  • Data: 2008-02-20 17:40:02
    Temat: Re: bezsens podstawowej funkcjonalnosci KK
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    krzysztofsf napisał(a) w wiadomości:
    >Oznacza
    >to, że w ciągu ostatnich 6 miesięcy aż 11% właścicieli kart spłaciło
    >swoje zadłużenie po terminie.
    >
    >Dla porównania, w czerwcu 2007 roku odsetek ten wynosił 9%. Taka
    >tendencja równoznaczna jest dla banków ze wzrostem przychodów z tytułu
    >karnych opłat za przekroczenie terminu. Spóźniony klient płaci
    >jednorazowo za gapiostwo 12 funtów, a banki zyskują na tym miliony.
    >
    >Przez ostatnie pół roku banki zarobiły na pobieraniu opłat karnych
    >około 61 milionów funtów, co oznacza wzrost o 11 milionów w stosunku
    >do pierwszej połowy ubiegłego roku.

    Mnie tu zabrakło pewnego zestawienia: ile w tym samym czasie
    banki zarabiają na prowizjach od sprzedawców i ile banki zarabiają
    na odsetkach "terminowych" na kartach?
    A wtedy można by porównać jaki procent (a może jego ułamek?)
    stanowią zzyski z opłat karnych i wyższych odsetek w porównaniu
    do całkowitych zysków z kart.

    Arek