  • 11. Data: 2023-11-24 12:29:49
    Temat: Re: Zakupy za USD
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 24 Nov 2023 12:18:13 +0100, Michał Jankowski napisał(a):

    > Nie lepiej samemu wymienić na walutę, po kursie który widzisz i akceptujesz?

    W Alior Kantorze Walutowym kupuje się walutę w wybranym momencie, po
    widocznym kursie, a potem przy płaceniu kartą ściąga z konta bez żadnych
    prowizji i opłat w danej walucie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 12. Data: 2023-11-24 12:47:13
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 24.11.2023 o 12:29, Olin pisze:

    > W Alior Kantorze Walutowym kupuje się walutę w wybranym momencie, po
    > widocznym kursie, a potem przy płaceniu kartą ściąga z konta bez żadnych
    > prowizji i opłat w danej walucie.

    No chyba większość (wszystkie?) banków z kartami wielowalutowymi tak ma?

    MJ

  • 13. Data: 2023-11-24 12:54:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Nov 2023 12:47:13 +0100, Michał Jankowski wrote:

    > No chyba większość (wszystkie?) banków z kartami wielowalutowymi tak ma?

    Nie zawsze jest ten kantor z dogodnymi kursami, karta czesto swoje
    kosztuje, a jeszcze i wybór walut - nie tylko US$ i EUR są na swiecie

    mbank ma darmową usługe wielowalutową do debetówki.

    J.

  • 14. Data: 2023-11-24 13:01:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Nov 2023 12:18:13 +0100, Michał Jankowski wrote:
    > Nie lepiej samemu wymienić na walutę, po kursie który widzisz i akceptujesz?

    Powiem tak - jakby prowizja była mała, to pewnie by mi się nie
    chciało. Szczególnie przy okazjonalnych zakupach/wyjazdach do różnych
    krajów.

    Euro to akurat waluta mocno uniwersalna, $ częsciowo tez - to
    mozna zainwestować na zapas.

    A jak hazard ... nigdy nie wiesz, czy waluta potanieje czy podrozeje,
    wiec mozesz stracic albo zyskać :-)

    Teraz o tyle lepiej, ze mozna dosc dobrze/tanio kupic walute (na
    konto) przez internet.

    J.

  • 15. Data: 2023-11-24 13:41:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 24 Nov 2023 12:47:13 +0100, Michał Jankowski napisał(a):

    > No chyba większość (wszystkie?) banków z kartami wielowalutowymi tak ma?

    Nie mam pojęcia, ale wierzę Ci na słowo.
    W każdym razie chodziło mi o to, że wiesz ile zapłacisz za walutę z góry, a
    nie dopiero po obciążeniu karty.

    Przy okazji dodam, że w przypadku walut "egzotycznych" przy płaceniu kartą
    w Aliorze ściągają z subkonta w euro (o ile na nim oczywiście coś jest) po
    kursie bardzo bliskim aktualnym temu, co jest na
    https://www.xe.com/currencyconverter/
    Wychodzi dużo korzystniej niż przy konwersji ze złotówek.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 16. Data: 2023-11-25 12:20:59
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 24 Nov 2023 12:18:13 +0100, w <ujq0df$n1g$1$michalj@news.chmurka.net>,
    Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(-a):

    > Nie lepiej samemu wymienić na walutę, po kursie który widzisz i akceptujesz?

    Przecież przy kupowaniu kartą możesz od ręki sprawdzić aktualny kurs.
    Ja tam wolę KK z kursami Visa bez konieczności zakładania dodatkowego konta i
    bawienia się w kupowanie walut. Tylko komuś to przeszkadzało :)

  • 17. Data: 2023-11-25 13:13:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 25 listopada 2023 o 12:25:01 UTC+1 r...@k...pl napisał(a):
    > Przecież przy kupowaniu kartą możesz od ręki sprawdzić aktualny kurs.
    > Ja tam wolę KK z kursami Visa bez konieczności zakładania dodatkowego konta i
    > bawienia się w kupowanie walut. Tylko komuś to przeszkadzało :)

    Co z tego, że sprawdzisz aktualny kurs,
    skoro i tak rozliczą ci po kursie z przyszłości,
    i to nieznanej, bo minimum za 2 dni
    a maksimum to ChGW?
    Przewalutowanie jest po kursie z dnia rozliczenia/obciążenia,
    a nie po kursie z dnia transakcji.

    Żonie jedna transakcja z Finlandii przyszła chyba po miesiącu,
    blokada dawno zeszła, dobrze, że to kilka euro tylko było
    i troszkę więcej euro na tym rachunku zostało.
    Bywają takie niespodzianki, choć pozostale transakcje
    były rozliczane po 2 dniach.

    Oczywiście wahnięcia nie są na tyle duże by się tym
    bardzo przejmować (chyba że pisiory zrobią klęskę zwycięzką,
    grając znaczonymi kartami, i kurs spadnie z 4,60 na 4,30),
    a uczciwie rozliczana kredytówka byłaby najlepsza.
    Tyle że takich nie ma - jedynie drogie "premium"
    no i visa w ING.
    A próbowałeś visę w ING czy wiesz z góry, że nie pójdzie,
    bo "źle" zarabiasz?

    Dp 4k banki chyba dają na oświadczenie o dochodach
    (choć "złe" oświadczenie teź im się może nie spodobać),
    limit znośny do "normalnych" zakupów,
    a warto jeszcze sprawdzić, czy da się sensownie nadpłacać
    (bo np. dzienny limit może być równy limitowi
    kredytowemu, albo inna bzdura - już nie pamiętam,
    ale chyba tylko jedną KK miałem/mam(?) taką,
    że da się nadpłacić i zrobić JEDNĄ transakcję
    na sumę limit+nadpłata - a może nawet tylko tak, że
    da się kartę spłacać na bieżąco, aby móc zapłacić
    w ciągu jednego dnia więcej, niż przyznany limit,
    ale w kawałkach o max. wielkości limitu).

  • 18. Data: 2023-11-25 13:20:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 24 listopada 2023 o 12:54:55 UTC+1 J.F napisał(a):

    > mbank ma darmową usługe wielowalutową do debetówki.

    Ale żeś se idola znalazł, i to jeszcze w porównaniu z IKA.
    4 waluty, reszta tylko przewalutowanie na złotówki
    z prowizją 3,5% ('a mógł zabić" i wziąć 6%),
    a "funkcję wielowalutową" trzeba explucite włączyć.
    No i karta nie jest darmowa.
    I co z bankomatami?

  • 19. Data: 2023-11-25 13:26:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 24 listopada 2023 o 12:47:15 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):

    > No chyba większość (wszystkie?) banków z kartami wielowalutowymi tak ma?

    Ale jeszcze trzeba sprawdzić, czy większość (bo na pewno nie wszystkie)
    banki mają w ofercie karty wielowalutowe.
    Ja wątpię, że większość, a te, co mają je dodatkowo darmowe (i jeszcze
    u siebie dobry kantor - bo np. mbąk ma, ale niedobry) - mniejszość
    małą - to już wymieniłem.

    A jeszcze tak, żeby przy braku danej waluty przewalutowanie było
    bez prowizji na inną - chocby euro, co tam mówić o złotówkach - to
    już palce jednej ręki.

  • 20. Data: 2023-11-25 14:37:25

    Thu, 23 Nov 2023 07:02:49 -0800 (PST), w
    <03af6892-5450-4914-b0df-c7205ddd1e69n@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > To po co konto walutowe? Ale pewnie darmowe ;>

    Chyba nie można. Zresztą kursy boskie - 3,90/4,25 czy jakoś tak za USD.