  • 1. Data: 2002-02-17 17:34:13
    Temat: ZUS z roru????
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    czy naprawde prowadzac 1-osobowa dzialalnosc, mozna oplacac zus z prywatnego
    konta? trzeba o tym powiadomic zus? (w jaki sposob?)

  • 2. Data: 2002-02-17 18:12:04
    Temat: Re: ZUS z roru????
    Od: "Joanna" <a...@m...com>

    Użytkownik "Rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    > czy naprawde prowadzac 1-osobowa dzialalnosc, mozna oplacac zus z prywatnego
    > konta? trzeba o tym powiadomic zus? (w jaki sposob?)

    Tak to prawda - we wczesniejszym mailu napisalam o wlasnych doswiadczeniach w tym
    zakresie. A
    powiadamia sie o rachunku bankowym w deklaracji zgloszeniowej platnika skladek - jest
    tam pozycja na
    numer rachunku.

    Jo.

  • 3. Data: 2002-02-17 18:22:01
    Od: "Joanna" <a...@m...com>

    > a mozna zrobic modyfikacje tej deklaracji? czy taki druk znajde gdzies w
    > internecie?

    Oczywiscie - pobierz ze strony ZUS program Platnik i wypelnij deklaracje zaznaczajac
    na poczatku
    deklaracji w jednej z opcji, ze jest to "zmiana danych" a nie zgloszenie nowego
    platnika.
    Jo.

  • 4. Data: 2002-02-17 18:24:17
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

> [...]
    skladek - jest tam pozycja na
    > numer rachunku.

    a mozna zrobic modyfikacje tej deklaracji? czy taki druk znajde gdzies w

    renata

  • 5. Data: 2002-02-18 11:31:29
    Od: <r...@o...pl>

    Niestety taki obowiązek nakłada prawo bankowe.
    RP

  • 6. Data: 2002-02-18 12:30:22
    Od: "bb" <m...@a...com.pl>

    Użytkownik <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Niestety taki obowiązek nakłada prawo bankowe.
    > RP
    To ciekawe, czy ktoś wie gdzie to jest w sieci?
    Chodzi mi o sprawy związane z osobą fizyczną prowadzącą działalność
    gospodarczą (czy musi ZUS płacić z konta firmowego?
    Czy trzeba zgłaszać do ZUS wszystkie konta jak się ma kilka kont? Co to ZUS
    obchodzi z jakiego konta płacę im pieniądze (czy z osobistego czy firmowego
    i z jakiego banku?)

  • 7. Data: 2002-02-18 14:42:32
    Od: Michał Kowalski <c...@R...pl>

    Użytkownik "bb" <m...@a...com.pl> napisał:
    > To ciekawe, czy ktoś wie gdzie to jest w sieci?

    Nie jestem do końca przekonany, czy reguluje to akurat prawo bankowe. Mogę
    się mylić, ale o rachunku bankowym jest mowa w Ustawie Prawo o Działalności
    Gospodarczej - w okolicach 10-14 artykułu (nie pamiętam w tej chwili
    dokładnie).

    > Chodzi mi o sprawy związane z osobą fizyczną prowadzącą działalność
    > gospodarczą (czy musi ZUS płacić z konta firmowego?

    Musi. Również nie jestem pewien podstawy prawnej. Może to być Ustawa o
    Systemie Ubezpieczeń Społecznych lub wydane do niej rozporządzenia. Postaram
    się poszukać. Do września 2001 roku można było ZUS opłacać w okienku na
    poczcie. Od września tylko przez konto firmowe.

> [...]
    ZUS
    > obchodzi z jakiego konta płacę im pieniądze (czy z osobistego czy

    W ZUSie raczej zgłaszać nie trzeba, wystarczy, że z niego opłacasz składki.
    W US musisz zgłosić wszystkie konta firmowe oraz wskazać, które z nich jest
    podstawowym.

    --
    Michał Kowalski
    c...@q...pl

  • 8. Data: 2002-02-18 16:07:53
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "Michał Kowalski" <c...@R...pl> napisał w
    wiadomości news:a4r3lp$ln0$1@news.telbank.pl...

> [...]
    > się poszukać. Do września 2001 roku można było ZUS opłacać w okienku na
    > poczcie. Od września tylko przez konto firmowe.

    O rany i Wy wszyscy naprawde placicie ZUS z firmowego placac niepotrzebnie
    te 10 pln prowizji co miesiac ? :)Ciezko mi sobie wyobrazic rozporzadzenie,
    ktora nakladaloby na mnie obowiazek placenia akurat ZUSu z konkretnego
    rachunku. Ja tam place z osobistego rachunku. W przypadku gdy placimy za
    wielu ubezpieczonych moze i trzeba z firmowego, ale zeby trzeba bylo za
    siebie to jednak wyglada absurdalnie.

    pozdrawiam, marekz

  • 9. Data: 2002-02-18 19:46:20
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    > Nie jestem do końca przekonany [.........]

    >Również nie jestem pewien podstawy prawnej. Może ... [.......]

    No, same konkrety :-))

    > W ZUSie raczej zgłaszać nie trzeba, wystarczy, że z niego opłacasz
    składki.

    IMHO nie wystarczy

    CEZ

  • 10. Data: 2002-02-19 07:42:50
    Od: "bb" <m...@a...com.pl>

> [...]
    > rachunku. Ja tam place z osobistego rachunku. W przypadku gdy placimy za
    > wielu ubezpieczonych moze i trzeba z firmowego, ale zeby trzeba bylo za

    nigdy nie miałeś problemów z ZUSem :-o
    życzę w takim razie żebyś ich nigdy nie miał
    ja po tym jak ZUS znalazł rzekomo błąd w druku ze stycznia 1999 r. i mam
    teraz sprawę z sądzie staram się być czujny
    tak więc Twoje "O rany..." oby okazało się na miejscu

    Tak więc dyskusja trwa i nikt nie podał żadnego konkretu