  • 1. Data: 2010-07-01 12:56:15
    Temat: W końcu durna Visa zdechnie :D
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    mBank ostro wprowadza Masterkarda, OpenFinance też.
    Mam nadzieję, że w końcu znikną Visy i doczekam się powszechnej oferty
    MCów, o jakiej marzę od 10 lat, od czasu jak miałem EC-MC w PeKaO.

    Może w końcu bankowość pójdzie do przodu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Chcesz nie głosować na Jarka?
    Najpierw zobacz: http://hungry.w.of.pl/pro-life.htm

  • 2. Data: 2010-07-01 13:00:04
    Temat: Re: W końcu durna Visa zdechnie :D
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    grup dyskusyjnych:i0i39l$gil$...@n...onet.pl...

> [...]
    > MCów, o jakiej marzę od 10 lat, od czasu jak miałem EC-MC w PeKaO.
    >
    > Może w końcu bankowość pójdzie do przodu.

    A w czym Visa jest gorsza?

  • 3. Data: 2010-07-01 13:06:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-07-01 15:00, MarekZ pisze:
    > A w czym Visa jest gorsza?

    MC jest jakaś taka cieplejsza w uczuciach. Te hasełka z ,,bezcenne'' są
    takie ludzkie i sympatyczne. :D

    Ze spraw technicznych to Pejpas jest dla mnie cudem techniki. Na razie
    jeszcze wujowo z obsługą, ale idę se z psem do Ropuchy po picie i nie
    muszę cudować. W barze u MacDonalda też nie muszę pinu wklepywać, choć
    jeszcze nie dorośli do udostępniania czytnika, więc trochę zaburzają
    bezpieczeństwo (co w połączeniu z tym, że to teraz Zakład Pracy
    Chronionej dla Niepełnosprawnych Umysłowo, jest może denerwujące, ale i
    tak max 50zł mi mogą ściągnąć, to olać). W Empicu też mają czytnik...
    Jak się rozpowszechni MC, to może czytniki pojawią się wszędzie. Mogliby
    też dać regulowanie limitu, bo 50zł to momentami mało.

    Ale w końcu się ruszyło.

  • 4. Data: 2010-07-01 13:19:32
    Od: Michal <n...@n...org>

    > Mogliby
    > też dać regulowanie limitu, bo 50zł to momentami mało.

    PP możesz używać przy każdej kwocie płatności, ale powyżej 50zł (lub co-
    którąś transakcję, nie pamiętam dokładnie) zostaniesz poproszony o PIN.
    Limit to by można regulować, ale w DÓŁ.

    Karty bez żadnej weryfikacji własności (głupi PIN jednak ochroni przed
    większymi zakupami dokonanymi przez gnojka który ukradnie Ci portfel w
    tłumie) jednak oferują bezpieczeństwo znacznie gorsze niż gotówka.

    --
    Michał

  • 5. Data: 2010-07-01 13:26:47
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-07-01 15:19, Michal pisze:

    > PP możesz używać przy każdej kwocie płatności, ale powyżej 50zł (lub co-
    > którąś transakcję, nie pamiętam dokładnie) zostaniesz poproszony o PIN.

    Przy większych zawsze mi zabierali kartę, ale to detal, skoro i tak
    muszę PIN.

    > Limit to by można regulować, ale w DÓŁ.

    Nie każdy jest studentem czy uczniem.

    > Karty bez żadnej weryfikacji własności (głupi PIN jednak ochroni przed
    > większymi zakupami dokonanymi przez gnojka który ukradnie Ci portfel w
    > tłumie) jednak oferują bezpieczeństwo znacznie gorsze niż gotówka.

    Niby czemu znacznie gorsze, skoro jest limit? Tylko że ustawiony
    niekoniecznie pode mnie. :( Mi by się widział tak na poziomie 100zł-200zł.

    Oczywiście jakośtam połączony z maksymalną liczbą dziennie. Nie wiem jak
    teraz jest z liczbą dziennych pejpaśnięć.

  • 6. Data: 2010-07-01 13:39:31
    Od: Michal <n...@n...org>

    > Przy większych zawsze mi zabierali kartę, ale to detal, skoro i tak
    > muszę PIN.

