  • 11. Data: 2010-07-01 14:22:25
    Temat: Re: W końcu durna Visa zdechnie :D
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > MC jest jakaś taka cieplejsza w uczuciach. Te hasełka z ,,bezcenne'' są
    > takie ludzkie i sympatyczne. :D

    a ktoś powinien się leczyć.

  • 12. Data: 2010-07-01 14:25:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal wrote:

    > Karty bez żadnej weryfikacji własności (głupi PIN jednak ochroni przed
    > większymi zakupami dokonanymi przez gnojka który ukradnie Ci portfel w
    > tłumie) jednak oferują bezpieczeństwo znacznie gorsze niż gotówka.

    bezpieczenstwo to oferuje ci bank, który gwarantuje zwrot kasy za
    nieautoryzwane transakcje, a nie zaden pin, chip, czy inne cuda
    techniki. To wszystko to są wewnątrzne rozwiązania dla banku, a nie dla
    klienta.
    Jak dla mnie karta może byc nawet w formie sniadaniowego papieru
    poplamionego masłem jeśli będzie spełniać to do czego została
    zaprojektowana.Czy oni do środka wsadzają wróżki, czy nie to mnie nie
    interesuje.

  • 13. Data: 2010-07-01 14:33:04
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-07-01 15:39, Michal pisze:
    > No to trafiłeś na braki w przeszkoleniu personelu- co jest jednym z
    > większych problemów we wprowadzaniu PP i wcale nie jest powiedziane, że
    > PP się przyjmie... Generalnie ostatnio marazm jeśli chodzi o nowe
    > punkty, kart [w użyciu] jak na lekarstwo, czytniki znikają z miejsc
    > gdzie były...

    Może za drogie są? Może za mało pejpasów wydano?

    > To tak kąśliwie miało być w moim kierunku czy może uważasz, że 50zł wg
    > mnie nie ma żadnej wartości? :)

    Raczej odwrotnie, wg Ciebie ma za wysoką wartość. Ja robię często
    większe zakupy.

    > Ja bym tam nie chciał 200zł bez PINu puszczać.

    Temu mówię o możliwości regulowania.

    > Mam w portfelu kartę PP ale i tak nie za bardzo jest gdzie używać
    > rozsądnie- ZAWSZE moja chęć płacenia PP kończyła się dłużej trwającą
    > obsługą ("Już, momencik, tylko czytnik wyjmę", potem zastanawianie sie
    > jak to zrobić przy terminalu, nierzadko też "to pan podejdzie 3 kasy
    > dalej bo tam jest czytnik"), połączoną rzecz jasna z niechęcią sprzedawcy.

    U nas na szczęście nie. Ropucha ma wystawiony, Empic ma wystawiony, bar
    u MacDonalda ma schowany, ale aktywny. Owszem, punktów mało, więc mam
    nadzieję, że akcje banków to przełamią. Na razie przez 10 lat nie było
    kart MC w Polsce w zasadzie, więc ludzie mają Visy i i tak nie mają jak
    korzystać.

    > Na zwykłe karty przynajmniej nie narzekają i wiedzą dokładnie, jak
    > obsługiwać.

    No tu jest prościej.

    > W eService, gdzie transakcje chipowe dość często działają
    > offline, jest w ogóle super (a to głównie eService obsługuje PP w Polsce).

    Sruper duper... Kartę wkładać, pin wklepywać.... Tam gdzie mnie znają,
    tylko upewniają się ,,pejpas?'', ja mrugam okiem na tak i przejeżdżam
    kartą i wychodzę.

    > PP to czyste gadżeciarstwo,

    Gadżet mi się kojarzy jako bezużyteczne coś. A tu dla mnie jest idealnie
    użyteczne i jak tylko o tym usłyszałem w mBanku, to zamówiłem.

    > dużo lepiej sprawdziłyby się czytniki +
    > PINpady w stronę klienta

    Przecie są.

