  • 31. Data: 2008-03-06 19:15:18
    Temat: Re: bank z karta rozliczana na koniec miesiaca
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    news:fqoiic$nv3$1@news.wp.pl...
> [...]

    W odpowiedzi na twoj post informuję że pytek nie oczekiwal takiej
    funkcjonalności
    ;-)

    Sławek

  • 32. Data: 2008-03-06 19:16:44
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@b...cy> napisał w wiadomości

    > limit wystarczy 1500-2000 zl

    To pamietaj ze przy KK potrzebujesz limitu na DWA miesiace.
    Ale 5tys IMO bez problemu dostanie.

    Sławek

  • 33. Data: 2008-03-07 03:33:31
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Mar, 19:15, Sarpedon <f...@b...cy> wrote:

    > dowiadywalem sie dzis w BGZ i:
    > - wszystkie transakcje przeprowadzone w marcu tworza jakby zamkniety okres
    > - rozliczenie z marca przychodzi 10 kwietnia
    > - pieniadze sa sciagane z konta 21 kwietnia
    >
    > i tak w kolko: caly kwiecien, 10 maja, 21 maja
    >
    > prawda to?
    >
    > mowili tez, ze nie ma mozliwosci sciagniecia kasy innego dnia (powiedzmy
    > nie 51 dni a 31 dni po rozpoczeciu okresu transakcyjnego). prawda to?

    To zobacz Dominet Bank
    Nie wiem, czy maja mozliwosc splaty automatycznej, ale czykl
    rozliczeniowy + grace period jest 61 dni.
    Jesli splata bylaby automatyczna, odpowiadaloby to Twojaj Mamie,
    poniewaz po miesiacu nic by nie sciagneli, ale od 2-o miesiaca
    posiadania karty splaty bylyby pobierane akurat co tak jak chcesz (z
    tym, ze maja jakies obowiazkowe ubezpieczenia).

    Szczerze mowiac, to jak wspominali przedpiscy - kazda KK spelnia wasze
    potrzeby, tyle, ze przy jej wyrabianiu trzeba polozyc nacisk na to, ze
    chcecie dopasowac dzien splaty, mniej sie interesujac dniem zamkniecia
    cyklu rozliczeniowego.

    To, ze comiesieczna splata dotyczy transakcji dajmy na to od 5-ego do
    5-atego nastepnego miesiaca bedzie mniej istotne, jesli splata
    nastepuje zawsze na koniec miesiaca, chociaz warto pamietac o okresie
    rozliczeniowym, i np. wsztrymac sie o dwa dni z wiekszymi zakupami,
    zeby weszly juz w nastepny okres.
    W sumie roznica pomiedzy charge a KK polega na tym, ze charge jest
    zawsze comiesiac splacana do 0, a KK pracuje bardziej tak jakby w
    cyklu dwumiesiecznym - jeden miesiac czeka na splacenie a kolejny
    jest w trakcie robienia zakupow - stad wazen, zeby limit byl
    conajmniej dwa razy wiekszy niz planowane wydatki comiesieczne
    (najlepiej conajmniej 3-krotnie, zeby zostaly rezerwy na jakies
    wieksze zakupy swiateczne i inne nieoczekiwane wydatki.

  • 34. Data: 2008-03-07 06:17:42
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

> [...]
    >
    > mowili tez, ze nie ma mozliwosci sciagniecia kasy innego dnia (powiedzmy
    > nie 51 dni a 31 dni po rozpoczeciu okresu transakcyjnego). prawda to?

    A tobie chodzi o to co napisałeś - ROZLICZENIE rachunku 31go czy sciagniecie
    kasy tego dnia?
    W PKO BP sciagniecie kasy nastepowalo ok. 15go i ci to nie przeszkadzalo a
    21go ci bedzie przeszkadzalo?

    Sugerowalbym najpierw precyzyjn okreslenie potrzeb...;-)

    Sławek

  • 35. Data: 2008-03-07 07:27:15
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Slavekk pisze:
> [...]
    > 21go ci bedzie przeszkadzalo?
    >
    > Sugerowalbym najpierw precyzyjn okreslenie potrzeb...;-)

    Nie warto tak kurczowo trzymać się cech tej Visy z PKO, to drogi
    niepraktyczny relikt. Pomyśl najpierw jak będzie używana karta, jak
    chciałbyś ją spłacać i porównaj z ofertą kilku banków. Konkurencja wśród
    KK zrobiła się ostatnio bardzo duża. Tak naprawdę to ciężko będzie
    znaleźć kartę która nie będzie wygodniejsza w użytkowaniu i tańsza.

    Na początek polecam Citi, Money.pl, Polbank, mBank. Citi nie ma tego w
    regulaminie wprost ale ma jeden z prostszych warunków do spełnienia żeby
    była darmowa a można spłacać ją poleceniem zapłaty i ustalić którego
    dnia miesiąc ma się to odbywać. Poszukaj w google postów o tym.

    Tak na marginesie, ktoś potrafi podać chociaż jedną cechą, w której ta
    charge z PKO jest lepsza od kart kredytowych?

    Sebastian

  • 36. Data: 2008-03-07 08:37:01
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Slavekk pisze:

> [...]
    > kasy tego dnia?
    > W PKO BP sciagniecie kasy nastepowalo ok. 15go i ci to nie przeszkadzalo a

    nie zebym bronil pkobp, ale sciagniecie kasy w naszej obciazeniowce jest
    tego samego dnia (lub nastepnego) co rozliczenie rachunku

  • 37. Data: 2008-03-07 09:04:04
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

    > nie zebym bronil pkobp, ale sciagniecie kasy w naszej obciazeniowce jest
    > tego samego dnia (lub nastepnego) co rozliczenie rachunku

    1. Pisałem z pamieci, tak działało kiedy ją jeszcze miałem (pewnie z 7 lat
    temu) - sciagniecie kasy nastepowalo kiedy otrzymywalem wyciag poczta - po
    10. kazdego miesiaca. Data ksiegowania zas byla wsteczna - na dzien
    rozliczenia.
    2. Czemu ci przeszkadza ze pieniadze z rozliczenia poleza na koncie jesze te
    20+parę dni? Jeśli chodzi o pokusę ich wydania to ja w Mille po prostu
    zakladam lokate terminowa konczaca sie w dzien rozliczenia karty. W ten
    sposob saldo konta niczego nie sugeruje...;-)

    Sławek

  • 38. Data: 2008-03-07 09:34:24
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@b...cy> napisał w wiadomości

    > nie zebym bronil pkobp, ale sciagniecie kasy w naszej obciazeniowce jest
    > tego samego dnia (lub nastepnego) co rozliczenie rachunku

    Czy robi różnicę, jeżeli ściągnięcie kasy nastąpi tydzień czy dwa później?
    Przecież nic za to nie płacisz, a cykl karty możesz ustawić np. od 10 do 10
    każdego miesiąca, ze "ściągnięciem kasy" na ostatni dzień każdego miesiąca.

    Chodzi Ci o to, żeby zmienić kartę na lepszą, czy żeby w żadnym razie nie
    zmienić swoich/mamy przyzwyczajeń? Bo jeśli przyzwyczajenie jest ważniejsze,
    to na pewno wygodniej wam będzie pozostać przy VC pkobp.

    W końcu bank musi na kimś zarabiać ;)

  • 39. Data: 2008-03-07 09:42:29
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Wielu kart obciążeniowych w ogóle w BIKu nie widac.
    JaC

    -----

  • 40. Data: 2008-03-07 09:46:58
    Od: " 666" <u...@w...eu>