  • 1. Data: 2005-02-16 14:49:05
    Temat: Weksel jako poreczenie
    Od: "Sergiusz" <1...@u...pl>

    czy jako eksperci mozecie mi wytlumaczyc na czym polega ta forma
    zabezpieczenia kredytu?

  • 2. Data: 2005-02-16 15:44:27
    Temat: Re: Weksel jako poreczenie
    Od: "Piter" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sergiusz" <1...@u...pl> napisał w wiadomości
    > czy jako eksperci mozecie mi wytlumaczyc na czym polega ta forma
    > zabezpieczenia kredytu?

    Wystawiasz go in blanco i jak nie splacasz kredytu to bank zeby nie pieprzyc
    sie ze sciaganiem z ciebie dlugu odsprzedaje je firmie windykacyjnej. Wtedy
    firma cie gnebi a nie bank. Poprawcie mnie jezeli zle napisalem.
    Pozdrawiam
    Piter

  • 3. Data: 2005-02-16 15:57:16
    Od: "Sergiusz" <1...@u...pl>

> [...]
    > Wtedy
    > firma cie gnebi a nie bank. Poprawcie mnie jezeli zle napisalem.

    i tylko tyle...? to sama umowa nie wystarcza zeby sciagnac forse w razie
    ewentualnej niewyplacalnosci?

    i najwazniejsze czy za wystawienie takiego weksla sie cos placi bankowi?

    pozdr.

  • 4. Data: 2005-02-16 16:02:38
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Sergiusz said the following On 2005-02-16 16:57:
    [...]

    > i tylko tyle...? to sama umowa nie wystarcza zeby sciagnac forse w razie
    > ewentualnej niewyplacalnosci?
    Z wekslem jest o wiele prościej. Nie trzeba szlajać sie (za dużo) po sądach.

    > i najwazniejsze czy za wystawienie takiego weksla sie cos placi bankowi?
    Bankowi nie, ale jest opłata skarbowa.
    KJ
    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 5. Data: 2005-02-16 16:10:43
    Od: "Piter" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Sergiusz said the following On 2005-02-16 16:57:
    > [...]
    > Z wekslem jest o wiele prościej. Nie trzeba szlajać sie (za dużo) po
    sądach.

    Placi sie. W tamtym tygodniu podpisalem umowe na kredyt 87tys i musialem
    wykupic weksel na 87 zl.
    Piter

  • 6. Data: 2005-02-16 16:26:39
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Piter said the following On 2005-02-16 17:10:
    [...]

    > Placi sie. W tamtym tygodniu podpisalem umowe na kredyt 87tys i musialem
    > wykupic weksel na 87 zl.

    A czy to nie była właśnie opłata skarbowa? (OIDP 10gr na każde
    "rozpoczęte" 100 PLN)
    KJ
    :wq

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 7. Data: 2005-02-16 16:44:41
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > A czy to nie była właśnie opłata skarbowa? (OIDP 10gr na każde
    > "rozpoczęte" 100 PLN)
    > KJ
    Lub 1/1000 kwoty zobowiązania

    Darek

  • 8. Data: 2005-02-16 16:47:51
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sergiusz" <1...@u...pl> napisał w wiadomości
    > czy jako eksperci mozecie mi wytlumaczyc na czym polega ta forma
    > zabezpieczenia kredytu?

    Dochodzenie z wekla jest szybsze niż z umowy.
    Ale jak wystawca weksla jest "gołodupiec" to i milion wekli nie wystarczy.

    Darek

  • 9. Data: 2005-02-16 18:39:43
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    Darek (news:cuvte7$54u$1@news.onet.pl)
    Napisał(a):

    > Dochodzenie z wekla jest szybsze niż z umowy.
    > Ale jak wystawca weksla jest "gołodupiec" to i milion wekli nie wystarczy.
    > Darek

    Zgadza się - ma pierwszeństwo co do kolejności egzekucji na dłużniku.
    Dlatego weksel jest często wykorzystywany w obrocie międzynarodowym.

    R.

  • 10. Data: 2005-02-16 18:43:13
    Od: "Konrad" <k...@o...na.grupie.pl>

    Użytkownik "Piter" :

> [...]
    > Wtedy
    > firma cie gnebi a nie bank. Poprawcie mnie jezeli zle napisalem.
    mala korekta - kredyt/pozyczka konsumencka (tzn. ta ktora spelnia wymogi
    ustawy o kredycie konsumenckim) jest zabezpieczona wekslem "nie na
    zlecenie", co ma zapobiec handlowi wekslami pryey bank - do tej pory nic nie
    stalo na przeszkodzie, zeby weksel w sytuacji niesplacania zobowiazania
    odsprzedac komukolwiek - chocby i przestepcy.
    W tej chwili konsument, w przypadku przyjecia weksla w formie
    niekonsumenckiej jako zabezpieczenia pozyczki konsumenckiej ma prawo do
    odszkodowania od banku...

    Natomiast weksel - teoretycznie - daje pierwszenstwo w kolejce wierzycieli
    do Twoich pieniedzy...

    --
    pzdr
    Konrad K.