    > oraz transakcje offline EMV.

    Tzn?

    > No i poziom
    > bezpieczeństwa jakby inny :)

    Przy maleńkich kwotach mi to wisi. Szanse, że mi ktoś te drobniaki
    podprowadzi są takie sobie, a codzienna wygoda tego ryzyka warta.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Chcesz nie głosować na Jarka?
    Najpierw zobacz: http://hungry.w.of.pl/pro-life.htm

  • 14. Data: 2010-07-01 14:38:15
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-07-01 16:22, Michal pisze:
    > Tyle, że jakoś już istnieją automaty, które spokojnie akceptują- szybko
    > i sprawnie- zwykłe karty (chipowe a nawet na pasek). PP lub jego brak
    > nie jest powodem, dla którego zazwyczaj w Polsce w "vending machines"
    > nie da się zapłacić kartą.
    >
    > Wprowadzenie kart płatniczych do miejsc o których piszecie nie ma nic
    > wspólnego z PP lub jego brakiem, niestety.

    Wiem, masz rację. Ale kolejne "pokolenie" technologii ułatwiających
    szybkie płacenie kartami w automatach może będzie malutkim krokiem
    naprzód na drodze do ich wprowadzenia...

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 15. Data: 2010-07-01 14:40:03
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-07-01 16:07, mvoicem pisze:
    > PP się przyjmie jeżeli będzie można użyć w takich miejscach do których
    > jest niemalże przeznaczone, czyli automaty z kawą/batonami, płatności za
    > parking, płatności za autostradę ... ogólnie wszelkie automaty.

    A co za różnica czy automat CocaColi czy Ropuchy czy Empicu? I czy
    automat z metalu czy z węgla, wody i czegośtam jeszcze? To są
    implementacje będące wyborem sprzedawcy. Mi jako klientowi obojętnie,
    byle wygodnie.

  • 16. Data: 2010-07-01 14:48:41
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    > Ze spraw technicznych to Pejpas jest dla mnie cudem techniki.

    Tia, i jeszcze MC ma ładniejsze logo i hologramy. A teraz wpisz w google
    "paywave pko". Tylko uważaj, bo może tobą wstrząsnąć.

    Co za planeta kosmitów...

    --
    Raf

  • 17. Data: 2010-07-01 14:57:01
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-07-01 16:48, Rafał pisze:

    > Tia, i jeszcze MC ma ładniejsze logo i hologramy.

    Owszem, ma.... Ogólnie MC jest sympatyczniejsza.

    > A teraz wpisz w google
    > "paywave pko". Tylko uważaj, bo może tobą wstrząsnąć.

    Bosko, a działa w czytnikach PayPass?
    I wydaje to ktoś poza PKO?

    To, że Visa sklonowała pomysł i może kiedyś wprowadzi swoje rozwiązanie
    tego typu, to wiesz. Na razie widać tyły.

  • 18. Data: 2010-07-01 16:01:20
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    > To, że Visa sklonowała pomysł i może kiedyś wprowadzi swoje rozwiązanie
    > tego typu, to wiesz. Na razie widać tyły.

    Oflaguj się

    --
    Raf

  • 19. Data: 2010-07-01 16:29:41
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-07-01 18:01, Rafał pisze:

    > Oflaguj się

    Nie przypisuj innym swoich cech

  • 20. Data: 2010-07-01 17:52:12
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    > Wiem, masz rację. Ale kolejne "pokolenie" technologii ułatwiających
    > szybkie płacenie kartami w automatach może będzie malutkim krokiem
    > naprzód na drodze do ich wprowadzenia...

    Ja nie wiem, może się nie znam, albo myślę wg innej logiki, ale, kurde,
    co za problem wystawić czytnik szczeliną do klienta i zrobić możliwość
    ustalenia limitu i liczby transakcji bez potwierdzenia dla standardowej
    karty z chipem??? I na cholerę ten cały PayPass?

    --
    Grzexs