    From: totus <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Wzrosty na WGPW po "skasowaniu" wyroku TK [ironia]
    Date: Fri, 29 Jan 2016 15:40:49 +0100

    Endriu wrote:

    > O co kaman totus, możesz mi jakoś to wytłumaczyć, bo ja to naprawdę się w
    > tym wszystkim gubię. Jakies perpetum mobile czy, co ?.

    Żadne tam perpetuum mobile. Trzeba poszukać gdzie przepływają drukowane
    środki pieniężne. Odpowiedzieć na pytanie jaką część drukowane środki
    stanowią wszystkich środków uważanych za gotówkę. W USA druk głównie trafiał
    do banków i na giełdę, nie trafiał na rynki tych dóbr, ceny których
    wchodziły do wskaźników inflacyjnych. W Polsce ja tego nie śledzę. Trzeba by
    zobaczyć jaki jest przyrost oszczędności. Być może dodruk trafia tam. Nie
    wiem. Zakładanie, że jak jest dodruk to drożeje chleb i jajka to złe
    założenie. Dodruk można wypchnąć za granicę lub kupować obligacje jak to
    robili Szwajcarzy. Trzeba poszukać co z tymi środkami zrobili zleceniodawcy
    dodruku.
    Pewne jest, że przyjdzie czas, że duża część tych drukowanych środków w
    sposób skumulowany uderzy w rynki dóbr powszechnego użytku i ceny na tych
    rynkach wystrzelą. Ludzie gwałtownie zaczną pozbywać się środków i pogłębią
    ten proces. Tak jak to się stało w Rosji, o co ostatnio pytałeś. Drukowane
    środki poupychane po różnych finansowych dziurach i ciemnych kątach wyleją
    się na rynki konsumpcyjne.