  • Data: 2020-06-06 20:46:36
    Temat: Re: YubiKey a banki
    Od: Mateusz Mateusz <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 26 maja 2018 09:17:25 UTC+2 użytkownik Alf/red/ napisał:

    > No, całkiem "sporo" jak na cały świat. 26 pozycji w kolumnie "hardware
    > token". Sporo?
    > Ale tabelka opisuje używanie wszystkie możliwe 2FA, a nie YubiKey.
    > Ale weźmy jakieś banki, które tabelka wymienia jako używające hardware
    > token.
    >
    > Najbliżej Polski jest Raiffeisen CZ, z opisu wynika że ich 2FA jest
    > realizowane na SMS oraz na "osobní elektronický klíč" firm ActivCard
    > albo Vasco.
    > Niestety Raiffeisen PL nie obsługuje żadnego 2FA.
    >
    > Nordea (SE) - na ich stronach nie widzę hardware, widzę kod z aplikacji
> [...]

    ING się zainteresowało w wariancie U2F, źródło:
    https://spolecznosc.ing.pl/-/Bankowo%C5%9B%C4%87-int
    ernetowa/U2F-Universal-2nd-Factor-Authentication/td-
    p/6743/page/3

    Zapominacie że tu jest kilka oddzielnych spraw:
    logowanie U2F (jako drugi factor)
    logowanie Webauthn/passwordless (logowanie bez hasła, tokenem)
    Yubikey to jeden z produktów wspierających FIDO/FIDO2
    autoryzacja transakcji(wyświetlenie userowi szczegółów transakcji które potwierdza
    tak aby atakujący nie mógł ich podmienić/zasłonić na komputerze)