    From: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zmiana oprocentowana w Inteligo
    Date: Mon, 10 Jun 2002 00:21:03 +0200

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:20020607125030.GF17001@diuna.pingwin.waw.pl...

    > Podaj mi przyklad z jakiej funkcji najczesciej korzystasz to zobaczymy
    > czy faktycznie by to byla doplata.

    Z bankomatów nie korzystam, choć przyznam, że bezprowizyjne wypłaty w mBanku
    były dodatkową zachętą ale jeszcze ani razu nie skrzystałem z opłaty 0zł :P
    Najczęsciej płacę kartą, a to można robić każdą VE bez dodatkowych opłat :)
    Czasem coś kupię płacąc via I-net ale mogę żyć bez tego, bo żadnej eKarty
    nigdy nie planowałem kupować, a że w Inteligo dali za friko to korzystam ;)
    Płacę za usługi GSM poprzez obciążanie karty Inteligo.
    Co miesiąc wykonuję kilka przelewów.

    Czyli w Inteligo musiałbym płacić 4.95zł/mc za przelewy i 0.99zł/mc za VE,
    co daje razem 6zł.
    W Twoim wariancie wychodzi 10zł, więc 4zł/mc więcej.

    Tak jest dziś, a co będzie jutro to nie wiem.

    > Inaczej - w inteligo kosztuje _wszystko_

    Niby tak ale ma niektóre funkcje z których mbank mógłby brać przykład.
    Nie zmienia to faktu, że obecnie nie założyłbym konta w Inteligo ale jako,
    że mam je prawie do początku to je sobie trzymam.
    W praktyce dla mnie koszt utrzymania konta Inteligo to 0.99zł za VE, którą
    mogę płacić kartą w sklepie, w internecie oraz za usługi GSM poprzez
    obciążąnie karty.
    A dodatkowo mam możliwość wydruku historii, czy potwierdzenia transakcji,
    podejrzenia blokad za płatności kartowe, czego brakuje mi w mBanku.
    Można jeszcze wspomnieć o Poleceniu Zapłaty (Direct Debit).
    Co do przelewów to w tym pojedynku bezapelacyjnie wygrywa mbank ;)

    Pomine w mBanku dziwne księgowania transakcji kartowych np. w niedzielę
    wieczorem, gdy ogólne saldo ulega zmianie ale po wejsciu na historie (WWW)
    to owej transakcji jeszcze nie ma, ale będzie po pólnocy w poniedziałek.
    Jednak historia w teleserwisie uwzględnia ową transakcję. Choć ogólnie brzmi
    to komicznie, gdy w niedzielę wieczorem automat mówi o transakcji z
    poniedziałku, który dopiero nastąpi, jakbym oglądał "Powrót do przyszłości"
    ;))

    > A, przepraszam, co z tego ze w inteligo mam 0800 skoro kazdy przelew
    > mnie i tak kosztuje 3zl (robiony przz operatora)?

    Ale ja mówiłem o przelewach zdefiniowanych, czyli raz ustawiłem via I-net, a
    potem obsługa konta odbywała się głównie przez darmowy telefon, czyli
    podawałem kwotę i jazda, a cenne impulsy mogłem przeznaczyć na inne sprawy
    niż obsługa e-banku.

    [...]
    > Po pierwsze by bylo sprzeczne z polityka firmy, dlatego wciaz jest
    > bezplatna.

    Ale polityka się zmienia i nikt nie gwarantuje, że od jutra nie będziesz
    płacił za VE, czy za przelew poniżej kwoty X ;)

    > Mi bardzo odpowiadaja bezplatne przelewy, choc na pewno nie sa one
    > korzystne dla mbanku (he, slynne przelewy na 1grosz).

    Mi też odpowiadają, jak wszystko co może mi się przydać i jest darmowe ;P
    lub wiąże się z niewielkim kosztem.
    A jeden bank nie da wszystkiego i trzeba szukać w kilku :)