    From: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Z cyklu Polak potrafi...
    Date: Fri, 19 Aug 2005 06:23:43 +0200
    Sender: v...@p...onet.pl@staticline10512.toya.net.pl

    "HardwireD" <d...@d...sfgag> wrote in message
    news:de392i$h53$1@inews.gazeta.pl...

    > a ja uwazam ze kazdy bank powiniem napisac specjalna przegladarke ktora
    > mozna tylko i wylacznie polaczyc sie z serwerem banku i operowac kontem.
    > problem dziur w jakims stopniu chyba by zniknol?

    Alikacjami dedykowanymi posługują sie często banki. Jest to jedna z wielu
    mozliwości, atrakcyjne w przypadku klienta stacjonarnego lub mobilnego, ale
    posługującego się z w podróży własnym PDA. Czy to ma być przeglądarka? na
    pewno nie. Po co ?
    Jeszcze inna mozliwość to standaryzacja protokołów i struktur danych w celu
    umozliwienia integracji np. Microsoft Money i innymi aplikacjami podobnymi
    (również pod Linux, by dyskusja nie zaszła na boczny tor). ING miał taki
    eksperyment, ale coś ostatnio nic nie słychać.
    W tym układzie już mozna posługiwać się podpisanymi cyfrowymi dokumentami.
    (Gdy bank sam dostarcza aplikacje bez mozliwosci stosowania innej, jest
    wątpliwe, by zaszły warunki co do niezaprzeczalnosci transakcji ze strony
    klienta, nawet gdy klient wydala w kierunku banku dokument podpisany
    kwalifikowanym certyfikatem)

    Vizvary Istvan
    http://www.cryptigo.com