  • Data: 2004-11-16 14:40:17
    Temat: Re: VW bank umowa/nie umowa
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    Ciekawy wrote:
    > Ja mam jedynie watpliwosci. Nie wszystko co sie nazwie umowa jest umowa z
    > prawnego punktu widzenia.

    Prawda

    > Tak jak napisalem wczesniej zgodnie z prawem bankowym wymagana jest umowa w
    > formie pisemnej, a taka umowa wymaga podpisow obu stron jak rowniez
    > wymienienia i nazwania tych stron umowy (zgodnie z kodeksem cywilnym).
    > Wniosek, ktory w tym przypadku opatrzony jest napisem "umowa" takich
    > kryteriow nie spelnia.

    Rzeczywiście podpisy obu stron muszą być, ale niekoniecznie na jednym
    dokumencie. Dlatego napisałem że możliwe jest, że w banku po otrzymaniu
    dokumentu z Twoim podpisem upowazniona osoba złożyła gdzieś swój podpis,
    a Ty dostałeś tego potwierdzenie.

    > Stad moje watpliwosci. Jesli umowa nie spelnia kryteriow formalnych jest
    > niewazna,

    Mylisz się, niedochowanie formy pisemnej zastrzeżonej bez rygoru
    nieważności (a taka jest w prawie bankowym) nie powoduje nieważności
    umowy, a jedynie konsekwencje dowodowe.

    KG