  • 11. Data: 2009-11-04 10:49:39
    Temat: Re: Visa w Niemczech i płatności kartowe.
    Od: "Imiennika" <i...@v...pl>

    > Sieciowe Lidle, Netto/Plusy, Aldi, Saturny, Media Markty i podobne
    > jednak kart - poza niemiecka EC - nie przyjmuja.
    > Wiec nie jest to regula.

    a gdzie w Polsce taką kartę załatwić ?

  • 12. Data: 2009-11-04 10:59:49
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 4 Lis, 11:49, "Imiennika" <i...@v...pl> wrote:

    > a gdzie w Polsce taką kartę załatwić ?

    W Polsce się nie da (chyba, że są jacyś "pośrednicy").
    Trzeba założyć konto w Niemczech.

  • 13. Data: 2009-11-04 11:11:46
    Od: "waldek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości
    > "Valdi" > "Imiennika" news:0bd6.0000028c.4af13068@newsgate.onet.pl

    > Tak więc bez gotówki ani rusz :)

    Zgadza się. Kartą VE udawało mi się płacić za paliwo tylko na stacjach
    Shell, ale wszystkich nie testowałem.. W Saturnie nie przyjmowali VE.
    Przebywałem parę razy w Niemczech po kilka tygodni. Z bankomatami nie było
    problemu ( oprócz bankomatów w "Spaarkasach"). Przed większymi zakupami
    zawsze upewniałem się jaka karta jest akceptowana i czy w sklepie jest
    bankmat (zwykle bywał). Miałem swoje sklepy, które akceptowały kartę VE. i
    tam robiłem zakupy. Jeżeli chodzi o kursy, to VE Polbanku biła na głowę
    kursy np. Mbanku. (muszę dodać, że przed wyjazdem do Niemiec, a zdarza mi
    się to kilka razy do roku zawsze zasilam sobie kartę polbanku - posiadam
    tylko karty VE Mbanku, Polbanku i PKO BP, gdyż kredytówki są mi
    niepotrzebne)

    Pozdrawiam

    Waldek

  • 14. Data: 2009-11-04 12:13:48
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Jak to jest z płaceniem w Niemczech ?

    Dziwnie, naprawde dziwnie. Wlasnie jestem w Niemczech i tak to wygladalo wczoraj:

    Lotnisko we Frankfurcie: ide na dworzec kolejowy i kupuje bilet. Teoretycznie
    przyjmuja karty kredytowe, podaje wiec Mastercard Polbanku (Era). D... - pani
    mowi, ze jest jakis blad. No nic, podaje jej AMEXa - zadzialal od razu, chyba
    nawet bez autoryzacji. Jade.

    Dworzec w Fulda: taksowki przed dworcem nie przyjmuja kart, podobniez zadna.
    Ale widze, ze podjezdza taksowka z wyraznym logo Maestro. Coz, Maestro nie
    mam, ale moze Mastercard to takie Maestro+ ;-) alez skad: pani grzecznie mowi
    mi, ze zadnych kart nie przyjmuje, a jak pokazuje jej logo Maestro, to
    odpowiada cos czego nie rozumiem.

    Ok, czas przerzucic sie na gotowke. Oddzial Citibank: wkladam Mastercard
    Aliorbanku - a tutaj znow jakis blad, probowalem dwa razy, nic. Obok
    Commerzbank: tutaj udalo mi sie juz wyplacic gotowke z Aliorowego Mastercarda.

    Ide na dworzec w Fulda i chce kupic bilet na powrot: probuje tak samo jak we
    Frankfurcie: i znow Mastercard Polbanku nie zadzialal (wiec raczej nie jest to
    problem z plastikiem), AMEX od razu.

    Sprobuje przetestowac jeszcze inne karty: VE mBanku i VISE Citibanku (ale ta
    tylko do malych kwot, bo kursy Citi sa fatalne)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 15. Data: 2009-11-04 17:44:37
    Od: "Imiennika" <i...@v...pl>

    > W Polsce się nie da (chyba, że są jacyś "pośrednicy").
    > Trzeba założyć konto w Niemczech.

    http://translate.google.com/translate_s?hl=pl&clss=&
    q=konto+dla
    +cudzoziemca&sl=pl&tl=de

    nic ciekawego nie wyskoczyło da się założyć konto on-line w Niemczech ?
    Czy zakładają konta "na dowód" polski ?

  • 16. Data: 2009-11-04 17:45:31
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Sieciowe Lidle, Netto/Plusy, Aldi, Saturny, Media Markty i podobne
    > jednak kart - poza niemiecka EC - nie przyjmuja.
    > Wiec nie jest to regula.

    w dyskontach tengelmann-a widzialem przy kasach logo mastercarda
    (co do visy to nie pamietam), ale przyznam, ze nie placilem karta,
    bo nosilem przy sobie zasoby ojro wybrane z ojro karty bzwbk
    w bankomacie deutsche banku.

  • 17. Data: 2009-11-04 21:00:41
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Imiennika wrote:

> [...]
    q=konto+dla
    > +cudzoziemca&sl=pl&tl=de
    >
    > nic ciekawego nie wyskoczyło da się założyć konto on-line w Niemczech ?

    Sprobuj tu:

    http://www.1822direkt.com

    https://www.1822direkt.com/formularcenter/order/acco
    unt/ProductsVPAction.do?productId=GiroAll

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 18. Data: 2009-11-04 21:05:34
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 04 Nov 2009 11:12:26 +0100, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Sieciowe Lidle, Netto/Plusy, Aldi, Saturny, Media Markty i podobne
    > jednak kart - poza niemiecka EC - nie przyjmuja.
    > Wiec nie jest to regula.

    niesamowite!
    inne kraje też mają jakieś własne systemy typu EC ?
    Czechy ?
    Słowacja ?
    Węgry?
    Szwajcaria ?
    Austria ?

    tak swoją drogą to ciekawe, jaki Niemcy mają motyw aby preferować EC i
    utrudniać płatności międzynarodowymi systemami.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/album2/Pruszkow/slides/Pruszkow
    _k_Warszawy_20070930-32.php

  • 19. Data: 2009-11-04 21:19:28
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

> [...]
    >
    > tak swoją drogą to ciekawe, jaki Niemcy mają motyw aby preferować EC i
    > utrudniać płatności międzynarodowymi systemami.

    W ogolnym rozrachunku wychodza na tym lepiej: nie placa "haraczu"
    miedzynarodowym organizacjom platniczym (a duzo mniejsza oplata za
    transakcje karta EC zostaje w calosci w Niemczech).

    We Francji tez maja jakis swoj system (choc tam da sie chyba wszedzie
    zaplacic tez "normalnymi" kartami).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 20. Data: 2009-11-04 23:13:52
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    W dniu 2009-11-04 22:05, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > niesamowite!
    > inne kraje też mają jakieś własne systemy typu EC ?
    > Czechy ?
    > Słowacja ?
    > Węgry?
    > Szwajcaria ?