  • 1. Data: 2002-07-09 08:38:23
    Temat: bank podobny do mbanku
    Od: Dariusz Zmokly <g...@g...com.pl>

    czesc,

    Mialem swego czasu konto w Inteligo ale od kiedy wprowadzili oplaty
    zrezygnowalem. Bardzo podoba mi sie mbank ktory ma wszystko za
    darmo. Jednak troche obawiam sie tego, ze kiedys moga wpasc na
    rownie glupi pomysl i wprowadzic takze oplaty. Zatem chcialbym
    otworzyc konto w jakims innym banku, ktory takze nie obciazalby
    mnie zadnymi kosztami (zarowno miesiecznymi jak i ukrytymi
    "oplata za wydanie karty" itp). Co mozecie polecic?

    Z dzisiejszej wedrowki po witrynach bankow zainteresowal mnie Lukas Bank.
    Wyglada interesujaco, choc maja oplate 10 zl za wydanie kolejnej
    karty Visa Elektron.

    Byc moze ciekawa alternatywa jest takze Volkswagen Bank jednak
    ich strony chodzily dzisiaj beznadziejnie (do tego daly sie otworzyc
    jedynie w IE) wiec nie znam szczegolow.

    pozdrawiam
    Dariusz Zmokly

  • 2. Data: 2002-07-09 10:11:43
    Temat: Re: bank podobny do mbanku
    Od: "Jose Rodrigues" <j...@i...pl>

    Na dluzsza mete mBank MUSI wprowadzic jakies oplaty - chocby za przelewy i
    korzystanie z bankomatu - na razie do tego doplaca, ale promocja nie potrwa
    wiecznie...

    Uzytkownik "Dariusz Zmokly" <g...@g...com.pl> napisal w wiadomosci

  • 3. Data: 2002-07-09 10:20:40
    Od: <j...@p...onet.pl>

    > Na dluzsza mete mBank MUSI  wprowadzic jakies oplaty - chocby za przelewy i
    > korzystanie z bankomatu - na razie do tego doplaca, ale promocja nie potrwa
    > wiecznie...

    A dlaczego MUSI? Jest wiele banków, które mają te operacje bezpłatne i jakoś
    nic nie zapowiada, że wprowadzą opłaty.

    Jacek

  • 4. Data: 2002-07-09 10:22:40
    Od: Dariusz Zmokly <g...@g...com.pl>

    Jose Rodrigues wrote:

    > Na dluzsza mete mBank MUSI wprowadzic jakies oplaty - chocby za przelewy
    > i korzystanie z bankomatu - na razie do tego doplaca, ale promocja nie
    > potrwa wiecznie...

    A niby czemu? Nie kazdy bank musi zarabiac na tym samym. Moga miec
    np. nizsze oprocentowanie i tez taka sama marze osiagna.

    Dariusz Zmokly

  • 5. Data: 2002-07-09 10:34:23
    Od: Dariusz Zmokly <g...@g...com.pl>

    j...@p...onet.pl wrote:

    > A dlaczego MUSI? Jest wiele banków, które maj? te operacje bezp?atne i
    > jako? nic nie zapowiada, ?e wprowadz? op?aty.

    Dokladnie. Moim zdaniem nieposiadanie zadnych oplat to swietny slogan
    reklamowy, moga w ten sposob pozyskiwac nowych klientow. Jesli do
    tego dodamy, ze moim zdaniem jest to jeden z lepszych bankow na
    rynku oznacza to, ze byc moze bede wzmacniac swoja pozycje.

    Inne banki, ktore maja gorsza (drozsza) oferte musza wywalac
    wiecej kasy na reklame (oczywiscie to spore uproszczenie bo nie
    kazdy klient ma takie potrzeby jak ja, a jedna z nich jest
    niechec placenia za posiadanie konta, bo niby czemu mam placic? ;)).

    Dariusz Zmokly

  • 6. Data: 2002-07-09 13:21:01
    Od: Maciej <m...@a...skrzynka.pl>

    In article <agee88$k80$1@news.tpi.pl>, Dariusz Zmokly wrote:

    > Dokladnie. Moim zdaniem nieposiadanie zadnych oplat to swietny slogan
    > reklamowy, moga w ten sposob pozyskiwac nowych klientow.

    Ufff kiedy te czasy, kiedy byl jescze inny slogan reklamowy - NAJWYZSZE
    OPROCENTOWANIE!
    To pokazuje, ze czasy sie zmieniaja i ta bezplatnosc moze sie szybko
    rownie skonczyc, lub okreslone oplaty beda wprowadzone w tzw. formie
    ukrytej

  • 7. Data: 2002-07-09 13:50:57
    Od: Radek B <r...@f...inv.pl>

    <j...@p...onet.pl> pisze:
    >A dlaczego MUSI? Jest wiele banków, które mają te operacje bezpłatne i jakoś
    >nic nie zapowiada, że wprowadzą opłaty.

    Te operacje może i tak, ale mają opłaty za prowadzenie, karty.

    --
    mailto:r...@f...inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 8. Data: 2002-07-09 14:13:51
    Od: <j...@p...onet.pl>

    > Te operacje może i tak, ale mają opłaty za prowadzenie, karty.

    Za prowadzenie: zgoda w przypadku marmurów, za karty, przynajmniej VE, bardzo
    rzadko. W końcu na czymś bank musi zarabiać - jak nie pobiera opłat, to odbija
    to sobie na oprocentowaniu depozytów. A co do mBanku, to myślę, że brak opłat
    jest na tyle nośny marketingowo, że nieprędko z niego zrezygnują. Ale to już
    wróżenie.

    Jacek

  • 9. Data: 2002-07-09 15:22:53
    Od: <o...@e...com>

> [...]
    > korzystanie z bankomatu - na razie do tego doplaca, ale promocja nie potrwa

    Wiesz, pytanie brzmi ile to "na dłuższą metę" będzie trwało. Nawet zakładając,
    że oferta mBanku w obecnym kształcie jest promocją, to korzystam na niej od
    półtora roku i co miesiąc przynosi mi wymierne korzyści. Jeśli promocja się
    skończy i na tle rynku oferta będzie kiepska poszukam lepszej i zmienię bank.
    Czasy kiedy TOiP można było traktować jako coś w miarę stałego już na szczęście
    minęły.

    Miłego dnia
    Tomek

    Ps. Przypuszczam że Lukas w momencie kiedy osiągnie jakiś założony przez siebie
    pułap klientów/depozytów też zacznie majstrować przy swojej ofercie. Dość
    popatrzeć na ich VC. Na początku wydawali za free (i to była ewidentna promocja
    karty), teraz już tylko do e-konta pro (tu promocja konta), ale widać że też
    już zaczynają szukać pieniążków, choćby po ostatnich zmianach opłat - np. 10
    PLN za zaminę limitu kredytowego plus parę innych.