  • 1. Data: 2002-04-14 23:33:32
    Temat: VC zlotowa z PeKaO kredytowa czy debetowa?
    Od: "Kuba Szajnar" <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam czy wyzej wymieniona karta jest debetowa czy kredytowa.
    I wogole jakjest roznic pomiedzy tymi kartami
    kuba

  • 2. Data: 2002-04-15 05:09:30
    Temat: Re: VC zlotowa z PeKaO kredytowa czy debetowa?
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > Witam,
    > mam czy wyzej wymieniona karta jest debetowa czy kredytowa.

    Debetowa. Dla tej karty otwierant=y jest osobny rachunek, dodatkowo wymagana
    jest blokada środków (chyba 500 PLN) na innym rachunku w Pekao.

    > I wogole jakjest roznic pomiedzy tymi kartami
    Między jakimi? Debetową i kredytową? Mając debetową korzystasz z własnych
    środków - każda transakcja umniejsza Twój stan posiadania. Przy kredytowej
    płacisz pieniędzmi banku (a Twoje leżą nietknięte i procentują). Po upływie
    okresu rozliczeniowego masz najczęściej kilka dni na uregulowanie zadłużenia -
    jeśli uregulujesz je w całości nie zapłacisz odsetek. Jeśli nie spłacisz całego
    zadłużenia bank naliczy Ci od pozostałej do zapłaty kwoty odsetki wg tabeli
    oprocentowania.

    MaciejK

  • 3. Data: 2002-04-15 07:52:21
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

> [...]
    całego
    > zadłużenia bank naliczy Ci od pozostałej do zapłaty kwoty odsetki wg

    Dodajmy tez, ze debetowa najczesciej jest za darmo (dot. VE i Maestro) lub
    jest tansza nieco od kredytowej. Ze wzgledu na wlasne srodki debetowa jest
    bezpieczniejsza - mozesz miec 100zl na rachunku i tyle mozesz stracic w
    przypadku kradziezy, zas dla KK limity rozpoczynaja sie od 1000zl.

    Rzeczywiscie swego czasu przy oprocentowaniu 16,5% posiadanie KK mialo sens.
    W tej chwili juz ma mniejszy dla osob posiadajacych pieniazki. Jesli bowiem
    zalozysz, ze netto otrzymasz ok. 6,5-7% rocznie, to ten zysk w postaci
    nieoprocentowanej pozyczki na KK jest niewielki. Non-stop przez rok musi Ci
    wisiec ok. 1000zl na karcie, by KK sie zwrocila. Zwroce tez uwage, ze w
    przypadku VE i tak od zablokowania srodkow do zdjecia ich z konta (ok. 3-5
    dni) nadal procentuja. Jeszcze gorzej wyglada sprawa z charge (1% za +/- 2
    tyg. odroczenia splaty), ktora chyba nijak nie jest ekonomiczna.

    Inna sprawa, iz ludzie najczesciej uznaja KK za bardziej prestizowa karte i
    wygodniejsza w uzyciu, bo nie musisz sie martwic czy masz pieniadze na
    koncie czy nie.

    pzdr

  • 4. Data: 2002-04-15 11:11:39
    Od: "Rafal" <r...@w...pl>

    "Szymon" <w...@p...com> wrote in message
    > Użytkownik <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > upływie
    > zadłużenia -
    > całego
    > tabeli

    Niekoniecznie od pozostałej - czasem równeiż od CAŁEJ kwoty jaka przypadała
    na ten miesiąc - i będzie je naliczał dokąd nie spłacisz całego zadłużenia
    (np Citi)

> [...]
    > bezpieczniejsza - mozesz miec 100zl na rachunku i tyle mozesz stracic w
    > przypadku kradziezy, zas dla KK limity rozpoczynaja sie od 1000zl.

    Tylko że z debetową bywa jeden problem: czasami za cholerę nie chce się
    zautoryzować - i co ci z tego że kasa jest na koncie,m kiedy terminal nie
    może się do niej dobrać?
    Kredytowa za to autoryzuje się mimo braku łaczności z bankiem (no chyba że
    akurat transakcja jest zbyt duża albo "padnie na nią " do sprawdzenia).

    > Rzeczywiscie swego czasu przy oprocentowaniu 16,5% posiadanie KK mialo
    sens.
    > W tej chwili juz ma mniejszy dla osob posiadajacych pieniazki.

