  • 1. Data: 2006-05-06 13:29:43
    Temat: Zielony jestem
    Od: "Grzegorz Bryła" <g...@n...pl>

    witam,
    umówiłem się na 19 maja na podpisanie umowy o kupno mieszkania na rynku
    pierwotnym.
    Sytuacja wygląda tak że mieszkanie kosztuje 180 tys. a ja chciałbym wpłacić
    (wymóg) do końca maja z własnych oszczędności 20% czyli ok. 36 tys. Reszta
    chciałbym żeby była z kredytu. Do jakiego banku obecnie najlepiej udać sę po
    kredyt. Jestem za frankami - na 20 lat.
    Następną ratę mam płatną do końca listopada 07 - też 20% i potem jeszcze
    dwie raty po 30%. A czy może dopiero w październiku załatwiać kredyt ??
    A tak wogóle to co najpierw załatwiać kredyt czy podpisywać umowę. Dodam że
    o zdolność kredytową się nie obawiam. Jakie dokumenty potrzebuję ze
    spółdzielni żeby dostać kredyt ??

    Pomóżcie cokolwiek bo zielony jestem w tej kwestii.

    ******************
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Bryła

  • 2. Data: 2006-05-06 13:32:58
    Temat: Re: Zielony jestem
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Bryła" <g...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:e3i8fv$8bb$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > spółdzielni żeby dostać kredyt ??
    >
    > Pomóżcie cokolwiek bo zielony jestem w tej kwestii.

    Skoro za 2 tygodnie podpisujesz umowe a nie masz jeszcze kredytu mawet
    rozpoczetego - to jestes samobójca finansowy. Chcesz wtopic kare umowną -
    twoja sprawa.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 3. Data: 2006-05-06 13:53:31
    Od: "Grzegorz Bryła" <g...@n...pl>

    > Skoro za 2 tygodnie podpisujesz umowe a nie masz jeszcze kredytu mawet
    > rozpoczetego - to jestes samobójca finansowy. Chcesz wtopic kare umowną -
    > twoja sprawa.

    Jeszcze mogę przesunąć termin podpisu tej umowy... - sprawa mieszkania stała
    w miejscu od paru miesięcy a teraz ruszyło i chciałem to szybko załatwić...

    pzdr grzesiek

  • 4. Data: 2006-05-06 13:57:50
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Bryła" <g...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:e3i9sj$bh2$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Jeszcze mogę przesunąć termin podpisu tej umowy... - sprawa mieszkania
    > stała w miejscu od paru miesięcy a teraz ruszyło i chciałem to szybko
    > załatwić...

    Promesę kredytu powinieneś JUŻ mieć - a nie zaczynać dopiero szukac banku.
    Przesuń podpisanie umowy minimum o miesiąc.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 5. Data: 2006-05-06 14:09:53
    Od: Arkadiusz Ryćkowski <adres.w@stopcce>

    SQLwysyn napisał(a):

> [...]
    >

    > Promesę kredytu powinieneś JUŻ mieć - a nie zaczynać dopiero szukac
    > banku. Przesuń podpisanie umowy minimum o miesiąc.

    ale przcież na pierwszą ratę ma, a następna w listopadzie, jeżeli
    sprawdzał sobie zdolność i ma z naddatkiem to nie ma problemu
    Poza tym żeby dostać kredyt trzeba mieć np. potwierdzenie że wpłaciło
    się wkład własny

    P. Arek

  • 6. Data: 2006-05-06 15:36:24
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Arkadiusz Ryćkowski wrote:

> [...]
    > sprawdzał sobie zdolność i ma z naddatkiem to nie ma problemu
    > Poza tym żeby dostać kredyt trzeba mieć np. potwierdzenie że wpłaciło

    Zeby dostać kredyt, może.
    Ale żeby dostać promesę, nie.
    Podpisze umowę i bank mu kredytu nie ma, bo np. w bik ktoś się rąbnął i
    żaden bank kredytu mu nie da.
    I wtopi kilkadziesiąt tysięcy, a reszty nie dodrukuje.

  • 7. Data: 2006-05-06 18:00:38
    Od: "JerzyR" <n...@d...pl>

    > Podpisze umowę i bank mu kredytu nie ma, bo np. w bik ktoś się rąbnął i
    > żaden bank kredytu mu nie da.

    idz do dowolnego banku i niech panienka przy Tobie sprawdzi czy nie jestes
    wpisany w bik,
    Jesli nie jestes to mozesz spokojnie podpisywac umowe - sam tak robilem -
    nie mialem powodów oczekiwac, ze bank mi nie udzieli kredytu.

    JR

  • 8. Data: 2006-05-06 19:52:30
    Od: "Tomasz" <toudi@geckon!!!.net>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:e3ifpu$at$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > żaden bank kredytu mu nie da.
    > I wtopi kilkadziesiąt tysięcy, a reszty nie dodrukuje.

    hmmm, ja tam nie wiem jak to dokladnie jest, ale imho to jest tak, ze bank
    da promese po zbadaniu zdolnosci kredytowej, ale...

    kredytu udzieli pod konkretny zastaw, co imho oznacza ze zeby cokolwiek
    zalatwic z bankiem to musisz miec przynajmniej umowe przedwstepna, a tu
    niestety wiekszosc developerow wpisuje sobie kare za odstapienie od niej (no
    chyba ze sie wynegocjuje jakis czas na pogadanie z bankiem z mozliwoscia
    bezkosztowego odstapienia w wypadku np. nieudzielenia kredytu).

    i znam osobiscie czlowieka, ktory mial zdolnosc, ale po zaniesieniu
    dokumentow dot. inwestycji (budowy mieszkania przez developera) bank (chyba
    millenium, ale nie jestem 100% pewien) stwierdzil ze nie udzieli kredytu - w
    uzasadnieniu napisal ze podana nieruchomosc nie moze byc zabezpieczeniem
    kredytu (podobno wynikalo to z tego ze cena m2 mieszkania znacznie odbiegala
    w gore od sredniej okreslonej przez rzeczoznawce banku - tak przynajmniej
    zeznal doradca), kolega sie troche zestresowal, na szczescie BPH nie robil
    problemow i udzielil kredytu (nawet na ponad 100%, ale wymagalo to jakiejs
    dodatkowej wyceny - operatu szacunkowego)

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2006-05-06 20:40:19
    Od: Arkadiusz Ryćkowski <adres.w@stopcce>

    witek napisał(a):

    > Zeby dostać kredyt, może.
    > Ale żeby dostać promesę, nie.
    no to ok. chociaż ja pamiętam że miałem coś takiego jak wstępna decyzja
    o przyznaniu kredytu w 48h a potem i tak marudzili że garaż to nie mogą
    kredytować, zdolność kredytowa nagle okazała się mniejsza

    P. Arek

  • 10. Data: 2006-05-06 23:53:09
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    my newsreader told me that SQLwysyn wrote:
    > Skoro za 2 tygodnie podpisujesz umowe a nie masz jeszcze kredytu mawet
    > rozpoczetego - to jestes samobójca finansowy. Chcesz wtopic kare umowną -
    > twoja sprawa.

    Z tego co się orientuję, to żeby zdobyć kredyt, trzeba najpierw mieć umowę...

    --
    Free Software - find interesting programs and change them
    NetHack - meet interesting creatures, kill them and eat their bodies