    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: WkrótcebankructwoRosji
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <622ec901$0$471$65785112@news.neostrada.pl> <t0nc3j$ojv$1@gioia.aioe.org>
    <622f7f40$0$493$65785112@news.neostrada.pl> <t0r5iu$oj1$2@gioia.aioe.org>
    <62321a07$0$467$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <6232308f$0$493$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <62325f22$0$466$65785112@news.neostrada.pl>
    <t0v4g9$4k5$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <75l0ktojeg9c$.1jorv2ag7shs4$.dlg@40tude.net>
    <623328b9$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
    <o6ezig0dh9y6$.1rwvc5szxm45x$.dlg@40tude.net>
    <62339384$0$491$65785112@news.neostrada.pl>
    <1t8g05roe620y$.1269vsa18zmct.dlg@40tude.net> <m...@p...waw.pl>
    <j7ns998wmqnz$.18qa8satudm9z$.dlg@40tude.net> <m...@p...waw.pl>
    Date: Sun, 20 Mar 2022 02:11:31 +0100

    On Sat, 19 Mar 2022 22:27:51 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > No jaaasne, a taki np. Chemiczny Ali to używał propanu-butanu.
    > Nie wiem co tam komu jaki wywiad gwarantował, ale wiadomo, że Irak
    > (i nie tylko Irak) posiadał (i używał) broni chemicznej. Powód?
    > Najłatwiej ją zrobić. Oczywiste jest dla mnie, że prowadzili też prace
    > nad innymi rodzajami WMD. Myślisz, że jakieś inne państwo w podobnej
    > sytuacji w tamtym rejonie nie robiłoby tego?

    Chemiczny Ali gazowal Kurdow w 1988.
    W 1991 byla pierwsza wojna w zatoce i juz nie gazowal.

    A w 2003 Amerykanie zaatakowali ... nie, nie na wojnie, tylko
    "wypelniajac rezolucje ONZ"

    > Oczywiście jest zasadnicza różnica między pociskami artyleryjskimi
    > z sarinem albo innym VXem a np. rakietą balistyczną SCUD z głowicą
    > jądrową.

    IMO - zalezy gdzie. Jakby spadly na TelAviv, albo na baze wojsk USA
    ... choc osobiscie nie jestem przekonany - pamietasz atak w tokijskim
    metrze - jakos malo ofiar .

> [...]
    > momencie jednak zrozumiał, że to jest na serio, i w desperacji zniszczył
    > przynajmniej prace *badawcze* nad bronią masowego rażenia, a nawet
    > zgodził się na inspekcje swoich instalacji (tym samym zasadniczo
    > spełniając żądania Zachodu). Ale nie o to (tylko) chodziło - Amerykanie
    > wcześniej przypuszczali, że Irakijczycy sami pozbędą się Husseina, a tu
    > - niespodzianka - to tak nie działa w tego typu państwach.

    > Drugą "oficjalną" przyczyną inwazji, oprócz WMD, było (rzeczywiste lub
    > nie) wspieranie terroryzmu przez Irak. Podobnie było też z Afganistanem.

    Amerykanie potrzebowali sukcesu. A w Afganistanie za łatwo poszlo.
    Potrzebny byl wiec inny chlopiec do bicia ... a Irak swietnie pasowal.

    A potem tak jakos ani broni chemicznej nie znaleziono, ani wspierania
    terroryzmu ...

    J.