  • 1. Data: 2004-03-31 12:58:57
    Temat: Wojna na KK :)
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Czy to oznacza, że skończyły się dobre czasy dla dotychczasowego lidera w
    dziedzinie "kredytówek" - Citibanku Handlowego? Amerykański gigant usadowił się
    w bardzo dochodowej niszy, przejmując najbogatszych, prestiżowych klientów.
    Karty z logo Citibanku ma prawie pół miliona osób, z których większość to
    klienci o ponadprzeciętnych dochodach. Szefowie PKO BP jako pierwsi - już w 2003
    r. - zapowiadali zdetronizowanie lidera, ale z wynikiem 160 tys. wydanych
    "kredytówek" sporo im jeszcze brakuje, by marzyć o zwycięstwie. Citibank,
    zdaniem wielu specjalistów, nie dość energicznie przygotował się do starcia z
    konkurencją. Np. nie uatrakcyjnił w porę podstawowych parametrów swoich
    "kredytówek" (wysokości oprocentowania, opłat i prowizji). Mimo znaczącego
    wzrostu konkurencji - grubo ponad 100 tys. "kredytówek" wydał już BZ WBK i BPH -
    w statystykach nie widać jeszcze exodusu klientów z Citibanku. - Posiadacze
    naszych kart wiedzą, że za wysoki poziom usług trzeba więcej zapłacić. Na rynku
    nie ma karty dającej tyle możliwości co nasza. Portfel kart kredytowych
    Citibanku w dalszym ciągu przyrasta, a największym wyzwaniem nie jest oferta
    konkurencji, lecz efektywna edukacja klientów - podkreśla Joanna Tomicka,
    szefowa pionu kart kredytowych w Citibanku.

    http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,52983,199519
    8.html

    http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,52983,199515
    4.html

  • 2. Data: 2004-03-31 13:03:46
    Temat: Re: Wojna na KK :)
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "~WD" <j...@c...barg.sv> napisał w wiadomości

    > http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,52983,199519
    8.html

    > http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,52983,199515
    4.html

    O KK tez w ostatnim Newsweeku mozna poczytac :-)

    --
    JaKi

  • 3. Data: 2004-03-31 13:13:19
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

> [...]
    usadowił się
    > w bardzo dochodowej niszy, przejmując najbogatszych, prestiżowych

    Niezly joke z tymi najbogatszymi i prestizowymi klientami.... Mysli szefewa
    pionu, ze nie wiemy o akcji wciskania 'na sile' KK Shitybanku pracownikom
    budzetowki np. nauczycielom z pensjami 800 - 1100 netto ?

    MAd Hat
    ter

  • 4. Data: 2004-03-31 13:15:24
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik $$Szalony_Kapelusznik$$ napisał:

    > Niezly joke z tymi najbogatszymi i prestizowymi klientami.... Mysli szefewa
    > pionu, ze nie wiemy o akcji wciskania 'na sile' KK Shitybanku pracownikom
    > budzetowki np. nauczycielom z pensjami 800 - 1100 netto ?

    No w koncu to ELYTA jest, nie?

    Bartol

  • 5. Data: 2004-03-31 13:27:26
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> napisał:

    > No w koncu to ELYTA jest, nie?

    Btw ciekaw jestem czy pkobp wprowadzi mailing KK :)

    "Przedstawiciele innych banków nieoficjalnie przyznają, że też szykują się do
    podobnych ofert. Statystyki, do których dotarliśmy, mówią, że o ile skuteczność
    zwykłego listu z zaproszeniem do zakupu karty nie przekracza 1 proc., to
    efektywność rozsyłania gotowych kart oscyluje w okolicach 30 proc."

    Przy skutecznosci takiej akcji (w pkobp) na poziomie 10% wyprzedzili by citka
    ;)) To by było dopiero coś - hehe ;)

    --
    W.

