eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZlodzieje korzystaja z kart w Internecie a klient placi - Inteligo › Re: Zlodzieje korzystaja z kart w Internecie a klient placi - Inteligo
  • Data: 2007-03-31 12:14:06
    Temat: Re: Zlodzieje korzystaja z kart w Internecie a klient placi - Inteligo
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin napisał(a):

    > http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_07032
    9/pieniadze_a_4.html

    Najpierw cytat:

    ***
    Odpowiedź banku:
    Bank dołożył wszelkich starań w celu sprawdzenia okoliczności
    transakcji. Nie ustalono żadnych faktów, które mogłyby świadczyć o tym,
    że transakcja była przeprowadzona przez osobę nieupoważnioną. Prawidłowe
    podanie danych wymaganych przy transakcji wskazuje na udostępnienie ich
    przez posiadacza karty osobom trzecim lub na niedochowanie należytej
    staranności przy ich przechowywaniu.
    W wyniku naszego dochodzenia stwierdziliśmy, że transakcja została
    poprawnie autoryzowana, co oznacza, że osoba dokonująca operacji
    dysponowała takimi danymi jak: numer karty, data ważności oraz kod CVV2.
    Ponadto prawidłowo zostało podane imię i nazwisko właściciela karty.
    Bank ustalił także, że w czasie dokonywania transakcji karta nie była
    zastrzeżona ani zablokowana i że były odpowiednie środki na rachunku na
    pokrycie operacji. Jeśli chodzi o adres, chciałbym poinformować, że jego
    podanie nie jest wymagane przy autoryzacji transakcji. Chcę także
    zauważyć, że klient nie zgłosił reklamacji dotyczącej naruszenia
    przesyłki zawierającej kartę Visa Electron.
    (...)
    Marek Kłuciński, rzecznik prasowy PKO BP
    ***

    I moje kolejne pytanie do Pana Rzecznika, ściśle związane z poprzednim:

    Uprzejmie poproszę o wskazanie, który punkt umowy lub regulaminu
    nakazuje posiadaczowi karty VE Inteligo utrzymywanie w tajemnicy numeru
    karty, daty ważności karty, imienia i nazwiska posiadacza oraz kodu CVV2.

    Co innego przekazanie samej karty i/lub kodu PIN - na to już jest
    odpowiedni paragraf w regulaminie.

    Z całą powagą podkreślam - zgodnie z umową klient NIE JEST zobowiązany
    do utrzymywania następujących danych w tajemnicy:
    - numeru karty
    - numeru CVV2
    - daty ważności karty
    - imienia i nazwiska posiadacza

    Więc o jakim niedochowaniu należytej staranności mówimy?

    http://www.inteligo.pl/infosite/oferta_dla_ciebie_re
    gulamin.htm

    Mam nieodpartą chęć wysłania do Inteligo pisemnego oświadczenia
    zawierającego informacje o tym, że od dnia wydania karty udostępniłem
    dane potrzebne do wykonania transakcji zdalnej X osobom, gdzie X=ilość
    wykonanych transakcji (prócz operacji bankomatowych).

    Z całym szacunkiem, ale ta wypowiedź rzecznika naprawdę poraża.
    I ponownie zaznaczam, że nie stoję po niczyjej stronie i nie wiem, czy
    klient jest faktycznie poszkodowany, czy jest oszustem. Odnoszę się
    tylko do tego irracjonalnego fragmentu argumentacji.