  • 11. Data: 2006-12-09 22:04:57
    Temat: Re: a propos ciekawostek autoryzacyjnych
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 7 Dec 2006 20:23:22 +0100, "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>
    wklepał(-a):

    >ostatnio dwukrotnie płaciłem gdzieś w sieci (autoryzował polcard lub ecard)
    >i okazało się, że podając losowe imię i nazwisko i mój numer karty
    >transakcja przechodziła bez problemu
    >
    >raz na stronie PKP, a raz na LOT
    >zawsze mi się wydawało, że imię i nazwisko ma znaczenie :))

    Ktoś tu ostatnio pisał, że ma problemy z płaceniem kartą, bo bank mu oznaczył
    kartę jako podejrzaną - właśnie za takie numery z losowym nazwiskiem. :)

  • 12. Data: 2006-12-10 13:16:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    m...@g...com writes:

    > Chyba tak jest. Robiłem kiedyś moduł płatności korzystając z gatewaya
    > Paymentecha, i w ich dokumentacji wyczytałem, że imie,nazwisko i billing
    > address są sprawdzane tylko dla karty wydanych w UK.

    i w USA, z tym ze te uslugi chyba sie troche roznia (UK - AVS "global"?).

    > Jeżeli to prawda, to wychodzi na to że podawanie danych adresowych w
    > większości przypadków jest dla picu :)

    Naturalnie. O ile wiekszosc przypadkow nie obejmuje dostarczenia
    towaru np. do domu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2006-12-10 13:17:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    LvG <l...@p...onet.pl> writes:

    > o ile dobrze pamietam nie bylo miejsca na podpis nikt takowego nie
    > wymagal, gdyby byla autoryzacja podpisem to nie trzeba by bylo chyba
    > wprowadzac pinu, jakis czas pozniej ta sama karta i tez autoryzacja
    > pinem i poszlo bez problemu - nie probowalem celowo wprowadzac zlego :)

    To naturalne. Sprawdzilbym na tamtym kwicie - czy bylo miejsce na
    podpis.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2006-12-10 14:35:13
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > To naturalne. Sprawdzilbym na tamtym kwicie - czy bylo miejsce na
    > podpis.

    A jak bylo - to reklamowac :)

    Miroo (http://miroo.ovh.org)

  • 15. Data: 2006-12-11 10:16:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Miroo" <m...@R...o2.pl> writes:

    > A jak bylo - to reklamowac :)

    Akurat miejsce na podpis na to wplywu nie ma.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2006-12-11 19:56:05
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Mon, 11 Dec 2006 11:16:58 +0100, name: Krzysztof Halasa:

    > Akurat miejsce na podpis na to wplywu nie ma.

    Ale skoro operacja była wykonana bez pinu, a podpisu brak
    to reklamacja byłaby zasadna. Ale oczywiście nieuczciwa.

    Miroo (http://miroo.ovh.org)

  • 17. Data: 2006-12-12 18:59:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Miroo <m...@C...LETTERSpl> writes:

    > Ale skoro operacja była wykonana bez pinu, a podpisu brak
    > to reklamacja byłaby zasadna. Ale oczywiście nieuczciwa.

    Co w niej byloby zasadnego? Transakcja bez PINu i podpisu jest wciaz
    normalna transakcja.

    To, czy na kwicie jest miejsce na podpis nie ma zadnego znaczenia.
    Znaczenie ma fakt podpisania kwitu, a nie jakies tam miejsce.
    --
    Krzysztof Halasa