    W dalszym ciagu ma sens - chociażby z powodu opisnego wyżej

    > Inna sprawa, iz ludzie najczesciej uznaja KK za bardziej prestizowa karte
    > wygodniejsza w uzyciu, bo nie musisz sie martwic czy masz pieniadze na
    > koncie czy nie.

    patrz wyżej - chodzi raczej o bezproblemową autoryzację a nie martwienie się
    o posiadanie środków na koncie albo nie.

  • 5. Data: 2002-04-15 11:34:45
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Rafal" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > akurat transakcja jest zbyt duża albo "padnie na nią " do sprawdzenia).

    Oczywiscie. problem autoryzacji to juz co innego. Na szczescie istnieja
    debetowe wypukle (VC). Chyba wowczas nie ma juz tego problemu, prawda?

    A swoja droga... Jak taka debetowa z Multi dziala? Niby moge wybrac tylko
    tyle co na koncie, ale skoro moge placic w taxi to przeciez nie sprawdzi mi
    konta. A jakbym mial 10zl, a chcial zaplacic 20zl to co procz debetu? I tym
    samym co w przypadku zaginiecia tej karty, bo jesli nie sprawdza, a limit na
    bezgotowkowe ma np. 5000zl, to czy pomimo 10zl na koncie zlodziej moze sie
    najezdzic taryfami za 5000zl? :-)

    pzdr

  • 6. Data: 2002-04-15 12:24:15
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Szymon wrote:

> [...]
    > nieoprocentowanej pozyczki na KK jest niewielki. Non-stop przez rok musi Ci
    > wisiec ok. 1000zl na karcie, by KK sie zwrocila.

    A jak ktoś cały czas jedzie na debecie oprocentowanym na 13-20%? Zwraca
    się dużo szybciej.

    pzdr

    Tomek

  • 7. Data: 2002-04-15 12:25:26
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Rafal" <r...@w...pl> writes:

> [...]
    > akurat transakcja jest zbyt duża albo "padnie na nią " do sprawdzenia).

    Mowisz o roznicy miedzy karta plaska a wypukla, a nie miedzy debetowa
    a kredytowa. Sa wypukle karty debetowe, sa.

    MJ

  • 8. Data: 2002-04-15 12:37:10
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > A jak ktoś cały czas jedzie na debecie oprocentowanym na 13-20%? Zwraca
    > się dużo szybciej.

    Naturalnie. Tylko, ze wez pod uwage, iz zwykle trzeba miec ok. 1500zl netto
    zarobkow, a jakos nie wydaje mi sie, aby ludzie majacy takie zarobki "caly
    czas jechali na debecie" - sama obsluga karty moze kosztowac i 100zl/rok. Ci
    zarabiajacy powiedzmy <1000zl i tak nie maja szans na KK (chocby i mieli
    100.000.000zl otrzymane w spadku na koncie w tym samym banku).

    Ktos tu pisal, ze Citi ma dawac EC/MC jak sie ma 2500zl. Sadze wiec, iz KK
    jest dla zamozniejszych, ktorzy chca by ich pieniazki procentowaly, a oni
    beda korzystac z darmowego kredytu.

    pzdr

  • 9. Data: 2002-04-15 14:13:51
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Szymon wrote:

> [...]
    > zarabiajacy powiedzmy <1000zl i tak nie maja szans na KK (chocby i mieli
    > 100.000.000zl otrzymane w spadku na koncie w tym samym banku).

    A wiesz, że jak ktoś nie ma pieniędzy to go nie stać na kredyty? Jak
    ktoś ma pieniedze to zaciąga kredyt na mieszkanie, kredyt na samochód i
    bóg wie co jeszcze.

    pzdr

    Tomek

  • 10. Data: 2002-04-15 15:03:02
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    > A wiesz, że jak ktoś nie ma pieniędzy to go nie stać na kredyty? Jak
    > ktoś ma pieniedze to zaciąga kredyt na mieszkanie, kredyt na samochód i
    > bóg wie co jeszcze.

    No wlasnie... tyle, ze podalem przyklad kogos kto ma pieniadze na koncie, a
    kredytu za groma nie dostanie, bo nie ma stalych dochodow (albo nie chce
    ujawniac).

    pzdr