    From: WAM <n...@n...nopl.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: bankomaty - Wietnam
    Date: Wed, 05 Dec 2018 18:43:25 +0100

    On Wed, 5 Dec 2018 03:29:42 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

    >O, a jak sobie radzą z przeliczaniem przy takim "krzywym" kursie?
    Zazwyczaj chyba 20.000 VND = 1 USD chociaż większość miejsc (sklepiki,
    bazary, bary uliczne) nie ma cenników (bywają tylko w obszarach mocno
    turystycznych np w restauracjach). Brak cenników oznacza że i tak
    płacisz więcej niż tubylcy a cena w VND wcale nie musi być idealnie
    przeliczana na USD. Ceny startowe wynoszą ok 300% tego ile faktycznie
    trzeba zapłacić więc wszystko jest kwestią negocjacji a przelicznik
    jest najmniej istotny.

    >Choć w sumie pewnie i tak bez kalkulatora nie da rady - nie tyle do liczenia, co w
    ogóle do podawania ceny (wspomnienia z kolonii w Budapeszcie - bo tam przecież się
    dogadać się można tylko po matematycznemu ;) - więc i do przeliczenia się nada.
    Zgadza sie - kalkulator niezbędny do porozumiewania się. W większości
    miejsc nie można się dogadać po angielsku, nawet liczb (cen) nie
    potrafią podać. Przydaje się translator (używałem google). Język można
    ściągnąć offline lub warto kupić lokalną SIM - na lotnisku w Sajgonie
    jeszcze przed otrzymaniem wizy możesz kupić (przepłacić) za 10$ SIM na
    30 dni z nielimitowanym transferem i limitowanymi rozmowami chyba 60
    min oraz smsy.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?