    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Wiek emerytalny
    Date: Tue, 16 Nov 2010 23:25:18 +0100

    Mroziu wrote:

    > Co do wyborów, to głosuję w każdych, żeby nie było, tylko niestety za
    > każdym razem idąc ponownie do urny czuję pewien niesmak. Dlaczego już
    > pisałem.
    >
    > Ja także w pełni panuję nad swoim życiem i korzystam z pełni
    > nadarzających się możliwości, ale wolałbym raczej mieszkać w kraju gdzie
    > ludziom się ułatwia życie a nie utrudnia.

    Ja idąc do wyborów żadnego niesmaku nie czuję. Mogę zmienić otaczający świat
    angażując się w politykę albo się dostosować. Ja wybrałem to drugie. Nie
    lubię być okradany więc zminimalizowałem podatki jakie płacę. Te których nie
    mogę obejść odbiorę sobie później przy państwowej emeryturze. Zakładając, że
    będę żył statystycznie długo oraz, że zachowana zostanie minimalna emerytura
    oderwana od wpłaconego kapitału. Radzę sobie z socjalistycznym okradaniem.

> [...]
    > niewolnikami. Niewolnikami inflacji, której to sterowaniem zajmują się
    > możni tego świata. Ba, przecież to nawet Ben dodrukowuje dodatkowe
    > dolary celem uzyskania "zdrowej" inflacji. A to przecież przez inflację
    > człowiek nie może spokojnie sobie pracować, zarobić i powiedzieć że
    > przez pewien czas wykłada na wszystko laskę, albo w wieku 40lat udać się
    > na zasłużoną emeryturę ;)
    >
    > Bo inflacja, krok po kroku zeżre oszczędności prawie każdego. I tak
    > właśnie ma być, żeby ludzie mogli w szczęśliwości zapierdzielać do
    > własnego końca, goniąc uciekającego króliczka ;)

    Inflacja to oczywiście kłopot. Zrobiłem wszystko co się da w tej sprawie.
    Jedną z metod jest kredyt. Inflacja uderza w tych co mają dodatnie saldo na
    rachunku a nie tych którzy mają ujemne. Wszystko jest kwestią kalkulacji.
    mnie bardziej się opłaca wysiłek jaki włożyłem w dostosowanie się do
    środowiska niż wysiłek jaki miałbym podjąć by je zmienić. Trzeba iść z
    trendem. Jeżeli większość jest za tym by pasożytować na innych to trzeba być
    pasożytem a nie dawcą. Teraz nie jest w modzie odpowiedzialność za własne
    czyny ani życie za pieniądze zarobione przez siebie. Idealną sytuacje mają
    zatrudnieni w administracji państwowej. Ci nie płacą żadnych podatków. W
    ogóle najlepiej mają mundurowi. Nie płacą podatków i pracują krótko. Ja
    niestety z różnych względów na taką fuchę się nie załapałem. Więc muszę
    dawać sobie radę inaczej.