  • 1. Data: 2005-07-21 06:16:56
    Temat: Zmiany w belkowym
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Informacja dla wszystkich "centusiów".

    W związku ze zmianą ordynacji podatkowej od 1 stycznia 2006 belkowe
    będzie zaokrąglane do pełnych złotych.

    Czyli będzie:

    odsetki 0,00 do 2,49 podatek 0,00
    odsetki 2,50 do 7,49 podatek 1,00
    odsetki 7,50 do 13,49 podatek 2,00
    odsetki 13,50 do 18,49 podatek 3,00

  • 2. Data: 2005-07-21 07:26:48
    Temat: Re: Zmiany w belkowym
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 21 Jul 2005 08:16:56 +0200, jureq napisał(a):
    > Informacja dla wszystkich "centusiów".
    >
    > W związku ze zmianą ordynacji podatkowej od 1 stycznia 2006 belkowe
    > będzie zaokrąglane do pełnych złotych.

    Żałosne jest to, że okradają nas nawet z tych żałosnych odsetek... w dodatku
    są coraz bardziej pazerni :-E

    Niech ich diabli... A teraz ten "geniusz" Belka kandyduje na szychę w OECD.
    Ciekawe co tam wymyśli...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 3. Data: 2005-07-21 07:42:36
    Od: Rafał Krupiński <r...@n...com>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Żałosne jest to, że okradają nas nawet z tych żałosnych odsetek... w dodatku
    > są coraz bardziej pazerni :-E

    ale o co chodzi? raz zapłacisz trochę więcej, raz trochę mniej. Na
    którymś potwierdzeniu z fi dostałem już takie zaokrąglone kwoty

  • 4. Data: 2005-07-21 08:28:13
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 21 Jul 2005 09:42:36 +0200, Rafał Krupiński napisał(a):

    > ale o co chodzi? raz zapłacisz trochę więcej, raz trochę mniej. Na
    > którymś potwierdzeniu z fi dostałem już takie zaokrąglone kwoty

    Tylko że jak ktoś ma np. lokatę i jest w "złym przedziale" to będą kradli mu
    więcej przy każdej kapitalizacji... Jeszcze trochę i zechcą zaokrąglać do 10
    złotych - no bo co im tam, raz stracą raz zyskają... :-/

    Problem polega na tym że tego podatku W OGÓLE nie powinno być. Jeśli już -
    to zysk z lokat powinno się dopisywać do przychodów... oczywiście pod
    warunkiem że równocześnie będziemy mogli wrzucić w koszty prowizję za
    utrzymanie konta.

    Pozdrawiam,

  • 5. Data: 2005-07-21 08:50:27
    Od: Rafał Krupiński <r...@n...com>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Tylko że jak ktoś ma np. lokatę i jest w "złym przedziale" to będą kradli mu
    > więcej przy każdej kapitalizacji... (...)

    ale za to jak ktoś jest w dobrym przedziale to będą mu kradli trochę
    mniej :) problem polega na tym że dla ciebie kufel jest zawsze w połowie
    pusty ;)

    to swoją drogą

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-07-21 11:00:57
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    dodatku
    > są coraz bardziej pazerni :-E
    >
    > Niech ich diabli... A teraz ten "geniusz" Belka kandyduje na szychę w

    he,he - Belka kreował się na wielkiego ekonomistę co to nie chciał "kopać
    się
    z koniem", a w sumie jedyne co zrobił to podniósł podatki i tyle.
    Podatek od odsetek pewnie tak czy siak trzeba byłoby u nas wprowadzić
    przez
    UE, ale żałosne jest to, że gdzie indziej obowiązują kwoty wolne a u nas
    mentalność pana Belki i jemu podobnych nakazuje zedrzeć ile się tylko da.

    pix

  • 7. Data: 2005-07-21 11:27:24
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    jureq wrote:
    > Informacja dla wszystkich "centusiów".
    >
    > W związku ze zmianą ordynacji podatkowej od 1 stycznia 2006 belkowe
> [...]

    Ciekawe czy któryś bank wpadnie teraz na pomysł, żeby wprowdzić
    kapitalizację tygodniową / dniową na koncie, tak by odsetki zawsze
    wpadały w pierwszy próg (z podatkiem 0,00zł).

    reik.

  • 8. Data: 2005-07-21 11:47:53
    Od: Rafał Krupiński <r...@n...com>

    Remigiusz Babicz wrote:

    > Ciekawe czy któryś bank wpadnie teraz na pomysł, żeby wprowdzić
    > kapitalizację tygodniową / dniową na koncie, tak by odsetki zawsze
    > wpadały w pierwszy próg (z podatkiem 0,00zł).

    całkiem możliwe, i pewnie jak z lokatami antybelkowymi, klienci wyjdą na
    tym gorzej :->

  • 9. Data: 2005-07-21 19:59:19
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    Już wcześniej funkcjonały overnighty , aczkolwiek nie jestem pewien , czy
    odsetki były kapitalizowane codziennie

    > całkiem możliwe, i pewnie jak z lokatami antybelkowymi, klienci wyjdą na
    > tym gorzej :->

    I tak i nie . Lokaty antybelkowe były wieloletnie i klient nie miał dobrego
    rozwiązania w przypadku znaczącej obniżki oprocentowania przez bank. Tak czy
    siak był stratny bo albo fiskus zabierał swoją dolę albo bank. Tutaj jeżeli
    bank przegnie z oprocentowaniem pieniądze następnego dnia mogą odpłynąć
    gdzie indziej .
    Myślę że banki mają duże pole do popisu . Lokata 20.000 przy stopie 4 % daje
    nieopodatkowane 2,19 po jednym dniu , żeby mieć na rękę mniej więcej taką
    samą kwotę oprocentowanie musiałoby przy obecnych zasadach obliczanie
    podatku wynosić bodajże 5,1% a to jest już całkiem ładna stawka.

    pozd
    Adam

  • 10. Data: 2005-07-22 06:26:18
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Thu, 21 Jul 2005 08:28:13 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

    > Tylko że jak ktoś ma np. lokatę i jest w "złym przedziale" to będą kradli mu
    > więcej przy każdej kapitalizacji... Jeszcze trochę i zechcą zaokrąglać do 10
    > złotych - no bo co im tam, raz stracą raz zyskają... :-/

    a kto ci broni pozakladac sobie 200 czy iles lokat, z ktorych odsetki
    zmieszcza sie w przediale najlepszym - tym bez podatku i wtedy wogole nie
    zaplacisz podatku nawet od duzej kwoty?

    --
    Michal Dabrowski
    d...@S...pl