    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zgodność danych odbiorcy przelewu
    Date: Thu, 1 Mar 2018 17:23:59 +0100

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Thu, 1 Mar 2018 14:10:17 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie wiem co unia na to, kiedy ta zmiana weszła była kampania
    >społeczna w fachowych mediach, by zwracać uwagę na nr i powiązanie
    >nr z odbiorcą zanim zleci się przelew, bo jak się pomylimy to
    >niezgodna nazwa odbiorcy nie pomoże.

    A to chyba Cie zle zrozumialem, albo ty zle zrozumiales Roberta:

    >Nie, prawo bankowe się zmieniło i ta zasada nie obowiązuje już od 2
    >czy 3 lat.

    Czyli zgadzamy sie, ze banki nie sprawdzaja danych odbiorcy ?

    >Oczywiście zaraz po tej zmianie były głośne wałki gdzie podmieniono
    >lub podrzucono "fałszywe" konta samorządom zachowując nazwę, bo bank
    >nie weryfikuje.

    IMO - wczesniej tez nie sprawdzaly.
    Ale byc moze prawo bylo niewyrazne, i byly podstawy, aby bank skarzyc.

    Tak z pamieci, to dwie sprawy pamietam.
    Glowny Inspektorat Kontroli Skarbowej rozeslal pisma, stwierdzajace
    drobna niedoplate podatku, wraz z druczkiem przelewu.
    Odbiorca byl GIKS. A konto bylo na GIKS. Stefan Giks.

    Innym razem US dostal deklaracje bodajze VAT-R, od Skody Polska, z
    nowym kontem.
    I na to konto zwrocil nadplate VAT.

    I sie zrobila duza afera, bo i kwota byla duza.
    Nie pamietam jak sie skonczylo, bo US oczywiscie probowal obciazyc
    bank, skoro odbiorca sie nie zgadzal.
    Wydaje mi sie, ze bank sie wypial.

    Ale ... przy odrobinie wyobrazni, co szkodzi zalozyc konto np na Skoda
    Anna :)

    J.