  • 11. Data: 2002-04-05 05:50:44
    Temat: Re: Wykrety rzecznika PKO BP SA (splata kred. denominowanego)
    Od: Adam Głaszcz <a...@l...com.pl>

    blad napisał(a):

    > Użytkownik "Adam Głaszcz"
    >
    > moze masz kredyt w EURO a nie kredyt denominowany w Euro - to dwie rozne
    > sprawy,
    > - pierwsza to kredyt walutowy i tam splacasz walutą dowolna (wymienialną)
    > lub jak przyniesiesz zl to bank ci walute sprzeda
    > - druga to kredyt wyplacany i splacany w zlotowkach ale rozliczany w EURO -
    > bank wie ze przy kazdej racie sprzedaje klientowi kolejna porcje waluty i
    > ma na tym ok. 2 % zysku. Tylko szkoda ze pan rzecznik tego nie wiedzial i
    > jeszcze plotl o zleceniach stalych do rach. walutowego
> [...]

    pożyczałem euro bank mi wypłacił złotówki - większość klientów (poza
    mną) w tym oddziale spłaca w złotowkach tylko ja robie bankowi pod
    gorke, nie mam przy sobie umowy i nie pamietam szczegółów ale do
    poniedziałku sobie poczytam

    --
    Adam Głaszcz
    GG: 514785

  • 12. Data: 2002-04-05 06:46:12
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Adam Głaszcz"

  • 13. Data: 2002-04-05 07:03:52
    Od: Adam Głaszcz <a...@l...com.pl>

    Michal Kukula napisał(a):

    > kredytu
    >
    > Dlatego ze banki NIE udzielaja kredytu w Euro.
    > Banki udzielaja kredytu "denominowanego w Euro"
    > Innymi slowy - kredyt jest w zlotowkach, a porocentowanie zalezy od kursu
    > Euro...
    nie rozumiem - ja nigdzie w kredycie nie mam złotówek wszędzie jest
    euro. Oprocentowanie zależne od EURIBOR + marża

    --
    Adam Głaszcz
    GG: 514785

  • 14. Data: 2002-04-05 07:32:07
    Od: "PiotrC" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Głaszcz" <a...@l...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mną) w tym oddziale spłaca w złotowkach tylko ja robie bankowi pod
    > gorke, nie mam przy sobie umowy i nie pamietam szczegółów ale do

    to daj znac jak juz bedziesz po lekturze umowy (jaki to kredyt?), ja mam w
    pkobp kredyt hipoteczny denominowany w euro, a w najbliższym czasie szykuja
    mi sie dochody w tej walucie wiec chcialbym jednak spłacać euro
    pzdr
    Piotr

  • 15. Data: 2002-04-05 07:46:19
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]

    Banki udzielaja kredytu "denominowanego w Euro"
    Innymi slowy - kredyt jest w zlotowkach, a porocentowanie zalezy od kursu
    :-)
    Takie triki.

    Michal.

  • 16. Data: 2002-04-05 12:10:06
    Od: "Serwis www.goldap.info" <w...@g...prv.pl>

    Odbiegając lekko od tematu. Ten sam rzecznik, o którym mowa podczas jednej
    audycji rozszyfrował skrót PKO BP SA jako Powszechna Kasa Oszczędności Bank
    Państwowy Spółka Akcyjna. Jak to jest, to jest nadal nako Bank Państwowy? Na
    czekach ma Bank Polski.

    Pozdrawiam

    °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    °°°°°°°°°
    Jacek Jacenty (R) Rakowski - Goldap
    tel. +48504475522 - GG: 4332
    www.goldap.info - Strona Informacyjna Miasta Gołdap

  • 17. Data: 2002-04-07 15:11:04
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To też jasne ze względu na sposób wykonywania takich przelewów.

    > Napisałem, że oszustwem jest gdy klient przychodząc do banku z euro w kieszeni,
    > mając ratę dajmy na to 100 euro, musi w konsekwencji przeliczeń wpłacić 105
    > euro. Analogicznie gdy klient mając konto w tym banku chce też wpłacić tą ratę,
    > tyle że przelewem wewnętrznym znowu z powodów "biznesowych" musi pozbyć się 105
    > euro. To dla mnie jest oszustwo.

    Hej, poskramiacze oszustów, może zwrócilibyście uwagę na takie dwie sprawy:
    - w Polsce transakcje wolno zawierać tylko w złotych polskich. Cena może być wyrażona
    względem innej waluty, ale sama transakcja musi być zawarta w złotych (fachowcy mogą
    mnie porzeć zacytowaniem konkretnych aktów prawnych lub wskazaniem ich źródła).
    - Na podstawie powyższego banki udzielają kredytu _W_ZŁOTYCH_POLSKICH_, a jedynie
    wysokość rat i odsetek wyrażana może być w walucie obcej (krdyt denominowany do
    konkretnej waluty). Kwota kredytu przeliczana jest na wartość konkretnej waluty po
    kursie z określonego dnia, a następnie ustalana jest wysokość raty i odsetek
    wyrażona w walucie obcej, jednakże sama spłata musi nastąpić w złotówkach po kursie
    danej waluty z dnia spłaty raty. Tak więc spłata takiego kredytu nie może się
    odbywać w obcej walucie, bo nie w niej, a w złotówkach zgodnie z prawem udzielono
    kredytu. Obca waluta jest tu tylko i wyłącznie - na zasadzie umowy dwóch stron -
    sposobem rozliczania spłat kredytu.

    A pan rzecznik rzeczywiście dupa, bo gdyby w rozmowie z Weissem powiedział na
    samym początku tylko to, co powyżej, sprawa byłaby oczywista od początku i zamknięta
    bez całych tych dywagacji o 100 euro w ręku, kontach walutowych, zleceniach stałych i
    innych szczegółach.
    Weiss też dupa, bo gdyby o tym wiedział, przy pierwszej rozmowie mógłby dać
    popalić panu rzecznikowi i nie zrobiłby sobie z gęby cholewy.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 18. Data: 2002-04-07 18:27:49
    Temat: Re: Wykrety rzecznika PKO BP SA
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    być wyrażona względem innej waluty, ale sama transakcja >>musi być zawarta w
    złotych (fachowcy mogą mnie porzeć zacytowaniem konkretnych aktów prawnych
    lub wskazaniem ich źródła).
    Zgadza sie - art. 358 kc i n.
    pzd

  • 19. Data: 2002-04-07 18:30:34
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    jedynie wysokość rat i odsetek wyrażana >>może być w walucie obcej (krdyt
    denominowany do konkretnej waluty). Kwota kredytu przeliczana jest na
    wartość konkretnej waluty
    Aha jeszcze jedno. Polecam czytanie umowy w pierwszej kolejnosci, aby
    wszystko bylo jasne juz na poczatku.
    pzd