  • 1. Data: 2005-08-03 18:48:58
    Temat: Zamieniac Vise Classic na Mastera?
    Od: kai <k...@s...mj12.eu.org>

    Hej,
    Od jakiegos czasu Citi atakuje mnie telefonami (z wielka determinacja,
    kilka razy mowilem im, ze nie moge teraz rozmawiac i w ogole nie zycze
    sobie zeby ktokolwiek od nich do mnie dzwonil). W kazdym badz razie
    teraz proponuja zamiane VC ktora mam u nich od jakichs 2 lat na MC.
    Przez te 2 latka uzywalem VC glownie w europie (raz w US i raz w Azji),
    nigdzie nie mialem problemow. Z tego co sie orientuje to MC jest
    bardziej oplacalny w europie, ze wzgledu na rozliczanie w euro - czyli
    np. kupujac bilety online na stronie powiedzmy Air Berlin korzystniej
    byloby placic MC? Z tego co mowil ten koles z Citi, MC jest chyba tez
    tansza w utrzymaniu (30z rocznie, visa 75)
    Rozwazalem tez pozegnanie sie z Citi (ROR mam juz gdzies indziej, w Citi
    korzystam wlasciwie tylko z tej VC), moze w ogole lepiej teraz nie
    wykonywac zadnych ruchow, splacic zadluzenie i przejsc na oferte
    jakiegos innego banku? Jak to jest, czy bezpieczenstwo karty, znizki w
    niektorych sklepach itakdalej warte sa znaczaco wyzszego oprocentowania
    CC citi w porownaniu do innych?

    dzieki,

  • 2. Data: 2005-08-04 18:12:55
    Temat: Re: Zamieniac Vise Classic na Mastera?
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "kai" <k...@s...mj12.eu.org> napisal w wiadomosci
> [...]
    > innego banku? Jak to jest, czy bezpieczenstwo karty, znizki w niektorych
    > sklepach itakdalej warte sa znaczaco wyzszego oprocentowania CC citi w

    Citi stosuje wlasna tabele do przeliczen transakcji zagranicznych. Jest ona
    taka sama dla Visy i MC. I tak jestes zatem zdany na ich checie zarobienia
    na transakcji kartowej. W standardowym cenniku MC nie jest tanszy niz VISA.
    30 PLN to moze byc promocja lub oplata za zmiane typu karty z VISA na MC :-)

  • 3. Data: 2005-08-04 20:50:41
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > zarobienia na transakcji kartowej. W standardowym cenniku MC nie jest
    > tanszy niz VISA. 30 PLN to moze byc promocja lub oplata za zmiane typu

    Powiem więcej. W standardowym cenniku VISA kosztuje 75, a MC 85 rocznie.

  • 4. Data: 2005-08-06 15:36:27
    Od: Grzegorz <g...@w...pl>

    Dnia Wed, 03 Aug 2005 20:48:58 +0200, kai napisał(a):

> [...]
    > jakiegos innego banku? Jak to jest, czy bezpieczenstwo karty, znizki w
    > niektorych sklepach itakdalej warte sa znaczaco wyzszego oprocentowania

    Samo Citi to bank, do którego mam najmniej zaufania. Jest najczęsciej
    atakowany przez hakerów, a ostatnio i mastercard stracił dane 40mln
    klientów.

    Uważam, że Citi + MC to mało bezpieczne połączenie...