  • Data: 2022-10-06 21:07:50
    Temat: Re: Uwaga na terminale w AUCHAN
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.10.2022 o 18:18, J.F pisze:

    > Dokladnie.
    > Dawniej sie wk* na kasy samoobslugowe w Kauflandzie, ze pakuje zakupy,
    > a ona mi mowi, ze towar zabrano z wagi ... bo mozna zapakowac dopiero
    > po wydrukowaniu paragonu.

    To właśnie jest zaleta tych kas bez wag w AUCHAN. Czasem zgrzewek wody
    mineralnej w ogóle z wózka nie wyjmuję, tylko tam kasuję.

    > A ostatnio odkladam towar z powrotem, a paragon cos nie chce
    > wydrukowac ... aaa, nie zaplacilem, bo pin chcial. A ja sie juz
    > przyzwyczailem, ze przykladam karte i wychodze ...

    Ja też tak właśnie mam. Płacę telefonem. Tam nigdy o PIN nie pyta.

    > A jaką?

    Nie dociekałem. Pewnie gdzieś jakiś plakat wisiał. Z zasady nei
    dofinansowuję "oszustów" :-)

    > No jak to - nie chcesz dobrowolnie wesprzec Ukrainy, Caritasu,
    > szlachetnej paczki, kotow, psów, dzieci w Afryce? :-P

    > O to to to ...
    >
    > Biedronka z kolei cos na poczatku pisala o Ukrainie, ale na koniec
    > dobrze schowala :-)

    Tę akcję prowadzi terminal, a nie kasa. Po prostu z chwilą wysyłki na
    terminal wyświetla się komunikat wymagający odpowiedzi "tak / nie". Kij
    z koniecznością naciśnięcia czegoś dodatkowo.

    Po pierwsze interesuje mnie, czy to tylko przypadek, ze kwota groszy
    zgadzała się z kwotą złotych płatności. Chcę ufać, ze autor nie chciał
    oszukać i nei liczył na to, że jak się kwota będzie zgadzała, to kliknę
    "tak".

    Po drugie to naprawdę może prowadzić do niezamierzonych kradzieży.
    Mieszkam niedaleko i bywa, ze do AUCHANA wpadam kilka razy dziennie po
    jakąś pierdołę. Naprawdę nie śledzę tego, czy aby na pewno się to
    wszystko rozliczyło.

    > Moze bank, moze Google, moze Ty sie na jaką akcje zapisalem rownie
    > nieopatrznie :-)

    Ostatnie raczej wykluczam. Komunikat wyświetlił się chyba przed
    przyłożeniem karty, więc terminal musiałby rozpoznawać "po zapachu"
    klienta :-) Chyba, że z programem "SKARBONKA" to jest jakoś powiązane.

    W sumie właśnie z tego powodu tu wątek założyłem. Ciekawe, czy ktoś
    podpowie, co to za akcja.

    --
    Robert Tomasik