    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Za instrukcję kosztową - PKO BP /przelew do GB/
    Date: Thu, 22 Nov 2018 21:12:01 +0100

    > Uuuu, to kto Ci zlecił takie zadanie?

    No comment ;)

    > Zapłata za waciki przelewem za granicę...
    > Oczywiście można się tak bawić, ale, jak sam zauważyłeś, koszty mogą wynosić
    równowartość sumy przelewu.
    > Gdzie w TOiP PKO wyczytałeś o tych 8zł?

    https://www.pkobp.pl/media_files/1aac5315-c3a7-4c4b-
    a411-1b660b8de04b.pdf

    II / 5/ 1 / a

    polecenie przelewu SEPA [usługa bankowości elektronicznej] 8.00 zł.

    > I to jeszcze za OUR - tak hojny to nie jest żaden bank ;>
    > Choć ta "instrukcja kosztowa" jest rozczulająca, to jest naprawdę niepowtarzalny
    styl, tak umie tylko skarbonka, inni ją tylko nieudolnie naśladują.

    Znajomy pracuje w PKO BP.
    Teraz chyba już jasne, dlaczego dla niego np. kupić za gotówkę
    mieszkanie dla córki to żaden problem :(

    > Niestety w warszawskim HSBC pewnie wyśmieli by Cię, gdybyś im te 20 funtów
    przyniósł i chciał wpłacać - musiałbym się pofatygować do Londynu (czy też innego
    brytyjskiego miasta, gdzie może byłby tańszy lot).

    Nie przećwiczyłem.
    Tak, jak odpowiedziałem obok - TransferWise bierze nieco pod 3 zł. Za
    tyle to nawet nie opłacało by mi się odpalać autka.

    > Jak światle zauważył Piter, jest szansa na to, że z kantoru aliora (ale z kantoru,
    a nie "dużego" aliora) w opcji SHA dojdzie bez żadnych opłat, a dodatkowo te 20
    funtów zakupisz po dobrym kursie.

    > Jeśli się jednak boisz, możesz z konta złotówkowego zrobić przelew SEPA - bo do UK
    jeszcze można - na pewno będzie kosztować mniej, pewnie 5zł, ale oczywiście bez "ale"
    się nie obejdzie.
    > Przelew bowiem przejdzie przez następujące przewalutowania:
    > - PLN->EUR po kursie PKO,
    > - EUR->GBP po kursie brytyjskiego HSBC.
    > Więc praktycznie niemożliwe będzie przelanie dokładnie 20 funtów - musisz odżałować
    i przelać z górką.
    > I najlepiej wpisać jako kwotę przelewu SEPA równowartość np. 25 funtów, ale w
    złotówkach - bo jak wpiszesz w funtach, to dodatkowo zapłacisz za przewalutowanie
    PLN->GBP (a potem GBP->EUR jeszcze będzie), też po kursie PKO (a kursy banków są
    złodziejskie).

    Dzięki za info, może mi się kiedyś przyda.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam