  • Data: 2018-02-05 11:21:21
    Temat: Re: Wierni sie skonczyli?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-02-05 o 11:13, j...@j...org pisze:
> [...]
    sposób wykazać dla trzeciej strony, że Jan Kowalski zapłacił firmie X za daną usługę
    czy towar, w związku z czym strona oszukująca może po prostu powiedzieć "nie mamy
    pańskiego płaszcza, i co nam zrobicie (a pieniądze pewnie wysłaliście komuś innemu)"

    > Nie jestem przekonany, czy wiele osób praktykuje wysyłanie pieniędzy w kopercie
    (choć np. w Japonii jest to całkiem popularne).

    > Gotówka, taka namacalna, z papierkami i bilonem, jest w zaniku, czy chcesz tego,
    czy nie. W pewnych krajach ten trend jest bardziej widoczny, w innych mniej.

    W zaniku to za dużo powiedziane. Faktem jest, że w sytuacjach z życia
    codziennego płatność elektroniczna jest bardzo popularna, ale to *tylko
    tyle*. Są jednak sytuacje, kiedy gotowizna rządzi. I tak będzie zawsze,
    nawet jak jakieś państwo gotówkę wyeliminuje, to ludzie będą płacić
    walutami, złotem, słoniną itp. w zależności od okoliczności.
    I tak, dotyczy to także, ale nie tylko, "czarnego rynku", który
    najczęściej jest czarnym nie dlatego, że handel tam jest przestępstwem
    sensu stricto, tylko że handel ten jest łamaniem monopolu, które w danej
    branży zuzurpowało sobie państwo.

    > Z tego powodu większość ludzi nie trzyma majątku w gotówce schowanej do słoika czy
    innej walizki.

    Nie siedzę w temacie, ale btc jest chyba odporny na kradzież "że sobie
    ktoś weźmie"? Co prawda słyszałem o zamykaniu jakichś giełd, czy
    kantorów, ale też wiem, że nie było obowiązku trzymania btc na
    którymkolwiek z nich.

    > Serio? Kiedy coś takiego dostałeś przy płatności przez internet czy w sklepie? Nie
    kwestionuję, że istnieje, ale jest to jakiś margines płatności.

    Jeśli już rozważamy sytuację odporności na celowe fraudy, to przelewy
    bankowe też nie są odporne - wysyłając pieniądze na konto nie wiesz do
    kogo konto należy.

    --
    Liwiusz