  • 51. Data: 2017-01-26 21:50:49
    Temat: Re: Zawyżenie pit dla banku
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-01-26 o 21:40, Kamil Jońca pisze:

    > wyraźnie było widać, że chyba byłem pierwszym takim klientem. :)
    >
    > KJ

    czyli wzorowo wywiązałeś się z obowiązków kredytobiorcy, urodzenie
    dziecka to koszty utrzymania wyższe o ok. 900 zł! ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 52. Data: 2017-01-26 22:47:11
    Temat: Re: [ORT]
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-01-25 o 22:16, 007 pisze:
    > RobertS w

    > I oczy wypadli interlokutorom i wygrałeś ;P

    A gdzież on konkretniej?

  • 53. Data: 2017-01-27 15:25:57
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ja nawet mysle, że stawka wynagrodzenia nie powinna zależeć od posiadanego stopnia,
    co więcej szregowi/posterunkowi powinni otrzymywać najwyższe wynagrodzenie (wiadomo
    jak młody to ma potrzeby) generałowie/komisarze powinni otrzymywać najmniejsze
    wynagrodzenie, ponieważ maja już gabinety, sekretarki, limuzyny, wyżywają sie
    intelektualnie (jakie wojsko/policja, taki intelekt) i narazaja zycie mniej, niż
    szeregowcy/posterunkowi.

    -----
    > Uważam, że stawka ubezpieczenia zdrowotnego nie powinna zależeć o wynagrodzenia,
    bowiem nie widzę szczególnego związku prawdopodobieństwa zachorowania z
    wynagrodzeniem, a jak już, to raczej odwrotnie proporcjonalny, bowiem osoba więcej
    zarabiająca może przeznaczyć więcej na zachowanie zdrowia.

  • 54. Data: 2017-01-27 20:32:32
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2017-01-26 o 21:46, RobertS pisze:

    > mogły to być np. podwyżki inflacyjne albo inne wynikające z regulaminu
    > pracy + jakiego rzędu to były podwyżki? o 70% w górę?

    Nie mam zadnych podwyzek w regulaminie pracy. Zdazaly sie zarowno
    podwyzki infalcyjne jak i liczone w dziesiatkach procent i jedyna
    inforamcja w aneksie jest ze strony zmieniaja punkt taki a taki umowy o
    prace i od dnia tego a tego pensja bedzie wynosic X PLN. Czasami razem z
    tym jest tez zmiana umowy, ze od dnia tego a tego nastapi zmiana
    stanowiska na Y. Ale nie jest to powiazane scisle z podwyzka, tzn. moze
    byc duza podwyzka bez zmiany stanowiska jak i niewielka podwyzka ze
    zmiana stanowiska.

    > czasem klienci przynoszą takie zaświadczenia (DUŻA podwyżka zupełnie bez
    > powodu) i analitycy tego nie łykają

    Ale jak takie uzasadnienie niby wyglada w papierach? Laurka na czesc
    pracownika?

    > wiele zależy od konkretnej sytuacji

    W sumie to mam tylko KH brany na ok. polowe zdolnosci kredytowej i KK
    wiec pewnie troche inaczej wyglada sytuacja jak ktos ma jakies dochody
    bez dokumentow i bierze prawie pod maksimum zdolnosci z dochodow
    oficjalnych.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 55. Data: 2017-01-27 20:44:15
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2017-01-26 o 21:44, RobertS pisze:

    > na zaświadczeniach masz zdanie w stylu "wyrażam zgodę na weryfikację
    > danych zawartych na zaświadczeniu" + data i podpis pracownika
    > 99% firm potwierdzi telefonicznie, ale są takie (duże i znane firmy),
    > które NIGDY tego nie robią telefonicznie i tylko pisaemnie np. faksem

    No to moja nie potwierdzi. Zarowno obecna jak i poprzednie ale to byly
    duze korpo.

    > tak, naciągane jak diabli

    Mozna uzasadnic np. zmiana stanowiska z mlodszy specjalista na starszy
    sepcjalista albo i kierwonik dzialu specjalistow (a ze jednoosobowego to
    juz nie trzeba pisac) tylko ze w malej firmie to pewnie nie znaczy
    absolutnie nic (skoro wlasciciel dal podwyzke pod kredyt to i zmienic
    stanowisko pracownikowi mogl pod kredyt) a w duzej nazwy stanowisk tez
    maja niewiele wspolnego z podwyzkami, np. sa firmy ktore maja mnostwo
    dyrektorow, w innych osoby o tych samych kompetencjach nazywa sie
    kierownikami a w jeszcze innych te same zadania wykonuja osoby
    zatrudnione na normalnych stanowiskach ale ktore pelnia relanie funkcje
    managerskie.

    > postaw się na miejscu analityka: (przykładowo) klient zarabia od dawna
    > 2000 zł a jak chce brać kredyt to nagle dostał podwyżkę do 3500 zł
    > netto, bo szef miał gest ;-)

    Na szczescie nim nie jestem. Ale jezeli do niedawna szef komus placil 2K
    PLN a teraz nie moze znalesc ludzi do pracy i za to samo placi 3,5K PLN
    (takze dotychczasowym pracownikom, zeby jego starzy pracownicy nie
    przeszli do konkurencji) to taka podwyzka jest zla?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 56. Data: 2017-01-27 20:54:30
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2017-01-26 o 21:08, J.F. pisze:

    > To nie dostaniesz kredytu :-)

    Na szczescie dali bez dostarczania umowy;) Teraz zostala ta mniej
    przyjemna czesc kredytu - splata. Nowego na razie nie planuje. Chociaz
    kto to moze wiedziec czy nie bedzie kiedys potrzebny...

