    From: "gk" <g...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wyjazd do USA 6 miesiecy jakie konto w PRL $
    Date: Thu, 8 May 2008 17:30:04 +0200

    Sz. P. gk pięknego dnia napisał(a):
    > Ja założyłem sobie w BZWBK, ale za dużo z niego nie korzystałem (tzn. do
    > pierwszej wypłaty). Konto bez opłat i dostajesz do tego kartę. Za kartę
    > coś tam płaciłem, bo chciałem ją wcześniej. W jakiejś małej
    > wypożyczalni nie chcieli mi za bardzo dać samochodu na tą kartę.
    > Problemy są też z zakupami przez internet. Po dwóch tygodniach
    > wybrobiłem sobie darmowe konto w usa (w tym miasteczku z większych
    > sieci był tylko wellsfargo). Zaraz po otrzymaniu ich karty wszystkie
    > problemy zniknęły. Jeżeli jedziesz do pracy, to jest bardzo dobre
    > rozwiązanie. Pozdrawiam

    Tak mi się przypomniało, że jak wypożyczałem samochód to próbowałem z polską
    KK w złotówkach, a nie z tą z BZWBK w dolarach. Ta BZWBK jest zwykłą
    płatniczą także samochodu na nią nawet nie wypożyczysz. Nie wiem jak jest z
    wyrobieniem bezpośrednio pod konto dolarowe karty kredytowej w BZWBK. U nich
    rozlicznie jest bezpośredno w dolarach (czyli nie przeliczają na euro).
    Ogólnie w USA bardzo przydaje się karta kredytowa. Z polską kk miałem tylko
    problemy w małych wypożyczalniach, w sieciowych wszystko było OK. Niestety
    płatność była w złotówkach. Ale gdy wyrobiłem sobie kartę debetową w USA,
    prawie w ogóle kk nie używałem, a tym bardziej tej z BZWBK.
    Pozdrawiam
    g.