  • Data: 2018-10-01 11:53:43
    Temat: Re: Wzrosna stopy procentowe?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-09-30 o 21:33, RobertS pisze:

    > i dlaczego banki mają rezygnować z części swojej marży?

    Dlaczego to nie wiem, ale jest jakaś taka zależność.

    Jak brałem kredyt hipoteczny (listopad 2011) to WIBOR był około 5% i
    dostałem kredyt z marżą 0,99% (znalazłem promocję, że do tego prowizja
    była 0).

    Jak WIBOR spadł to marże (przy nowo zawieranych umowach) wzrosły. Nie
    wiem, czy to jest zależność przyczynowo-skutkowa, czy zbieg
    okoliczności. Nie śledzę tematu więc nie wiem dokładnie jak jest teraz,
    ale jakoś nie sądzę, aby dla zwykłego Kowalskiego istniały marże rzędu 1%.
    W każdym razie można podejrzewać, że jak WIBOR znowu wzrośnie to być
    może marże z powrotem spadną. Zapewne nie tak jak wtedy (o to już
    politycy zadbali, aby skubać obywateli tak, że im się wydaje, że to nie
    oni są skubani tylko wredne, głównie zagraniczne banki).
    P.G.