  • 1. Data: 2002-09-21 11:39:34
    Temat: Zaswiadczenie o zarobkach
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    Witam,

    jak wyglada sprawa sprawdzania przez bank wyzej wymienionego
    dokumentu - czy dzwonia tylko do pracodawcy (zawsze, czasem, nigdy?)
    czy maja rowniez sposoby sprawdzenia zgodnosci danych (np. wysokosci
    wynagrodzenia) w US czy gdzies indzej? Czy US moze w jakis sposob
    znalezc sie w posiadaniu tego swistka i np. przeczepiac sie o za
    maly podatek wedle sumy tam wpisanej?

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 2. Data: 2002-09-21 13:26:23
    Temat: Re: Zaswiadczenie o zarobkach
    Od: Andrzej Górny <AGorny@SPAMEROM_NIEeragsm.info>

    Wilczek wrote:

> [...]
    > wynagrodzenia) w US czy gdzies indzej? Czy US moze w jakis sposob
    > znalezc sie w posiadaniu tego swistka i np. przeczepiac sie o za

    Tylko pracodawca (nie zawsze - zalezy od banku).

    --
    Andrzej Górny
    A...@e...info, www.gsm-info.com

  • 3. Data: 2002-09-21 13:57:04
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze w...@a...net.pl:

    > Witam,
    >
    > jak wyglada sprawa sprawdzania przez bank wyzej wymienionego
    > dokumentu - czy dzwonia tylko do pracodawcy (zawsze, czasem, nigdy?)

    A czy pracodawca może udzielić telefonicznie takiej informacji, przecież
    obowiązuje ustawa o ochronie danych??? Jeżeli tak, to każdy może podać się
    za bank.

> [...]
    > wynagrodzenia) w US czy gdzies indzej? Czy US moze w jakis sposob
    > znalezc sie w posiadaniu tego swistka i np. przeczepiac sie o za

    Raczej, nie, ale czy chcesz przez to powiedzieć, że będziesz miał na
    zaswiadczeniu podane wyższe zarobki, niż wykazywane do US na pit-11 ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.
    Nikt nie zauważy różnicy." H. Jackson Brown, Jr.

  • 4. Data: 2002-09-21 14:07:44
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 21 Sep 2002 13:57:04 GMT, Budzik <b...@p...onet.pl> wrote:

    >A czy pracodawca może udzielić telefonicznie takiej informacji, przecież
    >obowiązuje ustawa o ochronie danych??? Jeżeli tak, to każdy może podać się
    >za bank.

    W praktyce robi sie to tak, ze dzwoni sie do osoby, ktora sie pod
    zaswiadczeniem podpisala i pyta - "mam tu zaswiadczenie pana ...
    wystawione przez pania, z kwota ..., czy potwierdza pani wystawienie
    takiego dokumentu?"
    Czy pracodawca moze dokonac takiego potwierdznia przez telefon to juz
    kwestia dla prawnika, ale rzeczywistosc jest taka ze zwykle to robi :)

    >Raczej, nie, ale czy chcesz przez to powiedzieć, że będziesz miał na
    >zaswiadczeniu podane wyższe zarobki, niż wykazywane do US na pit-11 ;-)

    Nalezy pamietac, ze jesli bankowi bedzie cos smierdzialo to moze
    zarzadac dodatkowych dokumentow - np. PITu czy RMUA. Bo wiarygodnosc
    zaswiadczen wystawianych szczegolnie przez jednosobowe DG jest czesto
    hmmm dyskusjna i bankowcy doskonale sobie z tego zdaja sprawe.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 5. Data: 2002-09-21 15:32:00
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    Pytam czysto hipoteteycznie, u mnie 1,- oznaczaloby zawyzenie ;-)

    > Nalezy pamietac, ze jesli bankowi bedzie cos smierdzialo to moze
    > zarzadac dodatkowych dokumentow - np. PITu czy RMUA.

    A co to RMUA :-) ?

    > Bo wiarygodnosc
    > zaswiadczen wystawianych szczegolnie przez jednosobowe DG jest czesto
    > hmmm dyskusjna i bankowcy doskonale sobie z tego zdaja sprawe.

    A skad wiadomo ilu pracownikow zatrudnia firma, skad wiadomo czy to DG
    czy np. spolka cywilna?

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 6. Data: 2002-09-21 15:41:18
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sat, 21 Sep 2002 17:32:00 +0200, "Wilczek" <w...@a...net.pl>
    wrote:

    >A co to RMUA :-) ?

    Taki druczek gdzie jest szczegolowo opisane ile pensji bylo na
    poczatku, ile jej zabrano i na co poszlo a ile zostalo dla pracownika.
    Co miesiac pracownik powinien cos takiego dostawac.

    >A skad wiadomo ilu pracownikow zatrudnia firma, skad wiadomo czy to DG
    >czy np. spolka cywilna?

    Z pieczatki :-).
    Pelna nazwa firmy pozwala bez problemu okreslic forme prawna.

  • 7. Data: 2002-09-21 16:57:52
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zaswiadczen wystawianych szczegolnie przez jednosobowe DG jest czesto
    > hmmm dyskusjna i bankowcy doskonale sobie z tego zdaja sprawe.

    Hehe... skad ja to znam ;). Doswiadczenie, doswiadczenie i jeszcze raz
    doswiadczenie. Nie musi byc nawet bardzo dlugie ;).
    Zaraz pewnie ktos napisze, ze punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia ;).

    Maciej

  • 8. Data: 2002-09-21 17:13:03
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Z pieczatki :-).
    > Pelna nazwa firmy pozwala bez problemu okreslic forme prawna.

    Kurcze, to chyba jakas wiedza tajemna bo przejrzalem kilka
    pieczatek i nie za bardzo umiem rozpoznac - jakis hint? :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 9. Data: 2002-09-21 17:18:46
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Wilczek" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Kurcze, to chyba jakas wiedza tajemna bo przejrzalem kilka
    > pieczatek i nie za bardzo umiem rozpoznac - jakis hint? :-)

    Eeee... forma sprawdzania zalezy w duzej mierze od osoby ktora to robi.
    Kazda z takich osob ma swoje sposoby. Do jednego z najprostszych i
    najpopularniejszych nalezy np
    http://www.teleadreson.pl/

    Maciej

  • 10. Data: 2002-09-21 17:26:42
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wilczek" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Kurcze, to chyba jakas wiedza tajemna bo przejrzalem kilka
    > pieczatek i nie za bardzo umiem rozpoznac - jakis hint? :-)

    Kpisz czy o droge pytasz?

    Karol