  • Data: 2002-04-03 23:27:50
    Temat: Re: bezpieczeństwo a' la Inteligo - tp mit :-(
    Od: "Darek R." <d...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jurek Zielinski wrote:
    > nie to miało działać inaczej :)
    >
    > 1-generowane hasło nr 12345 dla usera 9876 brzmi xxxxx
    > 2-robimy krypt tego xxxxx i wychodzi 1672556554332 co skrzetnie
    > zapisujemy do bazy jako zakodowane haslo nr 12345 dla usera 9876
    > 3-haslo xxxxx wedruje na drukarke i po wydrukowaniu jest bezpowrotnie
    > kasowane
    >
    > Bank nie dysponuje haslem xxxxx w zadnym miejscu
    >
    > 4-klient sie loguje podajac haslo xxxxx
    > 5-bank robi krypt otrzymanego hasla (xxxxx) i wychodzi mu 1672556554332
    > 6-porownuje je z zapisanym w bazie i wychodzi mu ze to to samo haslo

    Zauważ że hasło xxxxx to de-facto 5 cyfr czyli istnieje tylko 100000
    mozliwych haseł. Zakładając że jestem informatykiem w banku, znam algorytm
    tworzenia skrótu i mam dostęp do bazy z "zakodowanymi" hasłami - jak myślisz
    ile czasu zajmie mi odtworzenie wszystkich "jednorazowych" haseł
    brute-forcem? To co piszesz ma sens, ale dla haseł o nieznanej i dużej
    długości i składających się ze wszystkich znaków, a nie z samych cyfr.

    --
    Pozdrowienia
    Darek Rzońca