  • Data: 2018-02-05 11:13:48
    Temat: Re: Wierni sie skonczyli?
    Od: j...@j...org szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, February 5, 2018 at 7:00:11 PM UTC+9, Liwiusz wrote:
> [...]
    sposób wykazać dla trzeciej strony, że Jan Kowalski zapłacił firmie X za daną usługę
    czy towar, w związku z czym strona oszukująca może po prostu powiedzieć "nie mamy
    pańskiego płaszcza, i co nam zrobicie (a pieniądze pewnie wysłaliście komuś innemu)"

    > Te dwie wady są tożsame z wadami gotówki, a mimo to ma ona sporo innych
    > zalet.

    Nie jestem przekonany, czy wiele osób praktykuje wysyłanie pieniędzy w kopercie (choć
    np. w Japonii jest to całkiem popularne).

    Gotówka, taka namacalna, z papierkami i bilonem, jest w zaniku, czy chcesz tego, czy
    nie. W pewnych krajach ten trend jest bardziej widoczny, w innych mniej.

    > Co do kradzieży - trudno, na tym polega kradzież, że okradziony
    > przestaje mieć jakieś dobro - to nie wada, tylko cecha.

    Z tego powodu większość ludzi nie trzyma majątku w gotówce schowanej do słoika czy
    innej walizki.

    > Odnośnie dowodów zapłaty - od tysięcy lat istnieje instytucja
    > "pokwitowania".

    Serio? Kiedy coś takiego dostałeś przy płatności przez internet czy w sklepie? Nie
    kwestionuję, że istnieje, ale jest to jakiś margines płatności.