  • Data: 2002-04-04 09:48:33
    Temat: Re: bezpieczeństwo a' la Inteligo - tp mit :-(
    Od: <y...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Na p.b.b. i w roznych "rankingach" jest dożo zwolenników hasel
    > jednorazowych.
    > Ja natomiast uważam, że hasla jednorazowe (drukowane lub generowane przez
    > token)
    > maja taką właśnie wadę, że pracownik banku (szczególnie informatyk) mogą
    > sobie taką
    > odpowiedż jednorazową wygenerować, bo komputer bankowy po prostu to umie.
    I tu się z tobą nie zgodzę. Po pierwsze jeśli porównójesz token z listą haseł.
    Lista haseł jest kopiowalna w sposób fizyczny, da sie wydukować duplikat,
    skopiować plik itp. Token nie jest kopiowalny. Posiada swój unikatowy numer,
    niemożna go powielić, rozmontować czy przeprogramować.
    Zakładasz że bank sam szyfruje tokeny - ma to miejsce tylko w wypadku tokenów
    typu challange - response. Tokeny generujące response w oparciu o czas są
    programowane przez producenta a ich algorytmy są najcześciej nieznane bankowi.
    Bank otrzymuje pudełko tokenów i płytkę z softem.

    Najbezpieczniejszy moim zdaniem token pracujący w trybie Time based challange
    response generuje kod w oparciu o wywołanie i ziarno czasu. Jeśli więc nawet
    ktoś "podpatrzyłby" odpowiedz z tokena dla danego wywołania to i tak po uływie
    określinego czasu straciła by ona swoją ważność.

    > Klucz prywatny do podpisu elektronicznego mam tylko ja i nikt za mnie
    > transakcji
    > nim nie podpisze ;-))
    A jak przechowujesz ten kluczyk?
    - na karcie ? to musisz mieć w kieszeni czytnik inaczej rozwiąznie nie jest
    przenośne.
    - na dyskietce? ;-)........ kiedyś miałem ze pare programików do kopiowania
    dyskietek 1 do 1 z nunerami seryjnymi włącznie.

    A tak tokenik to i w kieszeń się zmieścii zgnieści go trudniej...
    Reasumując uważam rozwiązanie takiego np Integerum za bezpieczniejsze i
    wygodniejsze od takiego np BPH

    A użytkownikom Inteligo życzę wiele szcześcia ....
    Moze sie jeszcze przydać
    Yorge