  • 1. Data: 2006-12-07 19:23:22
    Temat: a propos ciekawostek autoryzacyjnych
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    ostatnio dwukrotnie płaciłem gdzieś w sieci (autoryzował polcard lub ecard)
    i okazało się, że podając losowe imię i nazwisko i mój numer karty
    transakcja przechodziła bez problemu

    raz na stronie PKP, a raz na LOT
    zawsze mi się wydawało, że imię i nazwisko ma znaczenie :))

    z innych ciekawostek, zauważyłem, że na potwierdzeniu transakcji
    internetowych nie ma daty wykonania transakcji :) więc co to za
    potwierdzenie?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2006-12-07 19:49:39
    Temat: Re: a propos ciekawostek autoryzacyjnych
    Od: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl>

    plusz pisze:

    > ostatnio dwukrotnie płaciłem gdzieś w sieci (autoryzował polcard lub
    > ecard)
    > i okazało się, że podając losowe imię i nazwisko i mój numer karty
    > transakcja przechodziła bez problemu

    Losowe znaczy np. Jakub Puchatka? :-P

    > raz na stronie PKP, a raz na LOT
    > zawsze mi się wydawało, że imię i nazwisko ma znaczenie :))

    Też mi się tak wydaje ;-) Z doświadczenia natomiast wiem, że czasem CVV2
    nie jest sprawdzany...

    > z innych ciekawostek, zauważyłem, że na potwierdzeniu transakcji
    > internetowych nie ma daty wykonania transakcji :) więc co to za
    > potwierdzenie?

    Na jakim potwierdzeniu? Bo w szczegółach operacji z mBanku czy
    potwierdzenia z Inteligo jest data operacji i data rozliczenia.

    --
    Grzegorz Kamionka

  • 3. Data: 2006-12-07 20:55:05
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:4578704c$1@news.home.net.pl,
    niejaki(a): Grzegorz Kamionka z adresu <k...@T...data.pl>
    napisał(a):

    > Losowe znaczy np. Jakub Puchatka? :-P

    raczej Różowy Prosiaczek :) kupowałem bilet dla kogoś
    w każdym razie napis na karcie mam inny

    > Na jakim potwierdzeniu? Bo w szczegółach operacji z mBanku czy
    > potwierdzenia z Inteligo jest data operacji i data rozliczenia.

    na potwierdzeniu, które wyświetla się na ekranie po zpłacie i które możesz
    wydrukować. To jedyne potwierdzenie zamiast slipa.

    --
    plusz

  • 4. Data: 2006-12-08 10:11:24
    Od: LvG <l...@p...onet.pl>

    plusz napisał(a):
> [...]
    >

    > z innych ciekawostek, zauważyłem, że na potwierdzeniu transakcji
    > internetowych nie ma daty wykonania transakcji :) więc co to za

    no to i ja mam ciekawostke -
    placac karta KB w sklepie (Piotr i Pawel)w Poznaniu wprowadzalem pin
    przy kasie wprowadzilem 3 znaki i zorientowalem sie ze wprowadzam pin
    nie od tej karty wiec wcisnalem CANCEL po czym uslyszalem od kasjerki
    "dziekuje", ja na to ze pomylilem sie i wprowadze jeszcze raz, a ona na
    to ze nie trzeba wszystko poszlo poprawnie. Po kilku dniach okazalo sie
    ze transakcja zostala przeprowadzona poprawnie, w banku stwierdzono ze
    to niemozliwe ze musialem wprowadzic poprawny pin (nadmieniam bylem
    trzezwy i do 4 liczyc umiem, i jestem w 100% pewien ze wprowadzilem
    tylko 3 cyfry potem Cancel)
    to tak dla ciekawostki :)

  • 5. Data: 2006-12-08 16:50:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> writes:

> [...]
    > karty transakcja przechodziła bez problemu
    >
    > raz na stronie PKP, a raz na LOT
    > zawsze mi się wydawało, że imię i nazwisko ma znaczenie :))

    Zwykle ma ale raczej nie przy zdalnym placeniu karta. Przesylane
    sa (w wiekszosci krajow) tylko numer karty, data waznosci,
    i ew. CV[CV]2.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2006-12-08 16:51:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    LvG <l...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > "dziekuje", ja na to ze pomylilem sie i wprowadze jeszcze raz, a ona
    > na to ze nie trzeba wszystko poszlo poprawnie.

    A na kwicie bylo miejsce na podpis?

    > Po kilku dniach okazalo
    > sie ze transakcja zostala przeprowadzona poprawnie, w banku
    > stwierdzono ze to niemozliwe ze musialem wprowadzic poprawny pin

    Problem bylby gdybys wprowadzil zly PIN, ale poniewaz nie wpisales
    zadnego...
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2006-12-08 21:46:03
    Od: m...@g...com

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Zwykle ma ale raczej nie przy zdalnym placeniu karta. Przesylane
    > sa (w wiekszosci krajow) tylko numer karty, data waznosci,
    > i ew. CV[CV]2.

    Chyba tak jest. Robiłem kiedyś moduł płatności korzystając z gatewaya
    Paymentecha, i w ich dokumentacji wyczytałem, że imie,nazwisko i billing
    address są sprawdzane tylko dla karty wydanych w UK.

    Jeżeli to prawda, to wychodzi na to że podawanie danych adresowych w
    większości przypadków jest dla picu :)

    p. m.

  • 8. Data: 2006-12-09 01:42:19
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "LvG" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    > no to i ja mam ciekawostke -
    > placac karta KB

    jaka to karta dokładnie?

    w sklepie (Piotr i Pawel)w Poznaniu wprowadzalem pin
    > przy kasie wprowadzilem 3 znaki i zorientowalem sie ze wprowadzam pin nie
    > od tej karty wiec wcisnalem CANCEL

    i poszło jako transakcja kartą kredytową bez pinu ale z podpisem.

  • 9. Data: 2006-12-09 11:47:20
    Od: LvG <l...@p...onet.pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > A na kwicie bylo miejsce na podpis?

    o ile dobrze pamietam nie bylo miejsca na podpis nikt takowego nie
    wymagal, gdyby byla autoryzacja podpisem to nie trzeba by bylo chyba
    wprowadzac pinu, jakis czas pozniej ta sama karta i tez autoryzacja
    pinem i poszlo bez problemu - nie probowalem celowo wprowadzac zlego :)

    hmmm dla mnie i tak jest to ciekawostka

  • 10. Data: 2006-12-09 11:48:49
    Od: LvG <l...@p...onet.pl>

    witek napisał(a):
    > "LvG" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > jaka to karta dokładnie?

    karta platnicz Visa Elektron z Kredyt Banku

    > w sklepie (Piotr i Pawel)w Poznaniu wprowadzalem pin
    >
    > i poszło jako transakcja kartą kredytową bez pinu ale z podpisem.

    karta platnicza jako karta kredytowa? dziwne