    > Ok, czesto juz nie trzeba, a aneks w zasadzie wystarczylby ostatni.

    No ale w ten sposob by nie wiedzieli jaka duza podwyzka byla. Bo co
    innego np. zaczac zarabiac 3,5 KPLN gdy do aneksu zarabialo sie 2K PLN a
    co innego gdy 3,4K PLN.

    > Ale taki wymog czesto w umowie jest, i w ustawie jest, a i bank np
    > wymaga, aby pensja wplywala na konto do nich w banku i kto wie co na tym
    > koncie obserwuje.

    Nie kazdy bank wymaga wplywu pensji do siebie (na szczescie). Nie
    slyszalem jeszcze zeby jakikolwiek bank wymagal dsotarczenia
    zaswiadczenia o dochodach w trakcie prawidlowo splacanego kredytu od
    nikogo kogo znam, nawet ze slyszenia. Podejrzewam, ze gdybym takie
    przyniosl do banku z wlasnej woli to bylbym pierwszym klientem i by nie
    wiedziano za bardzo co z tym zrobic - tak jak napisal Kamil Jonca w watku.

    > Ale to w ogole inny przypadek, trudno wymagac dochodow.
    > Za to zaliczenia i stopnie mozna by sprawdzac :-)

    Chodzi oczywiscie o czas gdy taki kredyt splacalem. Gdy bralem to co pol
    roku musialem nosic zaswiadczenie, ze studiuje. Ale dochodow rodzicow
    nikt nie sprawdzal czy nadal moga byc zyrantami.

    Pozdrwiam,
    Marcin

  • 57. Data: 2017-01-27 21:00:47
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2017-01-26 o 21:49, RobertS pisze:

    > każdy bank udzielił setki tysięcy kredytów, monitorują to automaty, tak
    > długo jak raty są spłacane nikt się tym nie będzie interesował chociaż
    > bank może badać zdolność kredytową w całym okresie umowy; przeczytajcie
    > umowy kredytowe i regulaminy kredytów
    >
    > MOŻE ale oczywiście robi to jedynie w określonych przypadkach

    Regulamin, regulaminem a zycie zyciem. Pewnie jakby zaczely sie jakies
    klopoty ze splata to bank by sie zainteresowal. To tak przy okazji
    utwierdza mnie w przekonaniu zeby brac kredyty na dlugi okresy zeby rata
    byla jak najmniejsza z mozliwoscia darmowej nadplaty i sobie je
    nadplacac jezeli mamy pieniadze. Bank sie nami nie interesuje dopoki
    splacamy. Ale jak bedziemy mieli klopty i bedziemy chcieli wydluzyc
    splate to moga sie zaczac schody bo w razie chocby przejsciowych
    problemow moze sie okazac ze juz nie mamy zdolnosci kredytowej w
    momencie checi wydluzenia splaty kredytu/pozyczki...

    > co do zasady należy bank informować o każdej zmianie sytuacji
    > finansowej, inna kwestia kto to tak naprawdę robi...

    Podejrzewam ze praktycznie nikt a bank nawet nie ma na to procedur czego
    dowodzi wpis Kamila Joncy z watku.

  • 58. Data: 2017-01-27 21:49:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" napisał w wiadomości

> [...]
    >przyniosl do banku z wlasnej woli to bylbym pierwszym klientem i by
    >nie wiedziano za bardzo co z tym zrobic - tak jak napisal Kamil Jonca

    Wymog jednak czesto jest, i masz to robic sam, bez wezwania :-)

    A zaniechanie ... moze owocowac wypowiedzeniem kredytu.

    J.

  • 59. Data: 2017-01-28 13:07:59
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    > Innym tez juz wpadl, i Liwiusz dobrze mowi - powstal na to art w KK.

    Coraz wiecej w tym kodeksie...

> [...]
    > akredytywy, dotacji, subwencji, potwierdzenia przez bank zobowiązania
    > wynikającego z poręczenia lub z gwarancji lub podobnego świadczenia
    > pieniężnego na określony cel gospodarczy, instrumentu płatniczego lub
    > zamówienia publicznego,
    > przedkłada podrobiony, przerobiony, poświadczający nieprawdę albo
    > nierzetelny dokument albo nierzetelne, pisemne oświadczenie dotyczące
    > okoliczności o istotnym znaczeniu dla uzyskania wymienionego wsparcia
    > finansowego, instrumentu płatniczego lub zamówienia,
    > podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Czyli nieważne, że spłaci potem w terminie - ważne, że "nielegalnie"
    wziął?

    > § 3. Nie podlega karze, kto przed wszczęciem postępowania karnego
    > dobrowolnie zapobiegł wykorzystaniu wsparcia finansowego lub instrumentu
    > płatniczego, określonych w § 1, zrezygnował z dotacji lub zamówienia
    > publicznego albo zaspokoił roszczenia pokrzywdzonego

    Czyli próbować można... A odsetki?
    Tylko najciekawsze: jeżeli pożyczam a potem w terminie oddaję to
    KTO tu niby jest "pokrzywdzony"? Zkładam, że biorę z banku a nie
    wygrywam konkurs na wsparcie z publicznych ograniczonych środków
    (bo wtedy "pokrzywdzonym" mogliby być konkurenci do wsparcia).

    Arek

  • 60. Data: 2017-01-28 13:13:43
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> writes:

    [...]
    > Czyli próbować można... A odsetki?
    > Tylko najciekawsze: jeżeli pożyczam a potem w terminie oddaję to
    > KTO tu niby jest "pokrzywdzony"? Zkładam, że biorę z banku a nie

    Bank. Przez okres twojego kredytu ponosił RYZYKO większe niż był
    przekonany że ponosi.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/