    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: WBK i token
    Date: Wed, 3 Feb 2010 18:03:59 +0100

    wspolna-flaszka.pl wrote:
    > Witam!
    > Mam kilka pytań odnośnie tokena.
    > 1.Czy płaci się raz za wydanie 80 zł i koniec kropka, czy są oplaty za
    > odnowienia itp.

    Nie wiem jak w nowych produktach. Ja zapłaciłem kiedyś raz tylko.

    > 2. czy jezeli mam te szcescie ze loguje sie bez maskowanego hasła to
    > czy gdy wezme token
    > to pozbawie sie tego przywileju i bede musial wklepywac kod z
    > tokena ?

    Nie wiem jak w Twojej ofercie, ale ja na token mam tylko operacje
    na rachunku -po zalogowaniu. Do logowania nie wymaga tokena - ja to nawet
    mam jeszcze
    czteroznakowe hasło.

    > 3. Czy jest to token analogiczny do tych z lukas, EB, VW, toyota czy
    > jakis inny? z tego co pamietam to ktos na grupie
    > wspominal ze trzeab w nim podawac jakies cyferki cos na wzopr
    > tokena gsm z EB, czy to prawda, moglby ktos zrobic foto
    > tokena i wrzucic na fotosik ?

    Nie wiem co dają teraz. 10 lat temu dawali Vasco taki jak ten w linku:
    http://www.bendigobank.com.au/public/e-banking/e-ban
    king_help/Customer_services/professional.jpg
    Token ma swoje hasło - pięciocyfrowe - do uruchomienia.
    Trochę to wkurzające, bo jak kiedyś płaciłem więcej z tego rachunku, to
    pomiędzy wklepaniem kolejnych sum wygasał mi token i trzeba było to hasełko
    wciąż
    wpisywać. Token działa do dziś bez zarzutu (bateria)
    Troche duży, ale mi to nie przeszkadza, nie noszę go ze sobą.