    No to trafiłeś na braki w przeszkoleniu personelu- co jest jednym z
    większych problemów we wprowadzaniu PP i wcale nie jest powiedziane, że
    PP się przyjmie... Generalnie ostatnio marazm jeśli chodzi o nowe
    punkty, kart [w użyciu] jak na lekarstwo, czytniki znikają z miejsc
    gdzie były...

    > Nie każdy jest studentem czy uczniem.

    To tak kąśliwie miało być w moim kierunku czy może uważasz, że 50zł wg
    mnie nie ma żadnej wartości? :)

    > Niby czemu znacznie gorsze, skoro jest limit? Tylko że ustawiony
    > niekoniecznie pode mnie. :( Mi by się widział tak na poziomie 100zł-200zł.

    Ja bym tam nie chciał 200zł bez PINu puszczać.

    > Oczywiście jakośtam połączony z maksymalną liczbą dziennie. Nie wiem jak
    > teraz jest z liczbą dziennych pejpaśnięć.

    Bodajże maksymalnie 4 lub 5 transakcji offline (do 50zł każda), później
    online + PIN. Każdy ewentualnie online + PIN resetuje licznik.
    Podkreslam: "bodajże", czyli to co zapamiętałem, a szukać mi się nie chce.

    Mam w portfelu kartę PP ale i tak nie za bardzo jest gdzie używać
    rozsądnie- ZAWSZE moja chęć płacenia PP kończyła się dłużej trwającą
    obsługą ("Już, momencik, tylko czytnik wyjmę", potem zastanawianie sie
    jak to zrobić przy terminalu, nierzadko też "to pan podejdzie 3 kasy
    dalej bo tam jest czytnik"), połączoną rzecz jasna z niechęcią sprzedawcy.

    Na zwykłe karty przynajmniej nie narzekają i wiedzą dokładnie, jak
    obsługiwać. W eService, gdzie transakcje chipowe dość często działają
    offline, jest w ogóle super (a to głównie eService obsługuje PP w Polsce).

    PP to czyste gadżeciarstwo, dużo lepiej sprawdziłyby się czytniki +
    PINpady w stronę klienta oraz transakcje offline EMV. No i poziom
    bezpieczeństwa jakby inny :)

    Michał

  • 7. Data: 2010-07-01 14:07:39
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.07.2010 15:39), Michal wrote:

> [...]
    > PP się przyjmie... Generalnie ostatnio marazm jeśli chodzi o nowe
    > punkty, kart [w użyciu] jak na lekarstwo, czytniki znikają z miejsc

    PP się przyjmie jeżeli będzie można użyć w takich miejscach do których
    jest niemalże przeznaczone, czyli automaty z kawą/batonami, płatności za
    parking, płatności za autostradę ... ogólnie wszelkie automaty.

    p. m.

  • 8. Data: 2010-07-01 14:15:43
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-07-01 16:07, mvoicem pisze:
    > PP się przyjmie jeżeli będzie można użyć w takich miejscach do których
    > jest niemalże przeznaczone, czyli automaty z kawą/batonami, płatności za
    > parking, płatności za autostradę ... ogólnie wszelkie automaty.

    Mam goraca nadzieje, ze dozyjemy takich czasow jak najszybciej. W
    sklepie podawanie pinu/podpisywanie slipa mi nie przeszkadza - ale
    szukanie drobnych, ktorych nigdy nie mam, jak chce kupic puszke
    Coca-Coli jest co najmniej irytujace.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 9. Data: 2010-07-01 14:21:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    > Mam nadzieję, że w końcu znikną Visy i doczekam się powszechnej oferty
    > MCów, o jakiej marzę od 10 lat, od czasu jak miałem EC-MC w PeKaO.

    a co za różnica jaki to plastik?

  • 10. Data: 2010-07-01 14:22:03
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 01.07.2010 16:15, Mateusz Papiernik pisze:

> [...]
    > sklepie podawanie pinu/podpisywanie slipa mi nie przeszkadza - ale
    > szukanie drobnych, ktorych nigdy nie mam, jak chce kupic puszke

    Tyle, że jakoś już istnieją automaty, które spokojnie akceptują- szybko
    i sprawnie- zwykłe karty (chipowe a nawet na pasek). PP lub jego brak
    nie jest powodem, dla którego zazwyczaj w Polsce w "vending machines"
    nie da się zapłacić kartą.

    Wprowadzenie kart płatniczych do miejsc o których piszecie nie ma nic
    wspólnego z PP lub jego brakiem, niestety.

    Michał