  • 1. Data: 2004-06-15 16:55:11
    Temat: blokada na rachunku(warunkowa)
    Od: "Marco" <m...@v...pl>

    Witajcie . Mam taki problem chcę sprzedać mieszkanie, kupujący dostanie na to
    mieszkanie kredyt w innym banku. Zanim podpisze akt notarialny chcę żeby tamten
    bank przesłał pieniądze na moje konto , jak je zobaczę podpisze akt
    notarialny.Dla bezpieczeństwa nabywca chce aby mój bank zablokował kwotę
    przekazu na moim koncie do czasu podpisania aktu notarialnego , ja nie mam nic
    przeciwko , tylko pytanie czy moge zlecic bankowi załozenie takiej blokady, w
    jaki sposób bank moze zablokowac konto do czasu podpisania ? Czy to musi być
    jakaś specjalna umowa z bankiem ? A może jeszcze inaczej ?

    Bardzo prosze o podpowiedź , wierzę że są na tej grupie specjaliści i pomoga
    mi.
    Pozdrowienia Marco

  • 2. Data: 2004-06-15 17:04:41
    Temat: Re: blokada na rachunku(warunkowa)
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Marco wrote:
> [...]
    > jakaś specjalna umowa z bankiem ? A może jeszcze inaczej ?
    >
    > Bardzo prosze o podpowiedź , wierzę że są na tej grupie specjaliści i pomoga

    Popatrz na to z drugiej strony. Jaką gwarancję ma kupujący, że po
    wpłynięciu pieniędzy na konto Ty pójdziesz do notariiusza i podpiszecie
    akt ?

    A dobrego rozwiązania nie ma - ja wpisałbym podddanie sie egzekucji
    wydania mieszkania dla jednej i przelwu pieniędzy dla drugiej strony.
    Przynajmniej będziesz miał z czym do sądu iść. :-/

    KJ

  • 3. Data: 2004-06-15 17:07:14
    Od: "Jasiu II" <b...@s...pl>

    Rachunek ESCROW (czy jak on się tam nazywa) 3 strony transakcji 1 Kupujący,
    2 sprzedający, 3 Bank ktory rozliczy kasę po zakończeniu transakcji.

  • 4. Data: 2004-06-15 17:13:44
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Jasiu II wrote:

    > Rachunek ESCROW (czy jak on się tam nazywa) 3 strony transakcji 1 Kupujący,
    > 2 sprzedający, 3 Bank ktory rozliczy kasę po zakończeniu transakcji.

    1. A możesz podać przykład ? Dla indywidualnych. Bo też słyszalem, że
    któryś bank to wprowadził, ale w tej chwili jakoś nie widać. Z kolei
    Google wyrzuca mnóstwo linkow nie na temat.

    2. Autor wątku coś wspomniał o kredycie dla drugiej strony. Czyli (IMHO)
    jeszcze bank musiałby sie na to zgodzic...
    KJ

  • 5. Data: 2004-06-15 17:13:54
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    15 Jun 2004 18:55:11 +0200, w <0...@n...onet.pl>,
    "Marco" <m...@v...pl> napisał(-a):

    > Bardzo prosze o podpowiedź , wierzę że są na tej grupie specjaliści i pomoga
    > mi.

    Zastosujcie takie wyjście:
    Idziecie do notariusza, podpisujecie akt notarialny. Notariuszka zatrzymuje
    wypisy, wy idziecie do banku, dokonujecie przelewu, wracacie z dokumentem i na
    jego podstawie notariusz wydaje dokumenty.

  • 6. Data: 2004-06-15 17:16:57
    Od: "Jasiu II" <b...@s...pl>

    Trzeba popytać w Bankach, które to mają, wydaje mi się że to jest kwestia
    prowizji. Stronami umowy może być każdy.

  • 7. Data: 2004-06-15 17:26:08
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Jasiu II wrote:

    > Trzeba popytać w Bankach, które to mają, wydaje mi się że to jest kwestia
    > prowizji. Stronami umowy może być każdy.

    Ale _KTÓRE_ maja dla indywidualnych ? Bo ja (na szybko) znalazłem tylko
    dla firm.
    KJ

  • 8. Data: 2004-06-15 17:37:14
    Od: "Jasiu II" <b...@s...pl>

    No właśnie te co mają dla firm, pytanie tylko ile zechcą za taką transakcję.

  • 9. Data: 2004-06-15 17:38:24
    Od: m...@v...pl

    > A dobrego rozwiązania nie ma - ja wpisałbym podddanie sie egzekucji
    > wydania mieszkania dla jednej i przelwu pieniędzy dla drugiej strony.

    Ta opcja wydawała by się dobra mozesz powiedziec więcej jak to zrobić ?

  • 10. Data: 2004-06-15 18:07:25
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 15 Jun 2004 19:04:41 +0200, Kamil Jońca naskrobał(a):

    > A dobrego rozwiązania nie ma - ja wpisałbym podddanie sie egzekucji
    > wydania mieszkania dla jednej i przelwu pieniędzy dla drugiej strony.
    > Przynajmniej będziesz miał z czym do sądu iść. :-/

    nie ma takiej opcji jak poddanie cześciowej egzekucji.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org