  • Data: 2002-04-03 23:36:53
    Temat: Re: bezpieczeństwo a' la Inteligo - tp mit :-(
    Od: "Darek R." <d...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    bromden wrote:
    > dobra, oto sposob, jak zweryfikowac haslo bez jego pamietania i
    > mozliwosci odtworzenia:
    >
    > 1. komputer generuje dowolne, calkiem przypadkowe haslo h
    > 2. f - funkcja haszujaca (skrotu)
    > 3. komputer oblicza d = f(h)
    > 4. k. zapisuje d, drukuje i zapomina h
    <big ciach>

    Jak już pisałem w tym wątku - wszystko spoko jak h jest dowolnym hasłem
    (dowolna długość, wszystkie znaki), tak jak typowe hasło wymyślane przez
    człowieka. W mBanku h to 5 cyferek, w Inteligo 6 cyferek. Przy takich
    "hasłach" znając d i f znalezienie h sprawdzając wszystkie możliwości to
    kwestia sekund.

    --
    Pozdrowienia
    Darek Rzońca