  • 1. Data: 2002-12-02 15:21:03
    Temat: Ulokowanie pieniędzy - jeśli nie lokaty, to może fundusz?
    Od: "Weronika Orzel" <w...@h...pl>

    Wiem, że pytanie jest bez sensu i wywoła uśmiech politiwania wielu z Was.
    Bardziej zastanawiam się, który fundusz cieszy się powodzeniem na tej
    grupie?
    Ktory z funduszu aktualnie nie pobiera opłat za nabycie?

    Acha - interesują mnie bezpieczne fundusze (np. obligacji), a zadawalający
    dla mnie poziom zwrotu to 10%.

    Wera

  • 2. Data: 2002-12-02 15:32:56
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:asftqu$akj$1@news.tpi.pl, Weronika Orzel wrote:
    > Wiem, że pytanie jest bez sensu i wywoła uśmiech politiwania wielu z
    > Was. Bardziej zastanawiam się, który fundusz cieszy się powodzeniem
    > na tej grupie?

    GTFI OS

    --
    Robert

  • 3. Data: 2002-12-02 16:13:06
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    "Weronika Orzel" <w...@h...pl> wrote in message
> [...]
    > Ktory z funduszu aktualnie nie pobiera opłat za nabycie?
    >
    > Acha - interesują mnie bezpieczne fundusze (np. obligacji), a zadawalający

    Opłata za nabycie ma znacznie tylko jeżeli inwestyjesz krótkoterminowo.
    Zobacz wykresy zwrotu z inwestycji w fundusze np. na www.money.pl
    Jeżeli bez opłat to ciekawie wyglądają historycznie moim zdaniem GTFI i
    PKO/CS. Co nie daje żadnych gwarancji na przyszłość ale może pomóc w
    wyborze.
    GTFI to liliput, PKO/CS to gigant, zważ na ryzyko w razie lawiny umorzeń.
    W GTFI wejście to 2500 PLN, w PKO/CS bodaj 100PLN. Jaką kwotą dysponujesz ?
    W GTFI za to możesz dokonać ograniczonej liczby bezpłatnych konwersji między
    funduszami. Może się przydać jeżeli nasza gospodarka by trochę ruszyła.
    Nie przejmuj się radami typy 'uwaględniaj opałty za zarządzanie' - lepiej
    zapłacić więcej za zatrudnienie dobrych fachowców niż bylejakość. Ciebie
    interesuje tylko stopa zwrotu.
    Pamiętaj że fundusze papierów dłużnych nie są na 100% bezpieczne. Jeżeli
    stopy procentowe pójdą w góre (jako efekt ożywienia gospodarki) to fundusze
    które mają w portfelach obligacje o odległym terminie wykupu i stałym
    oprocentowaniu mogą przynieść straty. Sprawdź skład prortfela funduszu.
    A uniwesalna, najlepsza i zawsze aktualna metoda to podział kwot
    zainwestowanych pomiędzy różne instrumenty i fundusze.

    powodzenia,
    TomekD

  • 4. Data: 2002-12-02 21:06:46
    Od: m...@w...pl

> [...]
    > dla mnie poziom zwrotu to 10%.
    >
    > Wera
    >
    > Niezły jest PKO/CS stopa zwrotu funduszu obligacji ponad 12%,a to
    najbezpieczniejszy fundusz, Poza tym masz latwy dostęp, w każdym oddziale PKO
    BP możesz wykupić jednostki funduszu i przede wszystkim nic nie płacisz za
    obsługę.

  • 5. Data: 2002-12-02 22:06:01
    Temat: Re: Ulokowanie pieniędzy - je?li nie lokaty, to moźe fundusz?
    Od: c...@i...pl

    www.millenniumtfi.pl - do końca roku w promocji nie ma prowizji za
    nabycie jednostek

  • 6. Data: 2002-12-02 23:00:56
    Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl>

    Robert wrote:

    > GTFI OS

    > GTFI OS
    ...ale tylko jesli dokonuje sie tranzakcji przez internet

    Nik

  • 7. Data: 2002-12-03 00:03:57
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Weronika Orzel" <w...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Ktory z funduszu aktualnie nie pobiera opłat za nabycie?
    >
    > Acha - interesują mnie bezpieczne fundusze (np. obligacji), a zadawalający
    > dla mnie poziom zwrotu to 10%.

    To zapomnij. Tego nie wie nikt jaka będzie stopa zwrotu za miesiąc, a co dopiero
    później.

    Bez opłat jest ich mało
    Np SEB2

    Choć opłaty w f. oblig. są symboliczne.

  • 8. Data: 2002-12-03 07:48:48
    Od: "Weronika Orzel" <w...@h...pl>

    Masz rację. Czytam archiwum grupy i dużo osób pisze o GTFI. Ale jakoś nie
    mam zaufania do tak małej instytucji.

  • 9. Data: 2002-12-03 08:46:02
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@g...pl>

    W wiadomości news:asg0qc$8pp$1@news.tpi.pl,
    TomekD <t...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > fundusze które mają w portfelach obligacje o odległym terminie wykupu i
    > stałym oprocentowaniu mogą przynieść straty.

    Straty ? jesli beda trzymaly papiery do wykupu, beda tylko mniejsze zyski
    ale nie bedzie strat. Sytuacja sie zmieni gdy zdecyduja sie przemodelowac
    portfel, ale po to placi im sie za zarzadzanie aby dokonywaly tego o wiele
    wczesniej. Mniejszemu TFI jest zreszta latwiej reagowac na wszelkie zmiany
    cenowe - mniejszy wplyw na rynek.

    Przemek

  • 10. Data: 2002-12-03 22:23:01
    Temat: Re: Ulokowanie pieniędzy - jeśli nie lokaty, to mo@˙Ś@öź˙żť
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    03 Dec 02 09:46, Przemek Wrzesinski pisal do All:

> [...]
    PW> dokonywaly tego o wiele wczesniej. Mniejszemu TFI jest zreszta latwiej
    PW> reagowac na wszelkie zmiany cenowe - mniejszy wplyw na rynek.

    Powiedz to _klientom_ Pioneer'a - gigant to nie byl, a zdrowo umoczyli na
    obligacjach 98/99 kiedy skoczyła inflacja.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-