  • 11. Data: 2005-02-16 22:40:02
    Temat: Re: Weksel jako poreczenie
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 16 Feb 2005 19:43:13 +0100, Konrad naskrobał(a):

    > mala korekta - kredyt/pozyczka konsumencka (tzn. ta ktora spelnia wymogi
    > ustawy o kredycie konsumenckim) jest zabezpieczona wekslem "nie na
    > zlecenie", co ma zapobiec handlowi wekslami pryey bank - do tej pory nic nie
    > stalo na przeszkodzie, zeby weksel w sytuacji niesplacania zobowiazania
    > odsprzedac komukolwiek - chocby i przestepcy.

    dlaczego sądzisz że adnotacja "nie za zlecenie" uniemożliwia sprzedaż
    weksla komukolwiek?

    > Natomiast weksel - teoretycznie - daje pierwszenstwo w kolejce wierzycieli
    > do Twoich pieniedzy...

    Chyba mylisz hipoteke z wekslem.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 12. Data: 2005-02-16 22:42:49
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 16 Feb 2005 19:39:43 +0100, Robert naskrobał(a):

    > Zgadza się - ma pierwszeństwo co do kolejności egzekucji na dłużniku.
    > Dlatego weksel jest często wykorzystywany w obrocie międzynarodowym.

    możesz wskazać skąd uznajesz że wierzyciel na pierwszeństwo?

  • 13. Data: 2005-02-17 12:40:15
    Od: "Mxena" <m...@o...pl>

    > czy jako eksperci mozecie mi wytlumaczyc na czym polega ta forma
    > zabezpieczenia kredytu?

    1. Sam zauważyłeś, ze weksel występuje nie jako "poręczenie" ale
    jako "zabezpieczenie" kredytu. Poręczenia to moze udzielić małzonka :-) m.in.
    na wekslu

    2. Wystawiasz weksel in-blanco, z uiszczoną opłata skarbową 10 gr za kazde
    rozpoczęte 100 zł - In- blancko weksel tylko z podpisem wystawcy. Opłate
    skarbową uiszczasz w momencie zakupu urzędowego blankietu weksla.

    3. Spisujesz umowę z bankiem tzw. "deklarację weksową", która określa kiedy, w
    jakich okolicznościach i do jakiej kwoty może on zostać przez bank uzupełniony.

    Zalety:
    dla banku - weksel jest zobowiązaniem samoistym tzn. jest weksel - jest
    zobowiązanie, łatwo można dochodzić naleznosci w postępowaniu nakazowym, czyli
    szybko można dojść do etapu windykacji przez komornika.

    dla Ciebie - kosztuje tylko opłate skarbową :-)

  • 14. Data: 2005-02-17 13:45:43
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > dlaczego sądzisz że adnotacja "nie za zlecenie" uniemożliwia sprzedaż
    > weksla komukolwiek?

    Bo tak mówi prawo wekslowe?

    Weksel wystawiony w taki sposób staje się imiennym papierem wartościowym,
    którego własności nie można przenieść poprzez indos.
    Prawa z takiego weksla mogą być przeniesione tylko i wyłącznie
    w drodze cesji i wydania weksla (art.11 ust.2 prawa wekslowego).

  • 15. Data: 2005-02-17 17:35:03
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    S.T. napisał(a):
> [...]
    > Prawa z takiego weksla mogą być przeniesione tylko i wyłącznie
    > w drodze cesji i wydania weksla (art.11 ust.2 prawa wekslowego).

    i?

    KG

  • 16. Data: 2005-02-17 17:36:00
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Mxena napisał(a):
    > dla banku - weksel jest zobowiązaniem samoistym tzn. jest weksel - jest
    > zobowiązanie, łatwo można dochodzić naleznosci w postępowaniu nakazowym, czyli
    > szybko można dojść do etapu windykacji przez komornika.

    a jaki z tego zysk dla banku mającego prawo wystawić tytuł egzekucyjny?

    KG