  • 41. Data: 2003-04-14 08:48:06
    Temat: Re: Uważajcie na VISA z PekaoSA !! (długie)
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Latet <N...@p...onet.pl> wrote:

    > "Elektron-zabawka" jest autoryzowana On-line, wiec sprzedawca ma pewnosc,
    > ze stac mnie na zakup, ktorego dokonuje, tzn. ze kasa na koncie jest
    > i ze do niego spłynie, juz zaczyna do niego plynac, od momentu tansakcji.

    Widzisz - autoryzacja = koszt. Więc nie jesteś mile widziany.

    --
    ___________ (R)

  • 42. Data: 2003-04-14 09:55:26
    Temat: Re: Uważajcie na VISA z PekaoSA !!
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > Sprzedawcy do klienta. Płaską kartę może mieć każdy. Wypukłą - już nie.

    Co wy z tym "nie kazdy"? Kazdy moze miec karte VC debetowa np. z banku
    Pekao SA. Wystarczy miec 500 zl, albo zalozyc u nich konto i odczekac
    troche czasu. Trudno uznac te warunki za jakis filtr wybierajacy
    tylko zaufanych.

    Za to taka karta mozna dokonac zakupu bez pokrycia (jesli bez
    autoryzacji.)

    A karta "elektroniczna" - nie.

    Zatem, jesli ktos nie przyjmuje elektronow, to raczej z powodu
    czasochlonnosci i kosztow autoryzacji, a nie dlatego, ze wlasciciel
    takiej karty jest mniej godny zaufania.

    MJ

  • 43. Data: 2003-04-14 10:05:38
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > Pekao SA. Wystarczy miec 500 zl, albo zalozyc u nich konto i odczekac
    > troche czasu. Trudno uznac te warunki za jakis filtr wybierajacy

    alez to jest wlasnie element selekcjonujacy. Wiesz ile mln ludzi w Polsce
    nie stac na to zeby zalozyc lokate 500zl ? I jak beda je mieli to na pewno
    nie wydadza ich w pierwszej kolejnosci na lokate w celu nabycia VC...

    > Za to taka karta mozna dokonac zakupu bez pokrycia (jesli bez
    > autoryzacji.)

    po to jest 500zl zeby bylo z czego sciagac..

    > A karta "elektroniczna" - nie.
    >
    > Zatem, jesli ktos nie przyjmuje elektronow, to raczej z powodu
    > czasochlonnosci i kosztow autoryzacji, a nie dlatego, ze wlasciciel
    > takiej karty jest mniej godny zaufania.

    raczej tak. Ale zaufanie do wypuklych bedzie zawsze wieksze. Choc nie
    powinno i nie ma wplywu raczej na transakcje.

    D.

  • 44. Data: 2003-04-14 10:13:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Dave" <w...@o...pl> writes:

    > alez to jest wlasnie element selekcjonujacy. Wiesz ile mln ludzi w Polsce
    > nie stac na to zeby zalozyc lokate 500zl ? I jak beda je mieli to na pewno
    > nie wydadza ich w pierwszej kolejnosci na lokate w celu nabycia VC...

    Ale po pol roku posiadania konta juz nawet tych 500 zl nie trzeba...
    Zreszta jak ktos planuje uzywac karty do jakichs przekretow to te 500 zl
    znajdzie.

    MJ

  • 45. Data: 2003-04-14 10:24:30
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > Ale po pol roku posiadania konta juz nawet tych 500 zl nie trzeba...
    > Zreszta jak ktos planuje uzywac karty do jakichs przekretow to te 500
    > zl znajdzie.

    nawet nie wiesz jak wielu nawet "do przekretow" tych 500zl nie znajdzie...
    Sa ludzie ktorzy najwieksza gotowke jaka maja w reku to 100zl.

    D.

  • 46. Data: 2003-04-14 10:32:07
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <b7e28e$286$1@atlantis.news.tpi.pl> Dave napisał(a):

    > nawet nie wiesz jak wielu nawet "do przekretow" tych 500zl nie znajdzie...
    > Sa ludzie ktorzy najwieksza gotowke jaka maja w reku to 100zl.

