  • 11. Data: 2005-06-07 14:21:14
    Temat: Re: autoryzacja tranzakcji kartowej
    Od: Bogusz <b...@p...onet.pl>

    witek napisał(a):

    > coraz więcej supermarketow np. rezygnuje z podpisywania slipów, bo
    > zajmuje to czas. Bardziej sie oplaca niz placic kasjerce w sklepie.
    >
    > Teoretycznie to ty sie zastanow co ci grozi za skladanie falszywych
    > oswiadczen i probe wyludzenia.

    No i zawsze się znajdzie ktoś kto nie czyta ze zrozumieniem. Nawet jak
    się napisze DUŻYMI literami.

    Walczyłbym w ten sposób o 22pln.
    Już, zadzieram kiecę i lecę.

    W ten sposób można zapłacić znalezioną kartą bez jakiegokolwiek problemu.
    Oczywiście na autostradzie to nie ma sensu, ale w sklepach już tak.
    Ponieważ TEORETYCZNIE może się zdarzyć, że to ja zgubie karte która
    trafi do takiego POS - to się zainteresowałem.

    DISCLAIMER dla Witka:
    Nie, nie zamierzam "gubić" karty a poźnie ją płacić.

    Pozdrawiam
    Bogusz.

  • 12. Data: 2005-06-07 14:32:22
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Które na przykład?

    Nie w Polsce. Na pytanie pani dlaczego nie chce podpisu odpowiedziala,
    ze ponizej pewnej kwoty nie podpisuje sie.

    > Co się bardziej opłaca niż co?

    bardziej sie oplaca oddac kase, gdyby sie okazalo, ze karta byla lewa
    niz zatrudniac wiecej kasjerek zeby przerobily ludzi stojacych do kas.
    Czekanie na drukowanie slipa i podpis klienta zajmuje cenny czas.

  • 13. Data: 2005-06-07 14:33:39
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Bogusz napisał(a):

> [...]
    > Ponieważ TEORETYCZNIE może się zdarzyć, że to ja zgubie karte która
    > trafi do takiego POS - to się zainteresowałem.

    Pamiętaj o granicy odpowiedzialności za transakcje wykonane skradzioną
    kartą (ustawa). Do tej wartości i tak odpowiadasz Ty. Chyba, że w grę
    wchodzi ubezpieczenie.

  • 14. Data: 2005-06-07 14:36:14
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    witek napisał(a):

    > Nie w Polsce. Na pytanie pani dlaczego nie chce podpisu odpowiedziala,
    > ze ponizej pewnej kwoty nie podpisuje sie.

    Rozsądne. Ja za to jak zwykle w takich sytuacjach przypominam o
    zwyczajach Portugalczyków, którym zdarzało się prosić mnie o podpis i
    potwierdzenie PINem. :-)

    > bardziej sie oplaca oddac kase, gdyby sie okazalo, ze karta byla lewa
    > niz zatrudniac wiecej kasjerek zeby przerobily ludzi stojacych do kas.
    > Czekanie na drukowanie slipa i podpis klienta zajmuje cenny czas.

    Dziękuję za wyjaśnienia. :-)

    PS kasjerzy/kasjerki w naszych marketach kasują i tak bardzo wolno, więc
    te parę sekund i tak nie robi różnicy (zresztą nie ma się co dziwić przy
    takim traktowaniu i takich zarobkach).

  • 15. Data: 2005-06-07 14:37:47
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Bogusz wrote:

    > No i zawsze się znajdzie ktoś kto nie czyta ze zrozumieniem. Nawet jak
    > się napisze DUŻYMI literami.

    to też ci odpisałem zebyś się teoretycznie zastanowił. Wydawało mi się,
    że nie muszę pisać tego dużymi literami.

    > Walczyłbym w ten sposób o 22pln.
    > Już, zadzieram kiecę i lecę.

    Eee, jakis przewrazliwiony jestes. A kto powiedzial, ze ja sie czepiam
    ciebie.

> [...]
    > Ponieważ TEORETYCZNIE może się zdarzyć, że to ja zgubie karte która
    > trafi do takiego POS - to się zainteresowałem.

    Mozna bez problemu. W Polsce zwykle jeszcze dajesz kasjerce karte do reki.
    Za granica, w wielu przypadkach kasjerka nawet nie widzi karty, ktora
    przeciagasz przez czytnik, nie mowiac a automatach gdzie placisz karta
    bez pinu, a tam zywego ducha nie ma.

    Od tego jest procedura reklamacji.

    > DISCLAIMER dla Witka:
    > Nie, nie zamierzam "gubić" karty a poźnie ją płacić.

    No, zgubic mozesz niechcacy, a placic nią bedzie wowczas ktos inny.

  • 16. Data: 2005-06-07 14:46:13
    Od: ken <k...@k...pl>

    > PS kasjerzy/kasjerki w naszych marketach kasują i tak bardzo wolno, więc
    > te parę sekund i tak nie robi różnicy (zresztą nie ma się co dziwić przy
    > takim traktowaniu i takich zarobkach).
    jak jest karta kredytowa to czytnik łączy się tylko z centrum
    autoryzacyjnym, gdy debetowa - aż z bankiem który wydał kartę i to trwa
    trzy razy dłużej, nawet minutę

  • 17. Data: 2005-06-07 14:49:23
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    ken napisał(a):

    > jak jest karta kredytowa to czytnik łączy się tylko z centrum
    > autoryzacyjnym, gdy debetowa - aż z bankiem który wydał kartę i to trwa
    > trzy razy dłużej, nawet minutę

    Nie obraź się, ale napisałeś praktycznie same bzdury...

  • 18. Data: 2005-06-07 14:51:04
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    witek napisał(a):

    > Od tego jest procedura reklamacji.

    Tylko, że w przypadku utraty karty, gdy przed zastrzeżeniem karty
    zostanie dokonana transakcja bez PINu i podpisu, i tak zostana ona
    wliczona (chyba) do limitu 150 EUR jako odpowiedzialności ponoszonej
    przez klienta.

  • 19. Data: 2005-06-07 15:01:18
    Od: ken <k...@k...pl>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Nie obraź się, ale napisałeś praktycznie same bzdury...
    napisałem to co przeczytałem na stronie o bankowości

  • 20. Data: 2005-06-07 15:08:38
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Wojciech Nawara wrote:

    > PS kasjerzy/kasjerki w naszych marketach kasują i tak bardzo wolno, więc
    > te parę sekund i tak nie robi różnicy (zresztą nie ma się co dziwić przy
    > takim traktowaniu i takich zarobkach).

    nie zauważyłem różnicy w szybkości kasowania pomiędzy supermarketami w
    polsce, a gdzie indziej. a trochę widziałem.