  • 1. Data: 2006-02-23 09:56:25
    Temat: Ubezpiecznie niskiego wkładu - co to jest?
    Od: "wojtaszek" <v...@i...pl>

    Witam,

    Co oznacza dokładnie ubezpieczenie niskiego wkładu własnego lub brakujących
    środków własnych przy kredytach hipotecznych?
    Czy jest to we wszystkich bankach?

    Pzdr
    Wojtek

  • 2. Data: 2006-02-23 11:46:33
    Temat: Re: Ubezpiecznie niskiego wkładu - co to jest?
    Od: " " <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    wojtaszek <v...@i...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Co oznacza dokładnie ubezpieczenie niskiego wkładu własnego lub brakujących
    > środków własnych przy kredytach hipotecznych?
    > Czy jest to we wszystkich bankach?

    jedna z rzeczy które mnie irytują przy kred. hip to ubezpieczenie niskiego
    wkładu, ubezp. do czasu ustanowienia hipoteki. Irytuje mnie sama nazwa
    ubezpieczenie bo przed niczym mnie to ubezpieczenie nie chroni a to ja
    przecież je opłacam

  • 3. Data: 2006-02-23 11:49:43
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    wojtaszek wrote on 2006-02-23 10:56:
    > Witam,
    >
    > Co oznacza dokładnie ubezpieczenie niskiego wkładu własnego lub brakujących
    > środków własnych przy kredytach hipotecznych?
    Oznacza dokładnie ubezpieczenie niskiego bądź brakującego wkładu
    własnego. Jeżeli bierzesz kredyt na 100% wartości nieruchomości, a
    standardowo bank wymaga 10 bądź 20% wkładu własnego (czyli da Ci kredyt
    na odpowiednio 90 lub 80% wartości mieszkania), to ten wkład własny,
    którego nie masz (brakujący) musisz ubezpieczyć. Jak masz na 5% wartości
    nieruchomości to wtedy ubezpieczasz niski wkład.
    Z reguły jest to około 3,5% ubezpieczanej kwoty (nie kwoty kredytu) na 5
    lat. Jak spłacisz wcześniej niski/brakujący wkład - powinieneś dostać
    zwrot części składki.

    > Czy jest to we wszystkich bankach?
    Raczej w większości.

    Michał M

  • 4. Data: 2006-02-23 13:37:39
    Od: "wojtaszek" <v...@i...pl>

    > jedna z rzeczy które mnie irytują przy kred. hip to ubezpieczenie niskiego
    > wkładu, ubezp. do czasu ustanowienia hipoteki.

    Czyli ubezpieczenie niskiego wkładu = ubezpieczenie do czasu wpisania
    hipoteki na rzecz banku. Czy tak?

  • 5. Data: 2006-02-23 14:01:36
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    wojtaszek wrote on 2006-02-23 14:37:

    > Czyli ubezpieczenie niskiego wkładu = ubezpieczenie do czasu wpisania
    > hipoteki na rzecz banku. Czy tak?
    Nie, ubezpieczenie do czasu ustanowienia hipoteki to zabezpieczenie
    wartości "całego kredytu" do czasu ustanowienia docelowego
    zabezpieczenia - czyli hipoteki zwykłej bądź kaucyjnej na kwotę równą
    bądź wyższą od kwoty kredytu.

    Michał M