  • 1. Data: 2013-07-14 09:03:28
    Temat: Zabezpieczenie przed wzrostem oprocentowania kredytu.
    Od: s...@g...com

    Dzien Dobry,
    Załóżmy, że bierzemy duży kredyt, rzędu 2mln PLN na okres 10 lat. Oprocentowany w
    oparciu o WIBOR 3M
    Interes spokojny, ale dość bezpieczny tyle że bardzo źle było by gdyby wzrosło
    oprocentowanie kredytu.
    Czy można się jakoś zabezpieczyć przed wzrostem oprocentowania w tak długiej
    perspektywie czasu?

  • 2. Data: 2013-07-14 09:53:35
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    ps.com...
[...]

    Szukaj czegoś takiego /IRS/ tu opisane przez BPH. Nie wiem czy akurat przy
    takiej kwocie i terminie przejdzie ale możesz zapytać.
    http://www.bph.pl/pl/klienci_korporacyjni/transakcje
    _skarbowe/ryzyko_stopy_procentowej/trans_zmiany_stop
    _proc

    pozdrawiam
    as

  • 3. Data: 2013-07-14 16:13:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Jul 2013 00:03:28 -0700 (PDT), s...@g...com
> [...]
    oprocentowanie kredytu.
    > Czy można się jakoś zabezpieczyć przed wzrostem oprocentowania w tak długiej

    Zabezpieczenie, jakie by nie bylo, bedzie kosztowac :-)

    J.

  • 4. Data: 2013-07-14 17:28:37
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 14 Jul 2013 00:03:28 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:

> [...]
    oprocentowanie kredytu.
    >Czy można się jakoś zabezpieczyć przed wzrostem oprocentowania w tak długiej

    Tak. Nie brac kredytu

    A.L.

  • 5. Data: 2013-07-14 22:40:43
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    oprocentowanie kredytu.
    > Czy można się jakoś zabezpieczyć przed wzrostem oprocentowania w tak długiej

    istnieją kredyty ze stałą stopą procentową przez 5 lub 10 lat

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2013-07-15 01:09:49
    Od: s...@g...com

    Dziękuję za odpowiedzi.
    Oczywiście można nie brać kredytu, dążyć do stałego oprocentowania, ale teraz akurat
    ja jestem.na etapie, kiedy to już jest pomysł. Zapina się biznesowo i analizuje
    zagrożenia, możliwe czarne scenariusze rozwoju sytuacji.
    Znaczenie ma wysokość oprocentowania kredytu i potencjalne ryzyko zmiany tego.
    Są trzy możliwości:
    1.kredyt ze stałym oprocentowaniem.
    2.zmiennym
    3.zmiennym i dodatkowe zabezpieczenie przed zmianą oprocentowania
    Trzeba oszacować i porównać koszty każdego z nich.

  • 7. Data: 2013-07-15 06:37:32
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-07-15 01:09, s...@g...com pisze:
> [...]
    > 3.zmiennym i dodatkowe zabezpieczenie przed zmianą oprocentowania
    > Trzeba oszacować i porównać koszty każdego z nich.

    Jeśli to jest tak duże przedsięwzięcie, to muszą się znaleźć pieniądze
    na profesjonalną obsługę finansową (opcje). Dzisiaj można kupić i
    sprzedać każde ryzyko (hint: catex), ubezpieczyć się z każdej strony od
    wszystkiego. Tylko wtedy nie zostanie kasy na zysk. Zarabiają ci
    (niektórzy), którzy ryzyko gospodarcze *podejmują*.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 8. Data: 2013-07-15 13:15:22
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    Są trzy możliwości:
    1.kredyt ze stałym oprocentowaniem.
    2.zmiennym
    3.zmiennym i dodatkowe zabezpieczenie przed zmianą oprocentowania

    Bramka numer 2.

  • 9. Data: 2013-07-15 19:36:14
    Od: Dezeusz <l...@g...pl>

    W dniu 2013-07-14 09:03, s...@g...com pisze:
> [...]
    oprocentowanie kredytu.
    > Czy można się jakoś zabezpieczyć przed wzrostem oprocentowania w tak długiej

    Kupić opcje na WIBOR3M (cap).

    pozdr
    DeZeusz