  • 6. Data: 2004-03-31 14:44:14
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    > konkurencji, lecz efektywna edukacja klientów - podkreśla Joanna Tomicka,
    > szefowa pionu kart kredytowych w Citibanku.

    ROTFL. Brzmi jak tłumaczenia Bieleckiego o przyczynach tracenia rynku
    rachunków ;]]

    Albo mają problem, bo po prostu wtopili i tracą rynek, albo ona jest ślepa i
    sądzi, że zawsze będzie kolorowo.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 7. Data: 2004-03-31 15:25:21
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    ~WD napisał:

> [...]
    > efektywność rozsyłania gotowych kart oscyluje w okolicach 30 proc."
    >
    > Przy skutecznosci takiej akcji (w pkobp) na poziomie 10% wyprzedzili by citka

    Taaa, ja jestem ciekaw ile osób odesłało umowę PeKaO SA o kartę
    kredytową "Regata", która przesyłali pocztą...

    K.

  • 8. Data: 2004-03-31 17:34:54
    Od: "KRZYSZTOF KRAWCZYK" <k...@g...pl>

    Krystek <k...@p...space.mailbox> napisał(a):

    > ść

    > Taaa, ja jestem ciekaw ile osób odesłało umowę PeKaO SA o kartę
    > kredytową "Regata", która przesyłali pocztą...
    >
    > K.

    Wg pracowników banku opłata roczna za wydanie karty Regata z określonym
    limitem, pomniejszającym wysokość pożyczki w Eurokoncie, jest tańsza niż
    prowizja za przyznanie i prolongatę pożyczki.
    Podobnie jak Krystek też jestem ciekawy jak dużo klientów zdecydowało się na
    tak "atrakcyjną" zmianę, czyli wzrost oprocentowania kredytu z 18,25% do
    22,8% i jeszcze miesięczną opłatę 2,9 zł (electron!!) za zabiezpieczenie
    transakcji. Posiadacze kart Partner dostali specjalne warunki. Regata za 30
    złotych i zwrot części opłaty rocznej za kartę Partner. Co prawda klienci
    zyskują GP 15 dni, niższe oprocentowanie o 0,2%, ale muszą płacić o 50
    groszy więcej za zabezpieczenie.

    Szkoda, że Pekao nie zaoferował alternatywy w postaci karty wypukłej. Można
    skorzystać w sumie z Pekao Lot i Orkiestry, ale tutaj koszty użytkowania są
    jeszcze wyższe. Jak dla mnie pozostaje zagadką, dlaczego Pekao Lot nie jest
    wyposażona w pakiet ubezpieczeniowy, chociaż opcjonalnie. Przecież jest
    skierowana do osób często latających. Czy właśnie dlatego, że te osoby mają
    okazję do czętszego korzystania z dobrodziejstw ubezpieczeń bagażu i
    opóźnienia lotu?

  • 9. Data: 2004-03-31 21:44:38
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > efektywność rozsyłania gotowych kart oscyluje w okolicach 30 proc."
    >
    > Przy skutecznosci takiej akcji (w pkobp) na poziomie 10% wyprzedzili by

    A czy wiecie że w PKO BP karta visa electron jest za 28zł, a teraz do lokaty
    San Remo dają ją gratis.

    Piotr

  • 10. Data: 2004-04-01 09:24:40
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > A czy wiecie że w PKO BP karta visa electron jest za 28zł,

    Wiemy. Tyle samo kosztuje VE w mbanku i przeciwieństwie do PKO jest kartą
    międzynarodową. Jeszcze mniej kosztuje bursztynowa BPH (25) oraz np. VE
    Interia tegoż banku, którą można płacić w sieci (25). Wypukła Visa Nowa
    Rajfiego też kosztuje 25. Tak więc PKO BP żadnym cudem nie jest.

    >a teraz do lokaty
    > San Remo dają ją gratis.

    W BPH też dawali przez jakiś czas gratis (nawet jak się nie miało konta).

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn