eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › VW rzondzi !
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2004-05-05 18:43:56
    Temat: VW rzondzi !
    Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>

    Witajcie,


    http://inne.nawara.info/vw1.jpg
    http://inne.nawara.info/vw2.jpg


    Prawie rok regularnego zgłaszania powyższych błędów do VWBD to stanowczo
    za mało dla tego banku, aby dokładnie opisane błędy poprawić. Gratuluję!

    I niech mi ktoś nie powie, że Volkswagenbank direct nie rzondzi :-)

    Już pomijam kwestie, że po angielsku. Ale - do jasnej choinki - nie
    nazywajmy hasła PINem !


    Secundo: terminologia. Trzeba chyba robić magistra z terminologii
    używanej w VW.

    Na papierowych potwierdzeniach otwarcia rachunków od jakiegoś czasu
    drukowane są numery klienta, jako osobna pozycja, aby było jasno
    wskazane co tymże numerem jest [wcześniej trzeba się było domyślać].

    Teraz trzeba wiedzieć, że jeśli IVR prosi o podanie numeru rachunku, to
    prosi o numer klienta. Z kolei jeśli system internetowy prosi o podanie
    idetyfikatora... to o dziwo też chodzi mu o numer klienta. :-)

    Ale ja widocznie za dużo wymagam. W końcu kto mógłby wpaść na to, żeby
    numer klienta nazywać wszędzie po prostu numerem klienta? Prawda, jakie
    to mało intuicyjne ?


    Tertio: prawda, że bardzo intuicyjne jest to, że przed połączeniem z
    konsultantem, aby konsultant miał jakikolwiek dostęp do rachunku, należy
    się zalogować wybierając wcześniej 'informajce o rachunku i zlecenia
    operacji' ? Przecież zmiana tego komunikatu na komunikat 'jeśli jesteś
    już naszym klientem wybierz 1' to stanowczo zbyt poważne zadanie.
    Łatwiej jest dołączać kserowane kartki A4 do pakietów startowych, w
    których opisuje się, że przed każdym połączeniem z konsultantem należy
    zalogować się ręcznie używając właśnie opcji 'informacje o rachunku i
    zlecenia operacji'.


    Zresztą... po co ja o tym piszę...


    Pozdrawiam,
    WN


  • 2. Data: 2004-05-05 19:50:04
    Temat: Re: VW rzondzi !
    Od: "Unek" <x...@n...pl>

    > Prawie rok regularnego zgłaszania powyższych błędów do VWBD to stanowczo
    > za mało dla tego banku, aby dokładnie opisane błędy poprawić. Gratuluję!
    >
    > I niech mi ktoś nie powie, że Volkswagenbank direct nie rzondzi :-)
    >
    > Już pomijam kwestie, że po angielsku. Ale - do jasnej choinki - nie
    > nazywajmy hasła PINem !

    a dlaczego nie?

    cytat z encyklopedii
    "A personal identification number (PIN) is a numeric value that is used in
    certain systems to gain access, and authenticate. PINs are a type of
    password."


  • 3. Data: 2004-05-05 20:00:41
    Temat: Re: VW rzondzi !
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 05 May 2004 20:43:56 +0200, w <c7bckq$o4$1@news.onet.pl>, Wojciech Nawara
    <u...@W...nawara.info> napisał(-a):

    > Zresztą... po co ja o tym piszę...

    No, ale możesz zawsze jeszcze napisać, że Historia jest dostępna po
    "zreloadowaniu" rachunku (przynajmniej pod Operą) ;>.


  • 4. Data: 2004-05-05 20:02:39
    Temat: Re: VW rzondzi !
    Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>

    Użytkownik Unek napisał:

    >>Już pomijam kwestie, że po angielsku. Ale - do jasnej choinki - nie
    >>nazywajmy hasła PINem !
    >
    > a dlaczego nie?

    Bo taką terminologię przyjął sam VWbank direct. _generalnie_ hasła można
    nazywać PINami, lecz tutaj sam bank stosuje terminologię 'klucz' =
    'hasło' plus 'wskazanie tokena'. I tej terminologii niech się trzyma
    wszędzie, a niech nie wymyśla innych określeń na to samo w różnych
    miejscach.

    Słyszałeś o spójności nazewnictwa ?


  • 5. Data: 2004-05-05 20:04:36
    Temat: Re: VW rzondzi !
    Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>

    Użytkownik Wojciech Nawara napisał:

    > Witajcie,
    >
    >
    > http://inne.nawara.info/vw1.jpg
    > http://inne.nawara.info/vw2.jpg

    http://inne.nawara.info/vw3.jpg

    No i znowu. Jakie, kurde balans, hasło ?
    Klucz, nie hasło. Klucz składający się z hasła i aktualnego wskazania
    tokena.

    Ktoś powymyślał terminologię i sam jej nie stosował...


    Pozdrawiam,
    WN


  • 6. Data: 2004-05-05 20:14:26
    Temat: Re: VW rzondzi !
    Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>

    Użytkownik Radosław Popławski napisał:

    >>Zresztą... po co ja o tym piszę...
    >
    >
    > No, ale możesz zawsze jeszcze napisać, że Historia jest dostępna po
    > "zreloadowaniu" rachunku (przynajmniej pod Operą) ;>.

    A właśnie przed chwilą uświadomiłem sobie, że nie ma możliwości zmiany
    hasła ! Trzeba dzwonić, łączyć się z człekiem i resetować hasło.
    :-))))))))))))))))))))))))


  • 7. Data: 2004-05-05 21:35:51
    Temat: Re: VW rzondzi !
    Od: "wk" <b...@p...onet.pl>

    "Wojciech Nawara" <u...@W...nawara.info> wrote in message
    news:c7bckq$o4$1@news.onet.pl...
    > Witajcie,
    [...]
    > Teraz trzeba wiedzieć, że jeśli IVR prosi o podanie numeru rachunku, to
    > prosi o numer klienta. Z kolei jeśli system internetowy prosi o podanie
    > idetyfikatora... to o dziwo też chodzi mu o numer klienta. :-)

    VW Bank - nie dla idiotów ;-)

    --
    pozdrawiam, wk




  • 8. Data: 2004-05-05 22:03:01
    Temat: Re: VW rzondzi !
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 5 May 2004 23:35:51 +0200, w <c7bmnk$9$1@news.onet.pl>, "wk"
    <b...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > "Wojciech Nawara" <u...@W...nawara.info> wrote in message
    > news:c7bckq$o4$1@news.onet.pl...
    > > Witajcie,
    > [...]
    > > Teraz trzeba wiedzieć, że jeśli IVR prosi o podanie numeru rachunku, to
    > > prosi o numer klienta. Z kolei jeśli system internetowy prosi o podanie
    > > idetyfikatora... to o dziwo też chodzi mu o numer klienta. :-)
    >
    > VW Bank - nie dla idiotów ;-)

    VW Bank -- powinni tego zabronić ;)


  • 9. Data: 2004-05-06 07:03:21
    Temat: Re: VW rzondzi !
    Od: "Damian Kuczera" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Myslalem ze tylko ja taki małodomyślny jestem, ale widze ze na VW nie ma
    mocnych;)
    Aż dwa razy musiałem resetować hasło na VW linii, po czym ktoś mądry mi
    powiedział ze trzeba wpisac haslo i wskazanie tokena. No a o podawaniu
    numeru konta w serwisie telefonicznym nie wspomnę:/

    Chcialo by sie rzec: 'VW Bank - nie dla idiotów' :P
    Pozdro,
    Damian


    Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info> napisał(a):

    > Witajcie,
    >
    >
    > http://inne.nawara.info/vw1.jpg
    > http://inne.nawara.info/vw2.jpg
    >
    >
    > Prawie rok regularnego zgłaszania powyższych błędów do VWBD to stanowczo
    > za mało dla tego banku, aby dokładnie opisane błędy poprawić. Gratuluję!
    >
    > I niech mi ktoś nie powie, że Volkswagenbank direct nie rzondzi :-)
    >
    > Już pomijam kwestie, że po angielsku. Ale - do jasnej choinki - nie
    > nazywajmy hasła PINem !
    >
    >
    > Secundo: terminologia. Trzeba chyba robić magistra z terminologii
    > używanej w VW.
    >
    > Na papierowych potwierdzeniach otwarcia rachunków od jakiegoś czasu
    > drukowane są numery klienta, jako osobna pozycja, aby było jasno
    > wskazane co tymże numerem jest [wcześniej trzeba się było domyślać].
    >
    > Teraz trzeba wiedzieć, że jeśli IVR prosi o podanie numeru rachunku, to
    > prosi o numer klienta. Z kolei jeśli system internetowy prosi o podanie
    > idetyfikatora... to o dziwo też chodzi mu o numer klienta. :-)
    >
    > Ale ja widocznie za dużo wymagam. W końcu kto mógłby wpaść na to, żeby
    > numer klienta nazywać wszędzie po prostu numerem klienta? Prawda, jakie
    > to mało intuicyjne ?
    >
    >
    > Tertio: prawda, że bardzo intuicyjne jest to, że przed połączeniem z
    > konsultantem, aby konsultant miał jakikolwiek dostęp do rachunku, należy
    > się zalogować wybierając wcześniej 'informajce o rachunku i zlecenia
    > operacji' ? Przecież zmiana tego komunikatu na komunikat 'jeśli jesteś
    > już naszym klientem wybierz 1' to stanowczo zbyt poważne zadanie.
    > Łatwiej jest dołączać kserowane kartki A4 do pakietów startowych, w
    > których opisuje się, że przed każdym połączeniem z konsultantem należy
    > zalogować się ręcznie używając właśnie opcji 'informacje o rachunku i
    > zlecenia operacji'.
    >
    >
    > Zresztą... po co ja o tym piszę...
    >
    >
    > Pozdrawiam,
    > WN


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 10. Data: 2004-05-07 13:43:38
    Temat: Re: VW rzondzi !
    Od: "Q" <o...@g...gov.pl>

    > Aż dwa razy musiałem resetować hasło na VW linii, po czym ktoś mądry mi
    > powiedział ze trzeba wpisac haslo i wskazanie tokena. No a o podawaniu
    > numeru konta w serwisie telefonicznym nie wspomnę:/

    a ja sie ciesze;

    jesli normalni, legalni, prawowici, itd... uzytkownicy VW Banku
    maja KLOPOTY z zalogowaniem sie do WLASNEGO konta,
    to co dopiero jacys tam hakerzy!
    dla nich to musi byc ciezki orzech!

    reasumujac:
    moim zdaniem jest to dodatkowa ochrona przed hakerami;

    a tak serio:
    :))))))))))

    --- "VW Bank - trzeba miec fantazje, dziadku" ---


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1