiem ? A może jeszcze inaczej ?

    Nie wiem czy jakis bank praktykuje blokowanie tylko okreslonej kwoty
    w takim przypadku. Normalnie zaklada sie dodatkowy rachunek, z ktorego
    wlasciciel moze wyplacic pieniadze tylko po uzyskaniu zgody (w tym
    przypadku) nabywcy mieszkania. Naturalnie nabywca w ogole nie moze
    wykonywac zadnych operacji na tym rachunku. W przypadku braku
    porozumienia obu stron po prostu pieniadze sa zablokowane, a dochodzic
    ich zwrotu mozna tylko przed sądem (co oczywiscie trwa, ale nie daje
    powodu do przekretu, bo nie mozna nic zyskac, oraz daje dosc dobra
    gwarancje zwrotu pieniedzy wlasciwego osobie).
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 26. Data: 2004-06-16 23:14:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Miernik <m...@c...pl> writes:

    > No ale jak nie zostaną nikomu wydane, a na przykład w wypadku gdyby
    > przelew nie został zrobiony, notariusz akt unicestwi to tak jakby nie
    > podpisali, nie?

    Ale czy notariusz bedzie chcial popelnic przestepstwo, i ile za to
    dodatkowo wezmie?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 27. Data: 2004-06-17 08:41:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Wed, 16 Jun 2004 21:47:26 +0200, Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak
    <kazmirz@(usuń)astercity.net> wrote:

    >A ktory bank w praktyce oferuje taka usluge dla klientow indywidualnych?

    Nie mam pojęcia. Trzeba sie popytać.
    --
    ___________ (R)

  • 28. Data: 2004-06-17 15:48:53
    Od: Kwiatowa Wróżka <w...@z...org>

> [...]

    >jaki sposób bank moze zablokowac konto do czasu podpisania ? Czy to musi być
    >jakaś specjalna umowa z bankiem ? A może jeszcze inaczej ?

    Słyszałam, ze Citi coś takiego realizuje. Trzeba by tylko zapytać, czy
    dla wszystkich klientów, czy tylko dla wybranych.
    Być może czek potwierdzony przez bank (czy jak też się to nazywa)
    byłby dobrym roziązaniem.
    --
    Kajka

  • 29. Data: 2004-06-18 14:22:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kwiatowa Wróżka <w...@z...org> writes:

> [...]
    > dla wszystkich klientów, czy tylko dla wybranych.
    > Być może czek potwierdzony przez bank (czy jak też się to nazywa)

    Czek potwierdzony to taki inny rodzaj gotowki.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 30. Data: 2004-10-20 12:35:32
    Od: "Tomasz" <n...@g...pl>

    > 1. A możesz podać przykład ? Dla indywidualnych. Bo też słyszalem, że
    > któryś bank to wprowadził, ale w tej chwili jakoś nie widać. Z kolei

    Zapytaj swojego notariusza.

    Tomasz
    <NOTO>