eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZgodność danych odbiorcy przelewu › Re: Zgodność danych odbiorcy przelewu
  • Data: 2018-02-28 22:00:59
    Temat: Re: Zgodność danych odbiorcy przelewu
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 28-02-18 o 02:50, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Ustanawiając odbiorcę OO, omyłkowo wpisałem dane odbiorcy
    > AA (zgodnie z zamiarem) i nr rachunku należący do osoby
    > BB (przez pomyłkę) -- po czym zleciłem 2 przelewy do OO.
    >
    > Aby rozjaśnić -- rachunek BB nie należy do osoby AA.
    >
    > Teraz quiz:
    >
    > [] oba te przelewy zostały odbite
    > [] tylko jeden z tych dwóch przelewów został odbity
    > [] żaden z tych przelewów nie został odbity
    >
    > Nagroda przygotowana jest oczywiście tylko tej
    > osobie, która udzieli poprawnej odpowiedzi. :)
    >
    Co do zasady banki ne sprawdzają zgodności odbiorcy z opisem przelewu.
    Nie sprawdzają, albowiem ludzie różnie to wpisują i musiałby to ktoś
    ręcznie robić. O ile "Jan Kowalki", "Jan Kowalki", "Kowalki Jan" to
    może być jedna ita sama osoba, to dla komputera są to trzy różne osoby.
    A dochodzą do tego jeszcze takie niuansy, jak wysyłanie pieniędzy dla
    żony na konto męża. Dla kolegi. Sposobów zapisu adresu, to w ogóle może
    być "pierdylion".

    Natomiast banki czasem realizując obowiązek zapobiegania praniu brudnych
    pieniędzy takie rzeczy analizują. Czasem blokują taki rachunek, na który
    wpadają pieniądze dla podejrzanie różnych osób i powiadamiają
    prokuraturę. Ale to pewnie w ułamkowym promilu transakcji.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1