    To po co im ta karta?
    --
    Samotnik
    Rejs w długi weekend majowy w Chorwacji - www.zagle.org.pl - sprawdź!

  • 47. Data: 2003-04-14 10:35:11
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

> [...]
    > tylko zaufanych.

    > Za to taka karta mozna dokonac zakupu bez pokrycia (jesli bez

    Nie z punktu widzenia sprzedawcy. Jeżeli sprzedawca nie naruszy
    procedury akceptacji, to C.A. mu zapłaci.
    I to sprzedawce interesuje.

    --
    ___________ (R)

  • 48. Data: 2003-04-14 18:50:47
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:b79t8a$loi$1@foka.acn.pl...

    > To nie jest dobre rozwiazanie, bo niektore banki pobieraja oplate za
    > zastrzezenie karty przez klienta. Natomiast bank po zwrocie i
    rezygnacji
    > z karty powinien ja sam natychmiast zastrzec.
    > W tym przypadku reklamacja powinna szybko wyjasnic sprawe.

    Tyle, że ja osobiście nie składałbym reklamacji, zresztą byłoby to w
    tym wypadku jakieś kuriozum, skoro kolega nie jest już klientem banku.
    Raczej - aby być fair wobec banku - pisemne wyjaśnienie, że nie jestem
    już ich klientem, z karty dawno się rozliczyłem, więc muszą sami sobie
    poradzić z tą sytuacją. Do tego kserokopia potwierdzenia zwrotu karty
    oraz - oczywiście - potwierdzenie na kopii złożenia takiego pisma w
    banku (lub nadania poleconego).

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 49. Data: 2003-04-14 18:54:21
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "miecz" <h...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b7a5h5$r0o$1@foka.acn.pl...
    > dzięki za wszystkie odpowiedzi
    > na razie nie reklamowałem tego, zajmę się tym w poniedziałek
    > żeby mieli miły początek tygodnia - he he
    > napewno nie odpuszczę im tych 2,63 zł (przecież, to tak jakbym im
    postawił
    > piwko)

    Nie masz im czego odpuszczać lub nie - to już nie Twoja sprawa, Ty
    nie jesteś klientem banku. Równie dobrze każdy inny bank, w tym
    wszystkie, o których pierwszy raz w zyciu słyszysz, mogłyby mieć wobec
    Ciebie roszczenia o swoje błędne operacje.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 50. Data: 2003-04-14 20:19:49
    Od: "valet" <v...@w...pl>

    > "Elektron-zabawka" jest autoryzowana On-line, wiec sprzedawca ma pewnosc,
    > ze stac mnie na zakup, ktorego dokonuje, tzn. ze kasa na koncie jest
    > i ze do niego spłynie, juz zaczyna do niego plynac, od momentu tansakcji.

    Ten system tak nie działa. Rodzaj użytej karty (wymagająca/ nie wymagająca
    autoryzacji) nie ma najmniejszego znaczenia dla Sprzedawcy jeśli chodzi o
    czas otrzymania kasy, przecież nie otrzymuje tej kasy bezpośrednio z banku
    wystawcy karty ;), a rozliczenia za wszystkie dokonane transakcje(z/bez
    autoryzacji)zwykle dotyczą określonego dnia. To, że dla pewnych rodzajów
    kart jest wymagana autoryzacja znaczy tylko tyle, że acquirer ma ograniczone
    zaufanie do jej użytkowników i każdorazowo sprawdza czy dysponują
    odpowiednia kwotą na zrealizowanie płatności.
    Niemniej jednak nasi rodzimi acquirer'zy najwidoczniej doszli do wniosku, że
    nikt nie zasługuje na takie zaufanie:)
    Natomiast "pewność" dla sprzedawcy wynikajaca z autoryzacji transakcji o
    której piszesz - to mit; gdyby tak było to wszyscy akceptanci przyjmowaliby
    wyłacznie "elektrony". Tak naprawdę dla niego to tylko koszt i strata czasu.
    Jeżeli tylko przestrzega regulaminu C.A. to może sprzedawać bez autoryzacji
    i spać spokojnie.

    Pozdrowiam
    Piotrek